|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pompa wspomagania tempra 1.6 tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-10-2007, 21:24 Pompa wspomagania tempra 1.6 tipo 1.4
|
|
|
Witam. Mam pytanie. W moim Tipo 1.4 i.e. pompa wspomagania po prostu wyje nawet przy niewielkich skrętach. Kierownica co prawda chodzi bardzo lekko, nie zależy to od obrotów silnika, ale ten huk mi po prostu przeszkadza. Wymieniałem już 2 razy olej w mechanizmie, ale to nie pomaga w moim przypadku. Mam do kupienia pompę od tempry 1.6 i nie wiem czy się będzie nadawała do mojego Tipka. Prosiłbym koledzy o jakąś radę na ten temat |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-10-2007, 22:07
|
|
|
kurcze tych pomp w benzin bylo chyba ze 3 rodzaje, najlepiej jakbys mial ja w reku i mogl zerknac wzgledem obecnej.. zagadaj moze z kolega TiP016V;) on montowal w swoim 1.4 wspomaganie i mial pare pomp w rekach z tego co pamietam i chyba mial stycznosc z pompami z 1.6 |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-10-2007, 22:11
|
|
|
opti napisał/a: | kurcze tych pomp w benzin bylo chyba ze 3 rodzaje |
Dokładnie, było ich trochę, musisz dokładnie sprawdzić zanim kupisz. Miałem kiedyś to samo, chodziłem po sklepach, szukałem i porównywałem aż dopiero gdzieś za 5 razem znalazłem odpowiednią. Najlepiej poszukaj poprzez EPERa, wklep swój VIN, sprawdź nr. pompy i z tym numerem leć do dobrego sklepu motoryzacyjnego. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
wiatrak525
witamy nowego
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 2 Skąd: Rawa Mazowiecka
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-11-2007, 20:57
|
|
|
ześć.Jestem posiadaczem Tempry kombi 1,6 z wtryskiem jednopunktowym i mam troche problemów.
Wymieniłem pompe wspomagania bo poprzednia strasznie wyła. Natomiast teraz jak auto było zimne wspomaganie było, po przejechaniu 2 km zginęło niestety.
Kupiona pompa to z auta 1,4 i jak widziałem nieco sie różni od tej co była, ale mechanik stwierdził,że to jest to samo.
Pasek jest naciągnięty odpowiedni i płyn także jest.
Ktoś mi powiedział, że to sparawa odpowietrzenia.
Jak to zrobić ?
Pozdrawiam Krzysztof |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-11-2007, 21:29
|
|
|
wiatrak525, układ odpowietrza się sam, zalewasz olej do pustego zbiorniczka do momentu aż napełnisz go całkiem, wtedy kręcisz troche silnikiem ( bez zapalania) żeby pompa wciągła olej. Znowu uzupełniasz na full i odpalasz. Powinno jeszcze troche oleju zassać, uzupełniasz do właściwego stanu i krecisz do oporu w jedna a później w drugą strone. POdczas tych ruchów powinno wypchać resztę powietrza i działać. Sprawdzasz wtedy jeszcze raz poziom oleju i po robocie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-11-2007, 21:46
|
|
|
Hipo napisał/a: | wtedy kręcisz troche silnikiem ( bez zapalania) |
Hipo, nie bardzo rozumie. tzn jak kręcę rozrusznikiem ale tak żeby nie zapalił
nie czepiam się - mam zamiar wymienić płyn w uk wspomagania... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2007, 23:40
|
|
|
Tak na "dotyk" Żeby troche tylko przekręcił rozrusznik. To już wystarczy, aby pompa zassała. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 07:26
|
|
|
a co jeśli komuś na "dotyk" pali? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 08:37
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | a co jeśli komuś na "dotyk" pali? |
Panowie widze że my dalej w czarnolesie .. a to filozofia zdjąć kabel z cewki WN ? i już sobie można kręcić do oporu. POza tym chodzi o to zeby pompa zrobiła obrót, dwa i zassała olej bo jak zapalisz odrazu to zakręci na sucho. Kapujesz po co to sie teraz robi i jak ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
wiatrak525
witamy nowego
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 2 Skąd: Rawa Mazowiecka
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-11-2007, 13:42
|
|
|
Hipo , dzięki właśnie wracam od znjomego mechanika i problemu nie ma. Kazał zakręcić do oporu w lewo dodał gazu potem w lewo az zawyło i przegazowoł i kazał jechać i jest ok.
Przy okazji zauważył że wczorajszy mechanik palcami dokręcił koło pasowe od pompy wspomagania, bardzo mnie przepraszał , no cóź każdemu się zdaża. Pozdrawiam wszystkich, Tempra coraz bardziej mi sie podoba, kupiłem od synka żeby mu nieco dołożyc do Toyoty Celiki, jest młody niech sie bawi, ja mam jeszcze meleksa własnej roboty. Krzysztof |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|