Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zimny pali na trzy gary... dlaczego???
Autor Wiadomość
DvL 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-01-2006, 00:14   zimny pali na trzy gary... dlaczego???

wlasnie mam taki problem... dzisiaj odpalam tipka a tu psikus, odpalil bez oporow ale tylko na trzy gary jak sadze bo silnik sie tak dziwnie trzasl, chodzil nierowno i nie mial mocy wiec chyba chodzil... po jakis 2 minutach zanim wyjechalem z podworka kilka razy go przegazowujac objawy zniknely i juz teraz chodzi normalnie ale nie wiem co bedzie jutro rano.... co to moze byc bo ja zielony w tym temacie jestem???
_________________
160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:]
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2006, 00:22   

Sprawdz wszystko co zwiazane z ukladem zaplonu. Swiecie, kable, masz kopulke rozdzielacza i palec - sprawdz je. Moze gdzies sie troche wilgoc osadzila i cos nie laczylo. Trudno wyczuc co moglo byc powodem. Odpalasz na Pb?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
DvL 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-01-2006, 00:27   

tylko na pb bo gazu brak... zobaczymy jak jutro sie powtorzy to bedzie trzeba sie dokladniej przyjzec...
_________________
160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:]
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-01-2006, 08:01   

Przeważnie świeca.
Ewentualnie kabel WN od którejś swiecy.

Ale też wilgotna kopułka
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-01-2006, 09:17   Re: zimny pali na trzy gary... dlaczego???

U mnie też silnik chodzi "nerwowo" po uruchomieniu, ale czy to jest jakiś problem :-k Jak tylko przełącze go na LPG od razu zaczyna pracować równo. Jakby coś szwankowało w układzie zapłonowym, to na gazie problem powinien się potęgować, a tu znika...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
DvL 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-01-2006, 11:20   

no wiec dzisiaj odpalilem fiacika rano i juz normalnie chodzi... mam nadzieje ze to byl jakis jednorazowy wybryk swiecy lub kabli... :D
_________________
160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:]
  
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-01-2006, 14:07   

Witam kolegę : DvL .....zacznijmy od tego ,że też mam Tipka 3d 1,4ie .....

Ostatnio miałem dokładnie to samo co TY......czyli silnik pracował mi na 3 cylindry.....ale potem było ok :) )

Mam pytanko mozesz jeszcze sprawdzic czy masz okopconą rurę wydechową .....??? bo Ja widzę ,ze w tym zimowym okresie mam czarną.....(ale to chyba przez te ciągłe ssanie ..itd)

[ Dodano: 12-01-2006, 13:25 ]
DvL ......a jak tam wyglądają progi w twoim Tipku ....??.bo u mnie w końcowym odcinku nie sa za ciekawe....na wiosne trzeba bedzie zrobic mały remoncik 8-[
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
DvL 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-01-2006, 00:29   

a wiec rure mam normalnego koloru czyli stalowego bo tlumik jest prawie nowy, a co do progow to jak narazie nie zauwazylem zadnych niepokojacych objawow :)
_________________
160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:]
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 17:11   

najprędzej kabel WN lub świeca rzeczywiście, ale też często kopułka;
nie zaszkodzi a to naprawdę tylko chwilka byś kopułe otworzył i wyczyścił, pilniczkiem trochę palec i kontakty przejechać (troszkę, tylko dla oczyszczenia), wilgoć i syf zetrzeć, ładnie i szczelnie dokręcić i może nawet to starczy... w razie czego obejrzyj kable i świece, kapturki na świece dociągnij dokadnie... się nie powtórzy, jeśi świece są OK i kable jeszcze w miarę......
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2006, 19:54   

Albo uszczelniacze na głowicy i po prostu olej przy rozruchu zarzuca świecę.

Tak jest przy okopconym na czarno tłumniku.
     assistance   Moneta
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2006, 20:06   

sprawdz swiece, dokladnie je przetrzyj papierem sciernym mm sprawdz czy ma odpowiednia szczeline. aa jezeli masz gaznik nie biez na max ssane bo soe dusi i nie przepala dobrze mieszanki -ja mialem to samo
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
apacz76 



Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 144
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2006, 17:24   

witam ja rowniez miałem takie objawy do dzis ale to sie zdazalo raczej w wilgotne dni wiec jak odpalilem moja temperke i zaczał dziwnie chodzić ( na trzech ) podnioslem maske i co zobaczylem ze po jednym kabli iskra sobie skacze wymieniłem kable i jest ok czekam na wilgotne dni :D
_________________
Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg
     Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-01-2006, 20:00   

Jak to jest .....wydaje mi sie ,ze nie ubywa mi nic oleju ....tylko co jakis czas dolewam płyn chłodzący....hmm..?

Czy to może być objawą uszkodzonej uszczelki po głowicą ...???

Kiedy wiadomo ,ze uszczelka pod głowicą padła....?
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-01-2006, 13:22   

Pierwszy objaw to spadek mocy silnika . Jest to spowodowane niskim ciśnieniem sprężania w komorze spalania jednego z cylindrów. Poza tym można jeszcze zauważyć obecność mieszanki olej-płyn chłodzący(sprawdzenie na bagnecie czy są kropelki wody lub oka na powierzchni płynu.

