|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ustawianie zapłonu w Temprze 1,6 na gaźniku |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2008, 22:09 Ustawianie zapłonu w Temprze 1,6 na gaźniku
|
|
|
Witam, prosze Was Koledzy o dokładne(krok po kroku jak dla laika) instrukcje, jak ustawia sie zapłon w mojej Temprze. Jest to silnik 1,6 na gaźniku z Digiplexem. Od cewki kabel na kopulke i pozniej z kopulki na swiece. Pamietam ze w maluszku nalezalo sie wpiac lampka kontrolna w aparat zaplonowy, a jak w temprze? jakos podobnie czy zupelnie inaczej? czy to trzeba serwisu czy da sie to zrobic domowymi sposobami? Prosze o instrukcje krok po kroku. Pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2008, 23:01
|
|
|
Tam gdzie występuje moduł zapłonowy Digiplex 2 nie ustawia się zapłonu, wszystkim tzn wyprzedzeniem zajmuje się w/w moduł. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2008, 00:04
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Tam gdzie występuje moduł zapłonowy Digiplex 2 nie ustawia się zapłonu, wszystkim tzn wyprzedzeniem zajmuje się w/w moduł. |
no tak, tyle ze u mnie jak jest kopulka, to zamocowana jest na takim blaszanym elemencie, a ten element z kolei trzyma sie glowicy na 3 srubach, po odkreceniu tych 3 srub mozna krecic tym ustrojstwem okolo centymetr w prawo i centymetr w lewo. Do czego to sluzy? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2008, 09:05
|
|
|
ostatnio przerabiałem z kimś ten temat
w digiplexie nie ustawia się zapłonu,a możliwość obrotu kopułki jest tylko po to aby dobrze ustawić palec na wprost styku w kopułce |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2008, 23:04
|
|
|
Dokładnie tak jest jak pisze Kolega Yoyo. Resztę robi digiplex i kąta wyprzedzenia zapłonu się nie reguluje ręcznie. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:24
|
|
|
A pod podanym linkiem jest napisane zupełnie co innego - że zapłon się reguluje. Więc? |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:41
|
|
|
Bo były wersje bez digiplexa, a dokładnie TYLKO wersje 1.4 gaźnik posiadały one bezstykowy aparat zapłonowy.
1.6 wszystie mają już digiplexy, czyli zapłonu się nie ustawia bo tym zarządza digiplex. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:46
|
|
|
Pytam bo każdy mówi co innego, przejrzałem już wszystkie wątki na ten temat bo od miesiąca mam unieruchomione auto. W tym wątku: http://forum.tempra.org/t...6-ie-vt2986.htm jest nawet napisane, że jednak rusza się aparatem w celu zmiany ustawień kąta wyprzedzenia zapłonu, a na końcu jest opisany mój problem. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:46
|
|
|
Były to silniki:
1.4 gaźnik 159A2.000 lata 90-93 (były w Tipo i Temprze)
1.4 gaźnik 160A1.000 lata 88-90 (tylko w Tipo)
Oczywiśćie był też 1.4 które miały Digiplex, ale to już silniki od 93 roku. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:51
|
|
|
miszko napisał/a: | Oczywiśćie był też 1.4 które miały Digiplex, ale to już silniki od 93 roku. |
Ja mam 1,4 z digiplexem,z roku 89,więc nie do końca tak jak piszesz |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:55
|
|
|
yagi2 napisał/a: | a mam 1,4 z digiplexem,z roku 89,więc nie do końca tak jak piszesz |
1,4 gaźnik nie miał digiplexa, natomiast wtryskowe(bosch mono-jetronic) 1,4 mają i w obu przypadkach rocznik nie ma znaczenia. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:55
|
|
|
yagi2, no tak wyleciał mi jeszcze z głowy silnik wspólny z Temprą
160A1.046 - montowany w Tipo i Temprze, przez cały okres produkcji T/T.
** Dodano: 16-03-2008, 20:57 **
romano, to znaczy są wersje z Digiplexem i bez ...
Fiat tych 1.4 to naćkał jak arab dzieci |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 21:26
|
|
|
miszko napisał/a: | romano, to znaczy są wersje z Digiplexem i bez ...
Fiat tych 1.4 to naćkał jak arab dzieci |
Ja tam nawet się już nie patrzę na typy silnika, wystarczy podział na gaźnik i wtrysk, bo tam zmiany są największe |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|