Dziwny problem z elektryka |
Autor |
Wiadomość |
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 11:30 Dziwny problem z elektryka
|
|
|
Nigdy się z czymś podobnym nie spotkałem, Czesto i szybko pali zarowki mi z przodu, wczoraj wieczorem kupione a dzis w czasie jazdy pyk i ich nie ma. Tak samo mam problem z wycieraczkami tzn tak mi sie zdaje bo nie wazne na jakim biegu "szaleją", u ojca w alfie czas wycieraczek idacych w gore i w dol to jakies 3-4s a u mnie z 1s?? Sztrasznie szybko suna po szybie, czasami tez problem z radiem ze trzeszczy na głośnikach. Gdzie szukać przyczyny?? jakies przebicia robi? |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 12:33
|
|
|
Przede wszystkim zainteresować się masą, co do przepalonych żarówek. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 13:28
|
|
|
Zmierz napięcie ładowania - stawiam na regulator napięcia . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 14:02
|
|
|
reval666 napisał/a: | Tak samo mam problem z wycieraczkami tzn tak mi sie zdaje bo nie wazne na jakim biegu "szaleją", u ojca w alfie czas wycieraczek idacych w gore i w dol to jakies 3-4s a u mnie z 1s?? Strasznie szybko suna po szybie |
To chyba normalne zjawisko w tipo że te wycieraczki tak zapierniczają Aż czasem wode rozchlapują Myślałem kiedyś żeby wmontować coś co je trochę spowolni, ale już przywykłem W moim drugim aucie też tak fajnie wolno zgarniają |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 17:27
|
|
|
Regulator napięcia sprawdz, ugotujesz aku. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 21:12
|
|
|
Mierzyłem dziś ładowanie i dochodzi do 18V więc chyba regulator? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 21:29
|
|
|
reval666, regulator kaput wymieniaj szybko bo po-upalasz sprzet
Bez światełek powinno być około 14,4V ze światełkami ok. 13.8V |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 21:37
|
|
|
W przyszłym tyg go wymienie po wypłacie bo i tak poza jutrem ok 80km tak bedzie stała nie używana bo wyjeżdzam. Btw wymieniał już ktoś z was regulator? Gdzie go szukac i jakiś tutek bym prosił jeśli to możliwe |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 21:54
|
|
|
reval666, tematów odnośnie usterki i wymiany regulatora napięcia było mnóstwo na forum. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 21:54
|
|
|
reval666, regulator jest pod plastykowa osłoną w alternatorze najłatwiej jest wydłubać altka odkręcasz osłonę, wypinasz wsuwkę, odkręcasz 2 śrubeczki mocujące regulator i włala wyciągasz stary zakładasz nowy, skręcasz |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 21:57
|
|
|
Zaraz pojawi się pytanie, jak zdemontować alternator. Kto licytuje że tak będzie. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2012, 00:22
|
|
|
reval666, nie chce sei zajrzec do szukajki? nastepnym razem zostaniesz za to nagrodzony
** Dodano: 02-06-2012, 01:23 **
Kajlon napisał/a: | reval666, regulator jest pod plastykowa osłoną w alternatorze najłatwiej jest wydłubać altka odkręcasz osłonę, wypinasz wsuwkę, odkręcasz 2 śrubeczki mocujące regulator i włala wyciągasz stary zakładasz nowy, skręcasz | i wszystko... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-06-2012, 08:36
|
|
|
maniutek, nie stresuj ludzi, bo niektórzy jeszcze pomyślą, że na tym forum za wszystko punkty lecą
reval666, faktycznie tematów związanych z ładowaniem i obsługą alternatora było naprawdę mnóstwo, dlatego mógłbyś poszukać ich samodzielnie.
Dla ułatwienia był przygotowany taki poradnik: http://forum.tempra.org/t...rum-vt22773.htm |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-06-2012, 21:02
|
|
|
No i do wymiany nie dojezdzilem ... spaliło akumulator ... |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-06-2012, 23:04
|
|
|
reval666, nie spaliło tylko 'ugotowało' Nie zauważyłeś może, iż klemy się utleniają ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 08:39
|
|
|
Nic nie było widać, tylko zaczał dymić dosyc mocno |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 10:08
|
|
|
reval666 napisał/a: | Mierzyłem dziś ładowanie i dochodzi do 18V |
długo jeździłeś na takiej "konfiguracji" ? ciekawy jestem ile wytrzymał, a raczej nie wytrzymał akumulator w takich warunkach ?
** Dodano: 03-06-2012, 11:13 **
reval666, jakaś pechowa ta twoja tempra ... nie dawno kupiłeś a to rozrząd , a to zwarcie w eletryce szyb teraz regulator i aku .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 12:57
|
|
|
Tak na aku zrobilem 1300km bez tej wiedzy a jak sie okazało ze padniety regulator zrobil 48km i ugotowany ale dzis odpalałem ja i aku trzyma 12v sprawdzalem tylko mu elektrolitu ubyło.
No jakoś tak własnie nie lubi chyba mnie bo ciągle coś do zrobienia i sie sypie |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 13:17
|
|
|
reval666 napisał/a: | aku trzyma 12v sprawdzalem tylko mu elektrolitu ubyło. |
napięcie może trzymać ale pojemności juz pewnie nie ma ... kiedy go gotowałeś z płyt odpadała masa czynna więc nawet jesli lato na nim przejeździsz to w zimę padnie na bank
reval666 napisał/a: |
No jakoś tak własnie nie lubi chyba mnie bo ciągle coś do zrobienia i sie sypie |
nie martw się w końcu wymienisz w nim tak dużo rzeczy, że już nie będzie miało się co psuć
przynajmniej ja tak miałem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 13:47
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | nie martw się w końcu wymienisz w nim tak dużo rzeczy, że już nie będzie miało się co psuć
przynajmniej ja tak miałem |
Też tak myślałem, ale jak większość zapewne pamięta, to Łajza za każdym razem wiedziała jak mnie zaskoczyć kolejną awarią. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 13:59
|
|
|
No mnie juz zaskoczyła ... mowie cos slaby hamulec i z telu z lewej stony wezyk hamulcowy jest ... znaczy brakuje go z 3cm i jest tylko "profesionalnie" zatkany by nie ciekł ... Chyba ta tempra to nie był dobry wybór |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 14:13
|
|
|
A moze to nie tak ze tempra to zły wybór....tylko mi sie to widzi ze poprzedni własciciel to był jak Maggaywer (byle tylko jechac zwiazac drutem i bedzie
) |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 14:22
|
|
|
m.m1981 napisał/a: | poprzedni własciciel to był jak Maggaywer (byle tylko jechac zwiazac drutem i bedzie |
Z tą różnicą że jak on coś robił to zawsze działało perfect |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-06-2012, 14:23
|
|
|
m.m1981, dokładnie przerabiałem taką historię w moim poprzednim tipo, porażka
reval666, życzę dużo cierpliwości bo widzę łatwo nie będzie, i weź wywal ten regulator |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-06-2012, 14:42
|
|
|
Regulator kupuje w piatek i też pytanie poza tematem czy do tylnych hamulców można poprowadzić wąż elastyczny?? Czy musi być tylko ten "metalowy"? |
|
|
|
|
|