Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwna sprawa silnik 1.9TDS
Autor Wiadomość
bolsx 


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2006, 18:11   dziwna sprawa silnik 1.9TDS

Witam,moze ktos z was mial podobny ,a problem a mianowicie chodzi mi o układ chlodzenie ,jak odpale temperowke i troche pochodzi to po pewnym czasie dosyc ostro kopci tylko na wolnych obrota nastepnie jak odkrece korek zbiorniczka (boryga ),zmiejszajac cisnienie panujace w ukladzie to usterka momentalnie znika wszystko jest w porzadku moze ktos wie co to za diabel siedzi mi w silniku, dodam ze dym to typowo paliwowa sprawa (niebieski),a druga sprawa to wiatrak raz chodzi raz nie chodzi ,wymienilem czujnik w chodnicy i bylo dorze przez jakis czas,co to moze byc???dzieki :!: :!:
_________________
Tomasz
  
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2006, 19:05   

witam
małe sprostowanie paliwowy jest czarny ----niebieski olejowy-----
pozdr
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2006, 19:47   

Hmm jak puscisz korek to sie cisnienie w ukladize zmniejszy moze gdzies cos przecieka do silnika ;-)
Chcoiaz jak kopci to paliwem bo tak by wody ubywalo.
Moze komp dostaje zle odczyty temp i laduej za bogata mieszanke ?
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2006, 20:29   Re: dziwna sprawa silnik 1.9TDS

bolsx napisał/a:
Witam,moze ktos z was mial podobny ,a problem a mianowicie chodzi mi o układ chlodzenie ,jak odpale temperowke i troche pochodzi to po pewnym czasie dosyc ostro kopci tylko na wolnych obrota nastepnie jak odkrece korek zbiorniczka (boryga ),zmiejszajac cisnienie panujace w ukladzie to usterka momentalnie znika wszystko jest w porzadku moze ktos wie co to za diabel siedzi mi w silniku, dodam ze dym to typowo paliwowa sprawa (niebieski),a druga sprawa to wiatrak raz chodzi raz nie chodzi ,wymienilem czujnik w chodnicy i bylo dorze przez jakis czas,co to moze byc???dzieki :!: :!:


Ech, podobna sprawa z kopceniem jest mojej Temprze z tym, że nie próbowałem odkręcać korka. I im cieplej na zewnątrz tym kopcenie mniejsze. Obstawiam raczej źle wyregulowaną pompę wtryskową (zbyt szybko przestawia kąt wtrysku albo coś w tym guście).
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-04-2006, 22:03   

ja bym obstawiał, że poszła uszczelka pod głowicą
_________________

     assistance   Moneta
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2006, 22:29   

Nie wydaje mi się. Biorąc pod uwagę, że u mnie kopcenie zaczyna się w kilka minut po uruchomieniu silnika (słychać, ze silnik zaczyna nierówno pracować) i przestaje po osiągnięciu wyższej temperatury albo od razu po dźwignięciu obrotów na ok. 1500 stawiam na coś, co wpływa na pracę pompy na wolnych obrotach w zależności od temperatury silnika. Nie zauważyłem, aby na zagrzanym silniku albo podczas jazdy działo się z nim coś nie tak. Tak więc wykluczam uszczelkę. I jeszcze dodam, że im wyższe temp. na zewnątrz to i kopcenie mniej intensywne i krótsze (szybciej się zagrzewa i z wyższej temeratury...).

[ Dodano: 10-04-2006, 23:38 ]
bartpa napisał/a:
witam
małe sprostowanie paliwowy jest czarny ----niebieski olejowy-----
pozdr


Weź pod uwagę, że olej napędowy to też olej jak sama nazwa wskazuje. I może kopcić na niebiesko jeżeli nie spali się część ON (np za mała temp. w komorze spalania).

Na czarno kopci, gdy nie spala się w całości a kolor bierze się z sadzy - efekt masz taki gdy dodasz gazu a wtryski już się wysłużyły...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
beatalaska 



Dołączyła: 05 Sty 2006
Posty: 10
Skąd: Starogard Gdański
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-04-2006, 21:31   

Radzimy Ci nie martwić się tym kopceniem. Mamy ten sam silnik, najprawdopodobniej jest to wina czujnika cząsteczkowego spalania. Polega to na tym, że na zimnym silniku paliwo nie jest całkowicie spalane i z powrotem cofa się do silnika (pod kolektorem ssącym jest cienka rurka, pod nią jest membrana połączona z turbiną). Może ten opis jest zbyt skomlikowany, ale jak chcesz szczegółowo to daj znać, podam Ci telefon do mojego męza to Ci to wyjaśni.
  
 
april 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 23
Skąd: Miedziana Góra
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-04-2006, 21:45   

Ciekawa sprawa z ta rurka bo w moim Tipo nie ma czegos takiego.Ale to mało istotne.generalnie w tym silniku powinny byc dwa czujniki temp.Jeden w samym bloku a drugi w obudowie termostatu.U mnie niestety nie ma tego przy termostacie ale jest elektrozawór w pompie wtryskowej.To jest jedna z przyczyn takiej pracy silnika.druga sprawa to od samego termostatu odchodzi linka sterujaca automatycznym ssaniem.Tutaj tez radze sprawdzic.Pozdrawiam.
Bravo Beata.Lubie kobiety co chłoną wiedzę techniczna.Jak moja żona.
_________________
PIERWSZA PASJA JEST ENDURO A DRUGA MOJ TIPO
APRILIA RX 125
TIPO 1,9 Tds DGT
     assistance   Moneta
 
 skype
 
beatalaska 



Dołączyła: 05 Sty 2006
Posty: 10
Skąd: Starogard Gdański
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-04-2006, 10:20   

Hej, ja za bardzo się na tym wszystkim nie znam :lol: To mój mąż coś mi tam opowiedział i tak to opisałam jak zrozumiałam :D
  
 
bolsx 


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 21
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-05-2006, 16:16   

Witam,rozebralem silnik i okazalo sie ze mam peknieta glowice ,a pekla bo mialem niesprawny termostat otwieral sie i zamykal kiedy chcial zwlekalem z wymiana terostatu to teraz mam duzo wiekszy wydatek ok 1000zl za prawie nowa glowice (regenerowana ) bo moja nadaje sie tylko na aluminium,moze ktos z was zna dobra firme zajmujaca sie sprzedaza glowic?,moze tez byc uzywana
_________________
Tomasz
  
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2006, 01:03   

bolsx napisał/a:
Witam,rozebralem silnik i okazalo sie ze mam peknieta glowice(...)



No toś mnie nie pocieszył...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load