zimny pali na trzy gary... dlaczego??? |
Autor |
Wiadomość |
DvL
Wiek: 42 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 00:14 zimny pali na trzy gary... dlaczego???
|
|
|
wlasnie mam taki problem... dzisiaj odpalam tipka a tu psikus, odpalil bez oporow ale tylko na trzy gary jak sadze bo silnik sie tak dziwnie trzasl, chodzil nierowno i nie mial mocy wiec chyba chodzil... po jakis 2 minutach zanim wyjechalem z podworka kilka razy go przegazowujac objawy zniknely i juz teraz chodzi normalnie ale nie wiem co bedzie jutro rano.... co to moze byc bo ja zielony w tym temacie jestem??? |
_________________ 160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:] |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 00:22
|
|
|
Sprawdz wszystko co zwiazane z ukladem zaplonu. Swiecie, kable, masz kopulke rozdzielacza i palec - sprawdz je. Moze gdzies sie troche wilgoc osadzila i cos nie laczylo. Trudno wyczuc co moglo byc powodem. Odpalasz na Pb? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
DvL
Wiek: 42 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 00:27
|
|
|
tylko na pb bo gazu brak... zobaczymy jak jutro sie powtorzy to bedzie trzeba sie dokladniej przyjzec... |
_________________ 160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:] |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 08:01
|
|
|
Przeważnie świeca.
Ewentualnie kabel WN od którejś swiecy.
Ale też wilgotna kopułka |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 09:17 Re: zimny pali na trzy gary... dlaczego???
|
|
|
U mnie też silnik chodzi "nerwowo" po uruchomieniu, ale czy to jest jakiś problem Jak tylko przełącze go na LPG od razu zaczyna pracować równo. Jakby coś szwankowało w układzie zapłonowym, to na gazie problem powinien się potęgować, a tu znika... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
DvL
Wiek: 42 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 11:20
|
|
|
no wiec dzisiaj odpalilem fiacika rano i juz normalnie chodzi... mam nadzieje ze to byl jakis jednorazowy wybryk swiecy lub kabli... |
_________________ 160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:] |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 14:07
|
|
|
Witam kolegę : DvL .....zacznijmy od tego ,że też mam Tipka 3d 1,4ie .....
Ostatnio miałem dokładnie to samo co TY......czyli silnik pracował mi na 3 cylindry.....ale potem było ok )
Mam pytanko mozesz jeszcze sprawdzic czy masz okopconą rurę wydechową .....??? bo Ja widzę ,ze w tym zimowym okresie mam czarną.....(ale to chyba przez te ciągłe ssanie ..itd)
[ Dodano: 12-01-2006, 13:25 ]
DvL ......a jak tam wyglądają progi w twoim Tipku ....??.bo u mnie w końcowym odcinku nie sa za ciekawe....na wiosne trzeba bedzie zrobic mały remoncik |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
DvL
Wiek: 42 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 00:29
|
|
|
a wiec rure mam normalnego koloru czyli stalowego bo tlumik jest prawie nowy, a co do progow to jak narazie nie zauwazylem zadnych niepokojacych objawow |
_________________ 160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:] |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 17:11
|
|
|
najprędzej kabel WN lub świeca rzeczywiście, ale też często kopułka;
nie zaszkodzi a to naprawdę tylko chwilka byś kopułe otworzył i wyczyścił, pilniczkiem trochę palec i kontakty przejechać (troszkę, tylko dla oczyszczenia), wilgoć i syf zetrzeć, ładnie i szczelnie dokręcić i może nawet to starczy... w razie czego obejrzyj kable i świece, kapturki na świece dociągnij dokadnie... się nie powtórzy, jeśi świece są OK i kable jeszcze w miarę...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 19:54
|
|
|
Albo uszczelniacze na głowicy i po prostu olej przy rozruchu zarzuca świecę.
Tak jest przy okopconym na czarno tłumniku. |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 20:06
|
|
|
sprawdz swiece, dokladnie je przetrzyj papierem sciernym mm sprawdz czy ma odpowiednia szczeline. aa jezeli masz gaznik nie biez na max ssane bo soe dusi i nie przepala dobrze mieszanki -ja mialem to samo |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
apacz76
Wiek: 48 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 144 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2006, 17:24
|
|
|
witam ja rowniez miałem takie objawy do dzis ale to sie zdazalo raczej w wilgotne dni wiec jak odpalilem moja temperke i zaczał dziwnie chodzić ( na trzech ) podnioslem maske i co zobaczylem ze po jednym kabli iskra sobie skacze wymieniłem kable i jest ok czekam na wilgotne dni |
_________________ Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 20:00
|
|
|
Jak to jest .....wydaje mi sie ,ze nie ubywa mi nic oleju ....tylko co jakis czas dolewam płyn chłodzący....hmm..?
Czy to może być objawą uszkodzonej uszczelki po głowicą ...???
Kiedy wiadomo ,ze uszczelka pod głowicą padła....? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 13:22
|
|
|
Pierwszy objaw to spadek mocy silnika . Jest to spowodowane niskim ciśnieniem sprężania w komorze spalania jednego z cylindrów. Poza tym można jeszcze zauważyć obecność mieszanki olej-płyn chłodzący(sprawdzenie na bagnecie czy są kropelki wody lub oka na powierzchni płynu.
