| 
            
               |  |   Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
 
 
 |  
 
	
			| k³opot z wtryskiem czy nie? |  
      | Autor | Wiadomo¶æ |  
      | RobertWroc   
  
 Pomóg³: 3 razy
 Wiek: 53
 Do³±czy³: 22 Lut 2006
 Posty: 516
 Sk±d: Wroc³aw
 Województwo: Dolno¶l±skie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 02-07-2007, 19:00   k³opot z wtryskiem czy nie? | 
 |  
               | 
 |  
               | Lancia Dela silnik 1.6 8V (835C1) czyli Tipo 1.6 wtrysk Wczoraj by³o ok.dzisiaj odpalam bez problemu,ale ju¿ w czasie jazdy zauwazam potê¿ny spadek mocy,zupe³nie jak bym jecha³ na rêcznym.po przejechaniu ok 3 km silnik zgas³. Ale nie odrazu.Zacz±³ s³abn±c traciæ moc a¿ do zera.I zgas³.
 Oczywi¶cie pierwsza moja my¶l by³o pasek rozrz±du,ale sprawdzi³em - jest ca³y.prubujê odpaliæ-nic z tego,krêci,kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie,ale nie zapala.Zupe³nie jak by brak³o paliwa.Ale jest ok 20l. pb 95 z Shella(wiêc nie kiepskie paliwo)
 Zauwa¿y³em ze kontrolka wtryskiwaczy siê nie zapala..
 jednak po pewnym czasie kontrolka zapali³a siê -i silnik zaskoczy³.
 Teraz po przekrêceniu kluczyka kontrolka zapala sie po ok 30s-2 min i wówczas mozna odpaliæ. Oczywi¶cie o uruchomieniu kontrolka ga¶nie.Jednak nadal nie ma mocy.wci±z jest maksymalnie zmulony,jednak ¿e obroty ok,stabilne temp równie¿ ok nie d³awi siê nie szarpie,poprostu jedzie jak by ci±gn±³ spadochron..Ale czasem wska¼nik wskakujê na 130st,i opada na 95.Chyba w momencie w³±czenia wentylatora.
 Gdzie szukaæ i co jest?
 |  
				| _________________ By³o Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) By³a Croma 2.0ie 16V umar³a. By³a Dedra 1.8 ie LPG. By³a Delta II 1.6 bez LPG.By³± Kappa 3.0V6,
 Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
 |  
				|  |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | miszko   
  
  
 Pomóg³: 111 razy
 Wiek: 42
 Do³±czy³: 21 Lis 2004
 Posty: 6990
 Sk±d: Toruñ
 Województwo: Kujawsko-Pomorskie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 02-07-2007, 19:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | 130C to troche du¿o. Silnik raczej nie pownieñ siê grzaæ wiêciej ni¿ 100C. 
 Najszybciej to podjechaæ pod komputer i podpi±c. Wtedy b³êdy pownny siê pokazaæ.
 
 Zacznij jednak od sprawdzenia wszystkich czujników. Najszybciej sprawdziæ czujnik temp. wody. Sondê lambda, czy CPW sprawdziæ, ale je¶li bêdziesz mia³ oscyloskop.
 
 Sprawdz te¿ swiece. Wtedy jak nie chce paliæ, ma iskrê?
 |  
				| _________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
 Zajrzyj na Fiat Klub Polska
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | RobertWroc   
  
