|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Spadek napięcia ? |
Autor |
Wiadomość |
mcspeed
witamy nowego
Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Kosów Lacki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2012, 21:57 Spadek napięcia ?
|
|
|
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem Tempry 1.6 i.e kombi od jakiś 3 lat.Miałem różne z nią przeboje ale dzięki temu forum jakoś przez nie przeszedłem do tej pory.
Mam teraz taki oto problem z elektryką.
Zaczęło się od tego że przestało mi odbierać radio w trasie no oki bez tego można żyć lecz co najdziwniejsze radio odbiera dopóki nie włączę świateł mijania po prostu coś je zakłóca, dzisiaj jeszcze doszedłem do tego że w gnieździe zapalniczki chyba spada napięcie jak włączam światła bo mi wyłącza wtedy ładowarkę od nawigacji.
Zaznaczam że tak poza tym wszystko działa normalnie.
Czy jest to wina jakiegoś gdzieś zwarcia ? A może pada alternator ?
Miał ktoś z was podobny przypadek ? Bo nie uśmiecha mi się wydać 70 zł + przesyłka za używany alternator, później jeszcze godzina roboty żeby go zmienić i żeby się okazało że jednak alternator jest dobry.
Pozdrawiam i liczę na pomoc. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2012, 23:13
|
|
|
Na początek weź miernik i zmierz napięcia, bo bez tego to wróżenie z fusów. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2012, 14:02
|
|
|
mcspeed napisał/a: | Bo nie uśmiecha mi się wydać 70 zł + przesyłka za używany alternator |
Fiatowskich alternatorów nie kupuje się jako używki, po pierwsze jest to straszna loteria a po drugie nie ma żadnej gwarancji, że będzie działał dłużej jak 1000km. Jeśli można coś doradzić. Przede wszystkim warto przeczyścić główne przewody między alternatorem akumulatorem i rozrusznikiem. Po blisko dwudziestu latach może być na nich mnóstwo syfu, który utrudnia przepływ prądu. Ale jak byś się zdecydował na wymianę altka, to polecam części regenerowane. Za porządnie wyremontowany zapłacisz około 150-200zł i będziesz mógł być pewien, że posłuży dłużej niż cała reszta auta. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2012, 14:40
|
|
|
Tez mialem problem z alternatorem i mial byc nowy bo niedrogi.Tylko ze okazalo sie ze za 200-300 zl to jest nowy ale chinski wiec zrezygnowalem.
Sam naprawilem swoj.Spalona byla jedna dioda wiec wymienilem,kosztowala grosze,lozyska mialem dobre wiec zostawilem.Dolozylem jeszcze regulator napiecia Magneti Marelli ok 30 zl i chodzi to wszystko jak potrzeba.Regulator no name kosztowal raptem 4 zl mniej wiec nie warto nawet go brac.Przy okazji rolka prowadzaca pasek z oryginalu to koszt az 170 zl-ale coz najwazniejsze ze wszystko w oryginale wiec polata dlugo.Zmierz napiecie ladowania na klemach-po tym mozna sporo wywnioskowac. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2012, 15:32
|
|
|
shagger78, nic dziwnego, fabrycznej nówki nie kupisz za 200zł. Co innego dobrze zregenerowany. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2012, 17:28
|
|
|
Jelcyn, zgadza sie ale tez nie mialem pewnosci jakich czesci uzyto do regenerowanego,bo moze tez najtansztch chinskich lozysk i regulatora.Dlatego wolalem sam swoj oryginalny MM uratowac W chinskich z tego co wiem odpadaja lopatki wentylatora w alternatorze a ladowanie przewaznie za duze.Kiedys sam u znajomego widzialem po zalozeniu chinskiego bylo 17V ladowania wiec z daleka od takich sie trzymam. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mcspeed
witamy nowego
Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Kosów Lacki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2012, 21:28
|
|
|
Przed chwilą zmierzyłem napięcia na akumulatorze i wygląda to tak:
Silnik wyłączony 12,2
Silnik włączony bez świateł 14,3
Silnik włączony z światłami 14,1 obroty do 1000
Silnik włączony z światłami 15,0 obroty do 2000
Silnik włączony z światłami 14,4 obroty ponad 2000
Co dziwne im większe obroty tym bardziej spada, pasek wydaje się prawidłowo naciągnięty.
Ogólnie te napięcia wydają się na poprawne, ale dlaczego nadal jak włączam światła przestaje mi odbierać radio i nie działa zapalniczka ?
Wartości z gniazda zapalniczki to:
Wyłączony silnik 12,2
Włączony silnik 14,3
Zapalam światła mijania prąd znika całkowicie.
Czy w tym gnieździe zapalniczki na włączonym silniku powinno być 14,3 ? A nie około 12 ? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2012, 21:42
|
|
|
mcspeed, ładowanie masz wręcz książkowe, to nie tu jest problem, zwyczajnie masz gdzieś zwarcie w okolicy lamp albo manetki. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
mcspeed
witamy nowego
Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Kosów Lacki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2012, 21:54
|
|
|
Jutro przeznaczę niedziele na zlokalizowanie tego i dam wam znać z efektów.