Chyba dobrze amator jestem i elektryk wysokich napięć na razie |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 15:03
|
|
|
Cytat: | Kiedy wiadomo ,ze uszczelka pod głowicą padła....?
|
Na 100% po zdjęciu głowicy.
A takie typowe objawy to: znikający płyn chłodzniczy: dymienie na biało(nie dotyczy LPG), tworzenie sie oleistej substancji pod pokrywą zaworów i w zbiorniczku wyrównawczym.
Można też odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdzic czy po przygazówce nie wydobywają się bąbelki powietrza.
Poszukaj na forum temat był już przerabiany. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2007, 21:04
|
|
|
Witam....Po roku znowu coś mi silniczek przerywa....tzn. jak odpalam rano auto jest ok....chodzi dobrze ,ale po przejechechaniu jakiś 700 metrow.......silnik nagle traci obroty i moc ( tak jakby pracował na 3 gary, czasmi potrafi zgasnąć )..........w tym momencie lepiej zdjąć nogę z gazu i po 10 sek. wszystko wraca do normy i jest ok.....
Co to moze być tym razem....hmm |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2007, 12:36
|
|
|
nie wiem ale moze to cos z silniczkiem krokowym sie dzieje nie tak... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 00:22 Re: zimny pali na trzy gary... dlaczego???
|
|
|
DvL napisał/a: | ale tylko na trzy gary |
Układ zapłonowy, przewody, świece. Czasem warto właśnie wykręcić świece, przeczyścić je a jak długo nie wymieniane to wymienić na nowe, często to pamaga |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 18:41
|
|
|
Silnik krokowy odpada na 100% reguluje obroty i nic więcej. Może jakiś czujnik szwankuje i przez chwilę głupieje centralka wtrysku? jakieś przebicie na cewce? Trudna sprawa, może by na kompa podjechać i sprawdzić czy nie ma w pamięci jakiegoś błedu? Jeżeli się nie "pogorszy" to ciężko zdiagnozować. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-02-2007, 18:50
|
|
|
pomyslalem o tym dlatego ze u mnie bylo tak ze silnik tracil nagle na swiatlach obroty do 500- 600 i jak wysiadlem otworzylem maske i wcisnalem delikatnie ten cycek od krokowego to obroty odrazu wracaly do normy mysle ze byl brudny a wy co myslicie??;> |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-02-2007, 19:36
|
|
|
W tym cycku jest styk dzięki któremu komp wie czy podpiera przepustnice czy nie.Do krokowca wchodzą cztery kable.Dwa do silniczka a dwa do tego styku.Może jest zabrudzony.
Jest to też tzw cut-off. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 19:42
|
|
|
Ale cut-off odcina całkowicie wtryskiwacz a kolega pisze że auto traci moc ale jedzie i nie gaśnie więc nie to raczej |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 20:04
|
|
|
slavol napisał/a: | kolega pisze że auto traci moc ale jedzie i nie gaśnie więc nie to raczej |
...dokładnie tak na chwilę traci moc....a potem all wraca do normy.... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-02-2007, 14:48
|
|
|
to mozliwe ze masz uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy(potencjometr...) ja jak mialem zepsuty i mu gaz wciskalem to on tak jakby sie dusil i chcial jechac a nie mogl...;/;/;/ dzialo sie tak czasami nie zawsze...;) PoZdRo |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
chmarka
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 21 Skąd: Długi Bród
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-11-2009, 10:42
|
|
|
Witam. Troche odświeże temat...
W Tipolot od jakiegoś czasu palił na benzynie na trzy gary a na gazie normalnie (na 4:).Brak czasu i odrobina leniwości sprawiły że teraz odpala na 2 i pracuje jak MALUCH, dopiero po rozgrzaniu załapuje trzeci, a czwartemu sie poprostu niechce..
Troche płynu dolewałem więc po przestudiowaniu powyzszej lekturki
http://forum.tempra.org/t...y+gary&start=25
wyjołem kolektor a tam...
wszystko ładne bez żadnego osadu i uszczelka też cacy...
(Płyn sączył się spod uszczelki na metalowej rurze za pompą wodną).
Świece mają około 1 000km, wszystkie są tak samo okopcone, więc niby wszystko oki, zmieniałem też na nowe i bez zmian.
Na kablach WN przeskoków nie widać i jak się łapką złapie to też nie kopie..
Zdejmując kolejne przewody brak zmiany pracy po zdjęciu z cylindra 4, jednak iskra zczęściowo zdjętego przewodu przeskakuje na świeczke(jak i w pozostałych cylindrach)
troche dziwne jest to że jak mam zdjęty kabel z 4 to na 2 i 3 iskra przeskakuje na świeczke a w 1 nie
Udało siędorwaćnową cewke i jest bez zmian
Myslałem ze uszczelka pod głowicą... ale z lektury wynika że powinien być olej w płunie chłodzącym albo woda woleju, a ani jedno anie drugie niema miejsca...
Brakuje mi pomysłów co to może być
Aha... Jest to monowtrysk sterowany przez komputer więc rozdzielacz też odpada...
HELP!! HILFE!! POMOGITIE!! |
_________________ 1.4ie + LPG 836A4.000
Tipoloty wiecznie żywe!! |
|
|
|
|
|