 Pomóg³: 3 razy
 Wiek: 53
 Do³±czy³: 22 Lut 2006
 Posty: 516
 Sk±d: Wroc³aw
 Województwo: Dolno¶l±skie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 02-07-2007, 20:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | miszko, pierwsze-wska¼nik wskakuje ale nie ma odzwierciedlenia to we w³a¶ciwej temperaturze silnika.po chwili,wystarczy lekko dodaæ gazu spada na ok90.Wiêc to raczej nie ma zwiazku.Chyba ¿e jest zwarcie gdzie¶ w czujniku temp. Isktra jest,sprawdzi³em,wymieni³em przeka¼nik pompy paliwa,my¶lalem ze nie podaje,(dziwne ale mam dwa takie obok siebie)
 Ca³y k³opot jest chyba z wtryskiwaczami,Po przekrêceniu kluczyka nie zapala siê kontrolka wtrysku i amochód nie odpala.
 Po przekrêceniu kluczyka po pewnym czasie s³ychaæ "cyk"jakiego¶ przeka¼nika-kontrolka sie zapala-samochód odppala bez problemów-kontrolka ga¶nie. Ale wó¿ jest nadal zmulony I to niesamowicie zmulony.
 Wiêc wygl±da jakby co¶ ogranicza³o dostarczanie paliwa,co¶ .Paliwo jest na 100% dobre-tankujê na Schellu tylko.
 Wczoraj by³o ok zrobi³em blisko 300 km z rodzink± ,przyjecha³em do Wroc³awia i dzisiaj taki zonk,jak napisa³em powy¿ej-jazda bez si³,efekt jakby koñczy³o siê paliwo,spadek mocy -zga¶niêcie--nie odpala-wymiana przeka¼ników,sprawdzenie iskry,czyszzzenie kopó³ki-zapala siê kontrolka,chodzi ok 3s ga¶nie-czekam kluczyk przekrêcony-po ok 2 min zapala sie ontrolka -silnik mo¿na odpaliæ-doje¿d¿am do domu-kilka testów-po zapaleniu kontrolki mo¿na odpaliæ-nadal brak mocy,
 jutro jadê na kompa,,ale jak sie oka¿e ¿e to wrodzona alergia W³oszki na wilgoæ to mnie szlag trafi....
 W tym wozie jeszcze sie nie zaj±³em elektryk± ,zawsze pierwsza rzexcz to czyszczenie styków, wazelinka elektrotechniczna itp i jako¶ jedzie ale qrcze nie chcia³o mi sie....
 |  
				| _________________ By³o Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) By³a Croma 2.0ie 16V umar³a. By³a Dedra 1.8 ie LPG. By³a Delta II 1.6 bez LPG.By³± Kappa 3.0V6,
 Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | romano   
  
  
 Pomóg³: 56 razy
 Do³±czy³: 09 Sty 2005
 Posty: 2132
 Sk±d: Chorzów
 Województwo: ¦l±skie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 02-07-2007, 20:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najpierw zresetuj kompa, mo¿e nie pomo¿e, ale te¿ nie zaszkodzi. I teraz masz dwa rozwi±zania albo wymieniasz profilaktycznie: kable, ¶wiece potem kopu³kê i palec i próbujesz posprawdzaæ czujniki we w³asnym zakresie albo jedziesz na diagnostykê uk³adu wtryskowo-zap³onowegoi bêdzie wiadomo wiêcej.
 A mo¿e to problem z uk³adem ch³odzenia (zapowietrzony) i czujniki ³api± "durne" warto¶ci i komp "swiruje".
 Trudno wyczuæ, ale na twoim miejscu pojecha³bym na diagnostykê.
 |  
				| _________________ Fiat Tipo 1.6 ga¼nik RIP
 Nissan Primera P11 SR20DE
 Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
 
 
  |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | RobertWroc   
  
 Pomóg³: 3 razy
 Wiek: 53
 Do³±czy³: 22 Lut 2006
 Posty: 516
 Sk±d: Wroc³aw
 Województwo: Dolno¶l±skie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 02-07-2007, 20:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | romano, w pi±tek wymienia³em p³yn w ch³odnicy(zawsze tak robiê -wszystkie p³yny itp,na zasadzie na co nie ma rachunku jest do wymiany) ale to moze byæ powód?i to nagle po 3 dniach? A kompa resetowa³m,fakt du¿o pod mach± nie grzeba³em bo akurat by³a zaj...burza z piorunami które wali³y obok a la³o ak ze ledwo cokolwiek widzia³em
 |  
				| _________________ By³o Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) By³a Croma 2.0ie 16V umar³a. By³a Dedra 1.8 ie LPG. By³a Delta II 1.6 bez LPG.By³± Kappa 3.0V6,
 Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | romano   
  
