Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny problem z elektryka
Autor Wiadomość
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 01-06-2012, 11:30   Dziwny problem z elektryka

Nigdy się z czymś podobnym nie spotkałem, Czesto i szybko pali zarowki mi z przodu, wczoraj wieczorem kupione a dzis w czasie jazdy pyk i ich nie ma. Tak samo mam problem z wycieraczkami tzn tak mi sie zdaje bo nie wazne na jakim biegu "szaleją", u ojca w alfie czas wycieraczek idacych w gore i w dol to jakies 3-4s a u mnie z 1s?? Sztrasznie szybko suna po szybie, czasami tez problem z radiem ze trzeszczy na głośnikach. Gdzie szukać przyczyny?? jakies przebicia robi?
     assistance
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-06-2012, 12:33   

Przede wszystkim zainteresować się masą, co do przepalonych żarówek.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2012, 13:28   

Zmierz napięcie ładowania - stawiam na regulator napięcia .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2012, 14:02   

reval666 napisał/a:
Tak samo mam problem z wycieraczkami tzn tak mi sie zdaje bo nie wazne na jakim biegu "szaleją", u ojca w alfie czas wycieraczek idacych w gore i w dol to jakies 3-4s a u mnie z 1s?? Strasznie szybko suna po szybie

To chyba normalne zjawisko w tipo że te wycieraczki tak zapierniczają ;D Aż czasem wode rozchlapują ;D Myślałem kiedyś żeby wmontować coś co je trochę spowolni, ale już przywykłem ;D W moim drugim aucie też tak fajnie wolno zgarniają ;D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-06-2012, 17:27   

Regulator napięcia sprawdz, ugotujesz aku.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 01-06-2012, 21:12   

Mierzyłem dziś ładowanie i dochodzi do 18V więc chyba regulator?
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2012, 21:29   

reval666, regulator kaput :> wymieniaj szybko bo po-upalasz sprzet :|

Bez światełek powinno być około 14,4V ze światełkami ok. 13.8V
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 01-06-2012, 21:37   

W przyszłym tyg go wymienie po wypłacie bo i tak poza jutrem ok 80km tak bedzie stała nie używana bo wyjeżdzam. Btw wymieniał już ktoś z was regulator? Gdzie go szukac i jakiś tutek bym prosił jeśli to możliwe :roll:
     assistance
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-06-2012, 21:54   

reval666, :szukaj: tematów odnośnie usterki i wymiany regulatora napięcia było mnóstwo na forum.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2012, 21:54   

reval666, regulator jest pod plastykowa osłoną w alternatorze :> najłatwiej jest wydłubać altka :) odkręcasz osłonę, wypinasz wsuwkę, odkręcasz 2 śrubeczki mocujące regulator i włala 8) wyciągasz stary zakładasz nowy, skręcasz :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-06-2012, 21:57   

Zaraz pojawi się pytanie, jak zdemontować alternator. Kto licytuje ;) że tak będzie.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2012, 00:22   

reval666, nie chce sei zajrzec do szukajki? nastepnym razem zostaniesz za to nagrodzony :red_kartka:

** Dodano: 02-06-2012, 01:23 **
Kajlon napisał/a:
reval666, regulator jest pod plastykowa osłoną w alternatorze :> najłatwiej jest wydłubać altka :) odkręcasz osłonę, wypinasz wsuwkę, odkręcasz 2 śrubeczki mocujące regulator i włala 8) wyciągasz stary zakładasz nowy, skręcasz :)
i wszystko...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-06-2012, 08:36   

maniutek, nie stresuj ludzi, bo niektórzy jeszcze pomyślą, że na tym forum za wszystko punkty lecą :P
reval666, faktycznie tematów związanych z ładowaniem i obsługą alternatora było naprawdę mnóstwo, dlatego mógłbyś poszukać ich samodzielnie.
Dla ułatwienia był przygotowany taki poradnik: http://forum.tempra.org/t...rum-vt22773.htm
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 02-06-2012, 21:02   

No i do wymiany nie dojezdzilem ... spaliło akumulator ... :(
     assistance
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-06-2012, 23:04   

reval666, nie spaliło tylko 'ugotowało' :) Nie zauważyłeś może, iż klemy się utleniają ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 03-06-2012, 08:39   

Nic nie było widać, tylko zaczał dymić dosyc mocno
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-06-2012, 10:08   

reval666 napisał/a:
Mierzyłem dziś ładowanie i dochodzi do 18V


długo jeździłeś na takiej "konfiguracji" ? ciekawy jestem ile wytrzymał, a raczej nie wytrzymał akumulator w takich warunkach ?

** Dodano: 03-06-2012, 11:13 **
reval666, jakaś pechowa ta twoja tempra ... nie dawno kupiłeś a to rozrząd , a to zwarcie w eletryce szyb teraz regulator i aku ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 03-06-2012, 12:57   

Tak na aku zrobilem 1300km bez tej wiedzy a jak sie okazało ze padniety regulator zrobil 48km i ugotowany ale dzis odpalałem ja i aku trzyma 12v sprawdzalem tylko mu elektrolitu ubyło.

No jakoś tak własnie nie lubi chyba mnie bo ciągle coś do zrobienia i sie sypie
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-06-2012, 13:17   

reval666 napisał/a:
aku trzyma 12v sprawdzalem tylko mu elektrolitu ubyło.

napięcie może trzymać ale pojemności juz pewnie nie ma ... kiedy go gotowałeś z płyt odpadała masa czynna więc nawet jesli lato na nim przejeździsz to w zimę padnie na bank :)

reval666 napisał/a:

No jakoś tak własnie nie lubi chyba mnie bo ciągle coś do zrobienia i sie sypie

nie martw się w końcu wymienisz w nim tak dużo rzeczy, że już nie będzie miało się co psuć :)
przynajmniej ja tak miałem :badgrin:
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-06-2012, 13:47   

Leśniczy napisał/a:
nie martw się w końcu wymienisz w nim tak dużo rzeczy, że już nie będzie miało się co psuć
przynajmniej ja tak miałem

Też tak myślałem, ale jak większość zapewne pamięta, to Łajza za każdym razem wiedziała jak mnie zaskoczyć kolejną awarią.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 03-06-2012, 13:59   

No mnie juz zaskoczyła ... mowie cos slaby hamulec i z telu z lewej stony wezyk hamulcowy jest ... znaczy brakuje go z 3cm i jest tylko "profesionalnie" zatkany by nie ciekł ... Chyba ta tempra to nie był dobry wybór
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2012, 14:13   

A moze to nie tak ze tempra to zły wybór....tylko mi sie to widzi ze poprzedni własciciel to był jak Maggaywer (byle tylko jechac zwiazac drutem i bedzie
)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-06-2012, 14:22   

m.m1981 napisał/a:
poprzedni własciciel to był jak Maggaywer (byle tylko jechac zwiazac drutem i bedzie

Z tą różnicą że jak on coś robił to zawsze działało perfect ;)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-06-2012, 14:23   

m.m1981, dokładnie przerabiałem taką historię w moim poprzednim tipo, porażka :(

reval666, życzę dużo cierpliwości bo widzę łatwo nie będzie, i weź wywal ten regulator ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 03-06-2012, 14:42   

Regulator kupuje w piatek i też pytanie poza tematem czy do tylnych hamulców można poprowadzić wąż elastyczny?? Czy musi być tylko ten "metalowy"?
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load