|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z obrotami w 1,9 TD |
Autor |
Wiadomość |
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 20:13 Problem z obrotami w 1,9 TD
|
|
|
Witam mam taki problem w 1,9TD ze po mniej więcej tygodniowym staniu na największym mrozie postanowiłem autko odpalić.zajrzałem do płynów czy aby nie pozamarzały i wydawało mi się wszystko w porządku więc włożyłem świeżo naładowany akumulator i dawaj do zapalania,i:
1-świece żarowe się długo grzeją
2- strasznie długo trzeba kręcić rozrusznikiem i dodawać nogą gazu żeby zapalił
3-rozleciał się jakiś czujnik miedzy świecami żarowymi wkręcony w głowice(oznaczenie na nim napisane 24-12V)
4-strasznie szybko się grzeje po 10 min się zagotował
w dodatku zauważyłem ze mi sie rura zaraz za turbiną oberwała i musiałem wydech rozmontować i zaspawać. i jak myślicie co może być przyczyną takich schiz ów samochodu ??
I co to jest ten czujnik i ile może kosztować??
dzieki za szelką pomoc
samochód to tempra SW 1,9TD |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 20:18
|
|
|
nie znam fiatowskiego diezelka za dobrze ale to że sięzagotował tak szybko wskazywałoby na brak chłodzenia - albo trermostat zamarzł, albo w ogóle nie obieg płynu nie ruszył
co do czujnika to pewnie ktoś mnie poprawi ale między świece najczęściej wkręca się czujnik temperatury który odpowiada za wyświetlanie jej na desce rozdzielczej, więc może autko nie zagotowało tylko czujnik zwarł się z masą i pokazał wysoką temperature na desce ?
że świece się długo grzały to chyba nic nadzwyczajnego po takich mrozach - zależy tęz od tego co rozumiesz pod pojeciem długo - 10s? 30s? minutę? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 20:54
|
|
|
Mam deskę analogową i nie chodzi mi o to ze na niej źle pokazało tylko wywaliło mi cały płyn z układu chłodzenia i też obstawiał bym na termostat :/ bo silnik sie zrobił gorący i pewnie to co zamarzło to puściło.ciekawi mnie ten czujnik i to nędzne odpalanie :/
** Dodano: 08-01-2009, 21:00 **
a dodam jeszcze ze jak puszcze pedał gazu to silnik nawet jak jest rozgrzany to spada do 500obr/min i zaraz gasnie |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 22:50 Re: Problem z obrotami w 1,9 TD
|
|
|
Witam
poul1987 napisał/a: | Witam mam taki problem w 1,9TD ze po mniej więcej tygodniowym staniu na największym mrozie postanowiłem autko odpalić.zajrzałem do płynów czy aby nie pozamarzały i wydawało mi się wszystko w porządku więc włożyłem świeżo naładowany akumulator i dawaj do zapalania,i:
1-świece żarowe się długo grzeją
|
To akurat normalne w mrozach, instrukcje obslugi róznych aut każą nawet w niskich temp. grzać 2 razy
Cytat: |
2- strasznie długo trzeba kręcić rozrusznikiem i dodawać nogą gazu żeby zapalił
|
Instrukcja Tempry mówi nawet o wcisnieciu na chwile "gazu" do oporu przy zimnym rozruchu, czyli normalne
Cytat: |
4-strasznie szybko się grzeje po 10 min się zagotował
w dodatku zauważyłem ze mi sie rura zaraz za turbiną oberwała i musiałem wydech rozmontować i zaspawać. i jak myślicie co może być przyczyną takich schiz ów samochodu ??
I co to jest ten czujnik i ile może kosztować??
dzieki za szelką pomoc
samochód to tempra SW 1,9TD |
Hmmm.. oby sie nie okazało ze masz kiepski (stary) płyn i zamarzł w srodku np, w pompie lub w termostacie, spróbuj rozmrozić najpierw auto w jakims garazu, zobacz przy kreceniu rozrusznikiem czy wirnik pompy sie obraca, czy pasek jest OK itd..
Powodzenia. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 14:42
|
|
|
kiepskie palenie było spowodowane spaleniem 2 świec żarowych(1 i 2 cylinder) i mam nadzieję że to tylko to.Wziąłem się za zrobienie ssania automatycznego bo ktoś je rozregulował :/ wydech pospawany i już na miejscu.
Zostaje jeszcze kwestia tego czujnika, zrobię fotkę tego czujnika i wstawię do wglądu.
** Dodano: 09-01-2009, 20:08 **
o ten czujnik zaznaczony na fotkach mi chodzi
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0004221.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0004222.jpg |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-01-2009, 22:29
|
|
|
Bardzo kiepsko go widać,ale wygląda na czujnik temperatury płynu.A jeżeli się szybko gotuje to możesz mieć zamarzniętą chłodnicę.Pasowało by go postawić w cieple i patrzeć czy ewentualnie gdzieś nie zaczyna się lać.Chłodnice łapie bardzo szybko. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 00:29
|
|
|
właśnie doczytałem się na forum ze to chyba właśnie jest czujnik temperatury który daje odczyt na zegary,
jeszcze chciał bym sie dowiedzieć skąd się bierze zasilanie zasilanie do ssania automatycznego?? bo nie dochodzi mi prąd a po kablach to raczej nie możliwością jest dojść co gdzie i którędy,może jest jakiś sposób żeby podłączyć to gdzieś żeby działało. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|