Możliwe że to jest wina lamp/podłączeń bo jak kupiłem ten samochód to przednie światła były zmostkowane razem ale to przerobiłem tak jak powinno być bez tego mostka i możliwe że już poprzedni właściciel miał z tym jakieś problemy.
A co z tym spadkiem napięcia przy wysokich obrotach tak ma być ? |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2012, 22:01
|
|
|
mcspeed napisał/a: | Czy w tym gnieździe zapalniczki na włączonym silniku powinno być 14,3 ? A nie około 12 ? |
NIe, tam bedziesz mial napiecie takie samo, jak na calym samochodzie.
Jelcyn napisał/a: | mcspeed, ładowanie masz wręcz książkowe, to nie tu jest problem, zwyczajnie masz gdzieś zwarcie w okolicy lamp albo manetki. |
Manetki raczej nie, bo manetki tylko zamykaja obwod
Generalnie z tego co opisales smiem przypuszczac, ze masz gdzies zwarcie, o tyle tylko dziwne ze nie strzelaja Ci bezpieczniki. Proponuje spojrzec na wszystkie przwody w okolicach lamp. Przemierzyc miernikiem. Spojrzec w przekazniki od swiatel mijania. Albo zrob inaczej. Wez dwie zarowki polacz rownolegle i podlacz bezposrednio pod akumulator w momencie, gdy silnik pracuje. Mozlwie, ze regulator napiecia Ci wariuje i w momencie obciazenia nie dziala prawidlowo. Sam piszesz, ze gdy masz wylaczony silnik masz prad rzedu 12,2V. Niby w normie, ale ciut malo.
Jednakze to tylko moje przypuszczenia, bo piszesz, ze przy wlaczeniu swiatek prad na zapalniczce ginie calkiem, czyli jego wartosc wynosi 0V. Generalnie w TT obwod zasilania swiatel mijania nie jest trudny, wiec w miare szybko powinienes znalezc usterke. Lecz dokladnie sprawdz regulator napiecia i poprawnosc dzialania alternatora przy duzym obciazeniu. Mozesz rowniez sprawdzic, czy momencie krecenia rozrusznikiem rowniez w zapalniczce masz 0V.
Powodzenia, daj znac jak juz ogarniesz problem - sam jestem ciekawy |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-03-2012, 22:29
|
|
|
owszem wygląda na zwarcie ale .... mam ciekawszą teorię :d
brak masy na szkielecie auta ... radio jak i zapalniczka biorą masę z karoserii, podobnie jak światła. włączenie świateł zupełnie udupia masę i efekty to problem z radiem czy spadki napięcia na zapalniczce
weź jakiś kabelek i połącz biegun minusowy akumulatora z karoserią np. pasem przednim ( tylko musisz usunąć z pasa kawałek farby i wpiąć się w gołą blachę ) |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-03-2012, 11:34
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | weź jakiś kabelek i połącz biegun minusowy akumulatora z karoserią np. pasem przednim ( tylko musisz usunąć z pasa kawałek farby i wpiąć się w gołą blachę ) |
albo na blok silnika.
Ale generalnie problemy z masą są bardzo prawdopodobne. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
mcspeed
witamy nowego
Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Kosów Lacki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2012, 14:12
|
|
|
No więc tak w skrucie bo zanim do tego doszedłem to rozebrałem prawie połowę auta
Były dwa oddzielne problemy zapalniczkę doszedłem pierwszą dotykał do obudowy podwójny żółty kabel taki złączony na końcu wsuwką jeden żółty drugi żółty z czarnym paskiem. To jest chyba pozostałość po oryginalnej zapalniczce bo jest zamontowana nieoryginalna i jest wpięta z kablami od radia.
No nic zadowolony że to zlokalizowałem sprawdzam, odpalam auto włączam światła zapalniczka działa ale w tym czasie przestaje odbierać radio, ma zasilanie tylko nie odbiera.
2 godziny latania z miernikiem i nic dalej nie odbiera.
Przypomniałem sobie że kilka dni temu kupiłem nową antenę i zmieniłem tylko sam bat od niej bo był fajniejszy, krótszy bynajmniej i grubszy. Ale wtedy jak go zmieniałem radio odbierało normalnie. Wkręciłem stary bat i po problemie wszystko działa cacy.
Morał z tego taki że jak coś działa w miarę, nie ulepszaj tego na siłę a zwłaszcza antenkami za kilkanaście zł z marketu.
Niema tego złego co by na dobre nie wyszło w między czasie zrobiłem sobie lewy kierunkowskaz, prawy całą lampę zmieniłem bo była pęknięta,prawe światła długie,środkowe oświetlenie pasażerów, oświetlenie bagażnika, przedni lewy głośnik bo deskę digital też wykręcałem.
Ogólny czas pracy 6 godzin.
Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie się moim problemem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|