|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Piszczący i palący się pasek altka |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2012, 15:21 Piszczący i palący się pasek altka
|
|
|
Witam. Od dwóch dni nie moge się uporać z moim problemem. Otóż pasek od altka się ślizgał jak odpaliłem silnik dopóki altek się nie wzbudził. Po nagrzaniu było ok. Pewnego dnia pasek zaczął mi się palić, z pod maski leciał dym. Wszystkie koła od pompy, od altka były strasznie gorące. Wyjąłem alternator, miałem kupiony drugi na zaś. Po wymianie było znowu to samo. Pasek się palił. Więc co mi zostało ? zauważyłem że rolka od pompy wodnej ma luz więc wymieniłem pompę wody na drugą. Teraz rolka nie ma luzu. Kupiłem nowy pasek. Założyłem i przy wysokich obrotach jest to samo. Dodam że pasek nadal piszczy choć jest odpowiednio napięty i nowy !!! Skończyły mi się pomysły. Proszę o porady. Rolki teraz grzeją się ale na tyle że spokojnie można się do nich dotknąć. Nie wiem czy to normalne ? Problem mam z paskiem który przy niskich obrotach piszczy, po chwili się uspokaja ale gdy zapalę światła piszczy cały czas i się topi na kantach. Altek chodzi bardzo lekko więc jego wykluczam. Ładowanie bez obciążenia 14,3V. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-05-2012, 15:36
|
|
|
a wymieniałeś rolke paska alternatora tą plastikową ? bo po opisie wnioskuje ze wymieniles alternator pompe wodna i pasek bez rezultatu a tu raczej problem bedzie lezal po zatartej rolce i przez to wszytsko sie grzeje bo pasek cały czas sie slizga po stojącej w miejscu rolce |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-05-2012, 15:50
|
|
|
Miałem podobny problem, tylko inne objawy. Pasek świszczał podczas jazdy i bardzo szybko się zużywał. Wymiana rolki prowadzącej paska klinowego pomogła. Ważne jest również, by pasek był odpowiednio napięty. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2012, 22:33
|
|
|
Chłopaki ja mam gaźnikowca i nie ma takiej rolki problem narazie rozwiązałem. Pomogło naciągnięcie paska jeszcze bardziej. NArazie jest ok zobaczymy jak szybko będzie się zużywał pasek. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2012, 22:53
|
|
|
KrzychuB, pęknąć to nie pęknie. Ugina się z 0,5 cm. Pytałem kolegi fachowca to powiedział że jest dobrze. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2012, 23:29
|
|
|
Lasgo07,stawiam na zuzyte ktores kolo(lub kola)pasowe.Rowki poprostu sie wycieraja i sa za szerokie po latach.To w ktorym pasek najbardziej sie zaglebia nalezaloby wymienic.Czasem pomaga zalozenie odrobine szerszego paska(moze zamiast 10 wejdzie 11mm pasek) wtedy bedzie mniej ,,wrzynal"sie w kola.Jesli wchodzi gleboko w kola ciagnie plaska powierzchnia od spodu a nie klinuje sie na bokach-wtedy szybko sie zuzywa,luzuje a potem piszczy.Najlepiej tez uzywac paskow klinowych bez poprzecznych naciec chociaz coraz trudniej takie dostac. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|