Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik gaśnie i odpala jak ostygnie
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2009, 18:08   Silnik gaśnie i odpala jak ostygnie

Zielony Diabeł odstawia czasem cyrki.
Zgaśnie i ni hu hu nie chce odpalić póki .... nie ostygnie :)
Wtedy pali od strzała.
Jest to 1,4 gaźnik więc nie ma CPW bo objaw walniętego tegoż jest czasem podobny.
Zauważyłem jedynie, że częściej dzieje się to na benzynie.
To na niej jak zgaśnie to już nie odpali nawet po przełączeniu na elpega, póki nie ostygnie.
Na co byście postawili?
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-09-2009, 18:39   

Ja miałem takie objawy jak miałem nieszczelny blok silnika- jak się rozgrzał to tracił kompresje i gasł, potem trzeba było czekać aż wystygnie i palił jak nowy. Oczywiście naprawa była nieopłacalna i silnik trzeba było zmienić... sytuacja bardzo rzadka, aczkolwiek spotykana. Jak nie ma CPW to spróbuj restart kompa zrobić - może coś mu się pomieszało. Ewentualnie diagnostyka komputerowa ale to koszt około 50zł. Jeszcze jedna sugestia - może cewka, ale nie mam pojęcia jak ją sprawdzić
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-09-2009, 19:56   

a ja bym stawial na moduł zaplonowy mialem to juz w 2 autach fiat uno i peugeot 309 wystarczylo kupic modul zaplonowy koszt ok 30-40 zl. i bylo jak reka odjal.. pozdro.zajrzyj tutaj http://www.allegro.pl/ite...t_tipo_1_4.html
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2009, 05:16   

dspmatrix, kolega na 99% go nie ma, to nie jest przyczyną. Ja miałem to samo problem zniknął gdy wymieniłem świeczki kable kopułkę i zająłem się regulacją zapłonu, w między czasie też gaźnik padł ofiarą regeneracji z mojej ręki, któreś z tych pomogło.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-09-2009, 07:46   

meter30 napisał/a:
Jak nie ma CPW to spróbuj restart kompa zrobić - może coś mu się pomieszało.
to gaźnik jest, tu nie ma komputera. A co do CPW, ja w 1.6 (gaźnik) miałem coś takiego, tyle, że nie przy kole pasowym, jak to teraz w i.e. mam, tylko w bloku skrzyni biegów.

Osobiście obstawiam regulację/regenerację gaźnika. Lub kable i świece. Czyli w sumie tak, jak JAM_BELFEGOR napisał. Powodem pewnie jest zalewanie świec na benzynie, dlatego nie można go od razu odpalić. A kiedy (tak zrozumiałem) autko chodzi na gazie i na gazie je zgasisz, to bez problemu je na gazie odpalasz. Czyli jednak bardziej gaźnik obstawiam.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-09-2009, 08:27   

ciechu napisał/a:
tyle, że nie przy kole pasowym, jak to teraz w i.e. mam, tylko w bloku skrzyni biegów.

ciechu, ja w 1,6 i.e tez miałem w bloku skrzyni biegów, wiec dla twojej wiedzy i.e mają nie tylko CPW przy kole pasowym, wszystko zalezy od modelu silnika ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-09-2009, 09:33   

egon. napisał/a:
ciechu, ja w 1,6 i.e tez miałem w bloku skrzyni biegów, wiec dla twojej wiedzy i.e mają nie tylko CPW przy kole pasowym, wszystko zalezy od modelu silnika ;)
ja o tym wiem, bo zaglądałem też w Twój silnik :P I wcale nie napisałem, że wszystkie i.e. mają czujnik przy kole pasowym. Podałem tylko na swoim przykładzie, że może też być w skrzyni biegów :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-09-2009, 11:29   

ciechu napisał/a:
Podałem tylko na swoim przykładzie, że może też być w skrzyni biegów

Aha, jak wiesz to dobrze, myslalem, ze jestes niedoinformowany :P
Emf, sorki za OT :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-09-2009, 18:15   

dspmatrix, 1.4 nie ma Digiplexa :)
Może faktycznie to wina gaźnika :roll:
W sumie najczęściej dzieje się to na benzynie więc raczej świece i przewody odpadają bo elpeg jest wrażliwszy i na nim silnik w ogóle by zdychał.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-09-2009, 12:42   

A sprawdzałeś te wszystkie rurki co idą do i z gażnika, może któraś jest nieszczelna.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-09-2009, 15:55   

Muszę oddać auto do mechanika ale chcę nakierować go na co ma zwrócić uwagę :)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load