|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dziwna sprawa silnik 1.9TDS |
Autor |
Wiadomość |
bolsx
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-04-2006, 18:11 dziwna sprawa silnik 1.9TDS
|
|
|
Witam,moze ktos z was mial podobny ,a problem a mianowicie chodzi mi o układ chlodzenie ,jak odpale temperowke i troche pochodzi to po pewnym czasie dosyc ostro kopci tylko na wolnych obrota nastepnie jak odkrece korek zbiorniczka (boryga ),zmiejszajac cisnienie panujace w ukladzie to usterka momentalnie znika wszystko jest w porzadku moze ktos wie co to za diabel siedzi mi w silniku, dodam ze dym to typowo paliwowa sprawa (niebieski),a druga sprawa to wiatrak raz chodzi raz nie chodzi ,wymienilem czujnik w chodnicy i bylo dorze przez jakis czas,co to moze byc???dzieki |
_________________ Tomasz |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 19:05
|
|
|
witam
małe sprostowanie paliwowy jest czarny ----niebieski olejowy-----
pozdr |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 19:47
|
|
|
Hmm jak puscisz korek to sie cisnienie w ukladize zmniejszy moze gdzies cos przecieka do silnika ;-)
Chcoiaz jak kopci to paliwem bo tak by wody ubywalo.
Moze komp dostaje zle odczyty temp i laduej za bogata mieszanke ? |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 20:29 Re: dziwna sprawa silnik 1.9TDS
|
|
|
bolsx napisał/a: | Witam,moze ktos z was mial podobny ,a problem a mianowicie chodzi mi o układ chlodzenie ,jak odpale temperowke i troche pochodzi to po pewnym czasie dosyc ostro kopci tylko na wolnych obrota nastepnie jak odkrece korek zbiorniczka (boryga ),zmiejszajac cisnienie panujace w ukladzie to usterka momentalnie znika wszystko jest w porzadku moze ktos wie co to za diabel siedzi mi w silniku, dodam ze dym to typowo paliwowa sprawa (niebieski),a druga sprawa to wiatrak raz chodzi raz nie chodzi ,wymienilem czujnik w chodnicy i bylo dorze przez jakis czas,co to moze byc???dzieki |
Ech, podobna sprawa z kopceniem jest mojej Temprze z tym, że nie próbowałem odkręcać korka. I im cieplej na zewnątrz tym kopcenie mniejsze. Obstawiam raczej źle wyregulowaną pompę wtryskową (zbyt szybko przestawia kąt wtrysku albo coś w tym guście). |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 22:03
|
|
|
ja bym obstawiał, że poszła uszczelka pod głowicą |
_________________
|
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-04-2006, 22:29
|
|
|
Nie wydaje mi się. Biorąc pod uwagę, że u mnie kopcenie zaczyna się w kilka minut po uruchomieniu silnika (słychać, ze silnik zaczyna nierówno pracować) i przestaje po osiągnięciu wyższej temperatury albo od razu po dźwignięciu obrotów na ok. 1500 stawiam na coś, co wpływa na pracę pompy na wolnych obrotach w zależności od temperatury silnika. Nie zauważyłem, aby na zagrzanym silniku albo podczas jazdy działo się z nim coś nie tak. Tak więc wykluczam uszczelkę. I jeszcze dodam, że im wyższe temp. na zewnątrz to i kopcenie mniej intensywne i krótsze (szybciej się zagrzewa i z wyższej temeratury...).
[ Dodano: 10-04-2006, 23:38 ]
bartpa napisał/a: | witam
małe sprostowanie paliwowy jest czarny ----niebieski olejowy-----
pozdr |
Weź pod uwagę, że olej napędowy to też olej jak sama nazwa wskazuje. I może kopcić na niebiesko jeżeli nie spali się część ON (np za mała temp. w komorze spalania).
Na czarno kopci, gdy nie spala się w całości a kolor bierze się z sadzy - efekt masz taki gdy dodasz gazu a wtryski już się wysłużyły... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
beatalaska
Dołączyła: 05 Sty 2006 Posty: 10 Skąd: Starogard Gdański
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-04-2006, 21:31
|
|
|
Radzimy Ci nie martwić się tym kopceniem. Mamy ten sam silnik, najprawdopodobniej jest to wina czujnika cząsteczkowego spalania. Polega to na tym, że na zimnym silniku paliwo nie jest całkowicie spalane i z powrotem cofa się do silnika (pod kolektorem ssącym jest cienka rurka, pod nią jest membrana połączona z turbiną). Może ten opis jest zbyt skomlikowany, ale jak chcesz szczegółowo to daj znać, podam Ci telefon do mojego męza to Ci to wyjaśni. |
|
|
|
|
april
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 23 Skąd: Miedziana Góra
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-04-2006, 21:45
|
|
|
Ciekawa sprawa z ta rurka bo w moim Tipo nie ma czegos takiego.Ale to mało istotne.generalnie w tym silniku powinny byc dwa czujniki temp.Jeden w samym bloku a drugi w obudowie termostatu.U mnie niestety nie ma tego przy termostacie ale jest elektrozawór w pompie wtryskowej.To jest jedna z przyczyn takiej pracy silnika.druga sprawa to od samego termostatu odchodzi linka sterujaca automatycznym ssaniem.Tutaj tez radze sprawdzic.Pozdrawiam.
Bravo Beata.Lubie kobiety co chłoną wiedzę techniczna.Jak moja żona. |
_________________ PIERWSZA PASJA JEST ENDURO A DRUGA MOJ TIPO
APRILIA RX 125
TIPO 1,9 Tds DGT |
|
|
|
|
beatalaska
Dołączyła: 05 Sty 2006 Posty: 10 Skąd: Starogard Gdański
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2006, 10:20
|
|
|
Hej, ja za bardzo się na tym wszystkim nie znam To mój mąż coś mi tam opowiedział i tak to opisałam jak zrozumiałam |
|
|
|
|
bolsx
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-05-2006, 16:16
|
|
|
Witam,rozebralem silnik i okazalo sie ze mam peknieta glowice ,a pekla bo mialem niesprawny termostat otwieral sie i zamykal kiedy chcial zwlekalem z wymiana terostatu to teraz mam duzo wiekszy wydatek ok 1000zl za prawie nowa glowice (regenerowana ) bo moja nadaje sie tylko na aluminium,moze ktos z was zna dobra firme zajmujaca sie sprzedaza glowic?,moze tez byc uzywana |
_________________ Tomasz |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 01:03
|
|
|
bolsx napisał/a: | Witam,rozebralem silnik i okazalo sie ze mam peknieta glowice(...) |
No toś mnie nie pocieszył... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|