Chyba dobrze :-k amator jestem i elektryk wysokich napięć :lol: na razie
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2006, 15:03   

Cytat:
Kiedy wiadomo ,ze uszczelka pod głowicą padła....?

Na 100% po zdjęciu głowicy.
A takie typowe objawy to: znikający płyn chłodzniczy: dymienie na biało(nie dotyczy LPG), tworzenie sie oleistej substancji pod pokrywą zaworów i w zbiorniczku wyrównawczym.
Można też odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdzic czy po przygazówce nie wydobywają się bąbelki powietrza.
Poszukaj na forum temat był już przerabiany.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-02-2007, 21:04   

Witam....Po roku znowu coś mi silniczek przerywa....tzn. jak odpalam rano auto jest ok....chodzi dobrze ,ale po przejechechaniu jakiś 700 metrow.......silnik nagle traci obroty i moc ( tak jakby pracował na 3 gary, czasmi potrafi zgasnąć )..........w tym momencie lepiej zdjąć nogę z gazu i po 10 sek. wszystko wraca do normy i jest ok.....

Co to moze być tym razem....hmm :?:
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-02-2007, 12:36   

nie wiem ale moze to cos z silniczkiem krokowym sie dzieje nie tak...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-02-2007, 00:22   Re: zimny pali na trzy gary... dlaczego???

DvL napisał/a:
ale tylko na trzy gary



Układ zapłonowy, przewody, świece. Czasem warto właśnie wykręcić świece, przeczyścić je a jak długo nie wymieniane to wymienić na nowe, często to pamaga
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-02-2007, 18:41   

Silnik krokowy odpada na 100% reguluje obroty i nic więcej. Może jakiś czujnik szwankuje i przez chwilę głupieje centralka wtrysku? jakieś przebicie na cewce? Trudna sprawa, może by na kompa podjechać i sprawdzić czy nie ma w pamięci jakiegoś błedu? Jeżeli się nie "pogorszy" to ciężko zdiagnozować.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-02-2007, 18:50   

pomyslalem o tym dlatego ze u mnie bylo tak ze silnik tracil nagle na swiatlach obroty do 500- 600 i jak wysiadlem otworzylem maske i wcisnalem delikatnie ten cycek od krokowego to obroty odrazu wracaly do normy mysle ze byl brudny a wy co myslicie??;>
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-02-2007, 19:36   

W tym cycku jest styk dzięki któremu komp wie czy podpiera przepustnice czy nie.Do krokowca wchodzą cztery kable.Dwa do silniczka a dwa do tego styku.Może jest zabrudzony.
Jest to też tzw cut-off.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-02-2007, 19:42   

Ale cut-off odcina całkowicie wtryskiwacz a kolega pisze że auto traci moc ale jedzie i nie gaśnie więc nie to raczej
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-02-2007, 20:04   

slavol napisał/a:
kolega pisze że auto traci moc ale jedzie i nie gaśnie więc nie to raczej


...dokładnie tak na chwilę traci moc....a potem all wraca do normy....
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-02-2007, 14:48   

to mozliwe ze masz uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy(potencjometr...) ja jak mialem zepsuty i mu gaz wciskalem to on tak jakby sie dusil i chcial jechac a nie mogl...;/;/;/ dzialo sie tak czasami nie zawsze...;) PoZdRo
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
chmarka 


Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 21
Skąd: Długi Bród
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-11-2009, 10:42   

Witam. Troche odświeże temat...
W Tipolot od jakiegoś czasu palił na benzynie na trzy gary a na gazie normalnie (na 4:).Brak czasu i odrobina leniwości sprawiły że teraz odpala na 2 i pracuje jak MALUCH, dopiero po rozgrzaniu załapuje trzeci, a czwartemu sie poprostu niechce..
Troche płynu dolewałem więc po przestudiowaniu powyzszej lekturki

http://forum.tempra.org/t...y+gary&start=25

wyjołem kolektor a tam...
wszystko ładne bez żadnego osadu i uszczelka też cacy...
(Płyn sączył się spod uszczelki na metalowej rurze za pompą wodną).
Świece mają około 1 000km, wszystkie są tak samo okopcone, więc niby wszystko oki, zmieniałem też na nowe i bez zmian.
Na kablach WN przeskoków nie widać i jak się łapką złapie to też nie kopie..
Zdejmując kolejne przewody brak zmiany pracy po zdjęciu z cylindra 4, jednak iskra zczęściowo zdjętego przewodu przeskakuje na świeczke(jak i w pozostałych cylindrach)
troche dziwne jest to że jak mam zdjęty kabel z 4 to na 2 i 3 iskra przeskakuje na świeczke a w 1 nie :roll:
Udało siędorwaćnową cewke i jest bez zmian :|
Myslałem ze uszczelka pod głowicą... ale z lektury wynika że powinien być olej w płunie chłodzącym albo woda woleju, a ani jedno anie drugie niema miejsca...
Brakuje mi pomysłów co to może być :sciana: :sciana:
Aha... Jest to monowtrysk sterowany przez komputer więc rozdzielacz też odpada...

HELP!! HILFE!! POMOGITIE!!
_________________
1.4ie + LPG 836A4.000
Tipoloty wiecznie żywe!! :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load