  
 Pomóg³: 56 razy
 Do³±czy³: 09 Sty 2005
 Posty: 2132
 Sk±d: Chorzów
 Województwo: ¦l±skie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 02-07-2007, 20:27 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | RobertWroc napisa³/a: |  	  | romano, w pi±tek wymienia³em p³yn w ch³odnicy(zawsze tak robiê -wszystkie p³yny itp,na zasadzie na co nie ma rachunku jest do wymiany) ale to moze byæ powód?i to nagle po 3 dniach? | 
 Teoretycznie tak a w praktyce to ró¿nie bywa, to takie szukanie przyczyny problemów trochê po omacku.
 Ja bym jeszcze rozpi±³ i spi±³  wszystkie wtyczki od czujników i wtrysku.
 |  
				| _________________ Fiat Tipo 1.6 ga¼nik RIP
 Nissan Primera P11 SR20DE
 Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
 
 
  |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | RobertWroc   
  
 Pomóg³: 3 razy
 Wiek: 53
 Do³±czy³: 22 Lut 2006
 Posty: 516
 Sk±d: Wroc³aw
 Województwo: Dolno¶l±skie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 02-07-2007, 20:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | oki,odpowietrzê posprawdzam wtyki,styki i co siê da. A w koñcu jak nie pomo¿e to jadê na kompa,Trochê szkoda tych 150,-ale trudno
   |  
				| _________________ By³o Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) By³a Croma 2.0ie 16V umar³a. By³a Dedra 1.8 ie LPG. By³a Delta II 1.6 bez LPG.By³± Kappa 3.0V6,
 Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | lordabarth   
  
  
 Pomóg³: 33 razy
 Wiek: 44
 Do³±czy³: 09 Sie 2005
 Posty: 582
 Sk±d: Wolbrom
 Województwo: Ma³opolskie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 02-07-2007, 22:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawd¼ sobie wê¿e w zbiorniku paliwa pomiêdzy pomp± i i tak± spiral± i miedzy spiral± a wyj¶ciem bo mo¿e nie dawaæ wystarczaj±cego ci¶nienia ,albo filtr paliwa jest zapchanya mo¿e to koniec pompy paliwa. |  
				| _________________ W³oskie samochody s± ja Media Markt...nie dla idiotów.
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | RobertWroc   
  
 Pomóg³: 3 razy
 Wiek: 53
 Do³±czy³: 22 Lut 2006
 Posty: 516
 Sk±d: Wroc³aw
 Województwo: Dolno¶l±skie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 04-07-2007, 20:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | no i po k³opotach.romano, mia³ racje-s-spadek mocy po rozgrzaniu ust±pi³ po odpowietrzeniu ch³odnicy. K³opoty z odpalaniem-ust±pi³y gdy tylko siê ociepli³o.Delikatna w³oszka nie lubi wilgoci.Strasznie wra¿liwa z niej istotka.Powiedzia³em jej ¿e je¿eli jeszce raz wytnie mi taki nyumer to odddam j± ruskim na syberiê.Chyba siê przestraszy³a bo jako¶ wygrzecznia³a.Mam nadziejê ze na d³ugo.
 Ale muszê ja do zimy przygotowaæ.Moze jaki¶ szaliczek czy czapeczka?
 oczywi¶cie poparzy³em ³apki przy odpowietrzaniu.Zapomnia³em odkrêciæ korek ze zbiorniczka na p³yn ,wiêc zagrza³em silnik,wentylator siê w³±czy³,zatryma³ to ja dawaj odkrêcam te srubkê na wê¿u.Sprytnie-kombinerkami.Ale g...da³y  te kombinerki,jak sik³o pod ci¶nieniem tak ca³y silnik ,ja i okolica we wrzatku..szybko zgasi³em ,zajarzy³em ze trzeba korek ze zbiorniczka zdiac .ale juz w sumie jak wyciek³o ok 1 l p³ynu(tyle dola³em) to ju¿ nie by³o po co odpowietzraæ -samo siê zrobi³o.
 |  
				| _________________ By³o Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) By³a Croma 2.0ie 16V umar³a. By³a Dedra 1.8 ie LPG. By³a Delta II 1.6 bez LPG.By³± Kappa 3.0V6,
 Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
 Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
 Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
 Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
 Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
 Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
 
 | Wersja do druku
 
 
 |  
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 Wypowiedzi oraz zdjêcia nale¿± do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich tre¶æ.
 Zabrania siê kopiowania zdjêæ, tre¶ci oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
 |