Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie trzyma obrotow/ nie mozna odpalic gdy zgasnie z 2/3 razy
Autor Wiadomość
wnuk99 


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 04-04-2011, 09:11   Nie trzyma obrotow/ nie mozna odpalic gdy zgasnie z 2/3 razy

Witam wszystkich "Pomocy" ;)
Mam taki problem z moją temperówką 1.4 Benzyna-Gaz Gaźnik ogl. samochód nie trzyma obrotów gaśnie gdy się nie trzyma gazu. Gdy samochód jest zimny odpalę go oczywiście trzymając gaz i puszcze gaz zgaśnie i tak z 2-3 razy to już nie ma możliwości odpalenia go łapie ale nie odpala. Jak się rozciąga samochód odpala. Gdy jest ciepły i zgaśnie to odpala tylko trzeba troche pokręcić. Iskrę ma benzyna do gaźnika dochodzi "wtryskuje benzyne" wlewałem mu benzyny w gaźnik żadnej różnicy. Strasznie śmierdzi benzyną przy próbowaniu odpalenia go. Świeci się ciągle kontrolka od akumulatora i oleju chociaż aku naładowany i olej jest. Często przy przekręceniu kluczyka coś dziwnie " Bzyczy " tak jak by za schowkiem. Proszę o pomoc bo nie mam zielonego pojęcia co to może być. Z góry dzięki
  
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-04-2011, 09:48   

Jak odpalasz na zimnym silniku na gazie (przy niskich temperaturach) to jak zgaśnie to juz cieżko odpalic ponownie na gazie bo parownika (mikser) zamarza. Wtedy zostaje tylko odpalenie na benzynie.
Normalnym jest, że jak silnik nie jest odpalony to nie laduje akumulatora i kontrolka sie swieci. Ciśnienie oleju tez jaes małe przy odpalaniu i nie gaśnie do pewniego momentu.
Bzyczenie - hmm jaki to dzwięk?
Jak włączasz zapłon to elektrozawory od instalacji gazowej się włączają i jest syk "lecącego" gazu.

odnośnie bzyczenia to możliwe, że lożyska od dmuchawy musisz nasmarować (to napewno to)
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
wnuk99 


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 04-04-2011, 10:50   

To bardziej taki dźwięk jak wydaje np. komputer dokładnie nie da sie tego opisać. Na gazie nie ma mowy że odpali na zimnym silniku. Dziś byłem w garażu wykręciłem mu świece była zalana to wymieniłem wszystkie na stare i odpalił na dotyk. Czyli po prostu go zalewa ale dlaczego ?

** Dodano: 04-04-2011, 11:51 **
  
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-04-2011, 11:36   

moze masz zle wyregulowany gaznik.
taj jak wspomnialem to raczej te lozyska w silnku od dmuchawy.
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
wnuk99 


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 04-04-2011, 13:00   

Próbowałem regulować mu obroty ale nic nie daje. Przyczyną musi być coś innego. Wiecie może jak sprawdzić czy działa regulator obrotów ?
  
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-04-2011, 13:06   

posprawdzaj rurki od podciśnienia może są sparciałe
  
 
wnuk99 


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 04-04-2011, 13:10   

Ostatnio zatkałem mu wylot w kolektorze co wychodzi rura podcisnienia i nie bylo roznicy chociaz nie wiem czy dobrze zrobilem.
  
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-04-2011, 13:11   

miro91 napisał/a:
Jak odpalasz na zimnym silniku na gazie (przy niskich temperaturach) to jak zgaśnie to juz cieżko odpalic ponownie na gazie bo parownika (mikser) zamarza.



jeśli już to parownik zamarza a nie mikser i parownik zamarza wtedy jak ma za mało boryga albo jest zapowietrzony układ chłodzenia

ja swoją temerówe paliłem przy -25 i paliła z gazu na dotyk

** Dodano: 04-04-2011, 14:16 **
a dokładnie który wylot zatkałeś ?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-04-2011, 15:53   

wladeczek22 napisał/a:
ja swoją temerówe paliłem przy -25 i paliła z gazu na dotyk


Tylko że jak byś ją zgasił po 5 sekundach to już byś nie odpalił
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-04-2011, 18:13   

Luczu napisał/a:
wladeczek22 napisał/a:


Tylko że jak byś ją zgasił po 5 sekundach to już byś nie odpalił


nie prawda gasiłem i bez problemu paliła :)
  
 
wnuk99 


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 05-04-2011, 19:33   

Zatkałem mu wylot gdzie wychodzi rura od podcisnienia i idzie do serwa itp.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-04-2011, 19:55   

a jak Ci z gazu pali na zimnym??? czy wogóle nie pali???może warto wyczyscić gaźnik, a odpalasz na ssaniu????, ja w tipo tez na gaźniku odpalam na ssaniu i od razu wyłączam bo go zalewa i gaśnie
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
wnuk99 


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 06-04-2011, 21:23   

Znaczy podkrecilem mu troche na gazie i jest ok i odpala nie gasnie ogl jest dobrze tylko na benzynie odpalic nie moge.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-04-2011, 18:22   

to masz problem z gaźnikiem, jak dobrze pamietam to gaz idzie do kolektora
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
wnuk99 


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 07-04-2011, 20:52   

Powiem tak wydaje mi sie ze nie ma ssania slniczek korkowy utrzymujacy obroty na zimnym silniku popycha i sie cofa tak jakby przy oporze nie mial sily. i czasami jest tak ze ma normalne obroty dam mu gazu puszcze i ma z 30 tys ; ) i dopiero po czasie spadna lub sie utrzymuja tak zalezy roznie. a i jeszcze jedno gdy ma duze obroty to nie ze popycha silniczek tylko od tak jak by dawke wieksza nagle mial
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-04-2011, 20:59   

przy gaźniku masz silniczek krokowy??? z tego co sie orientuje to przy wtrysku jest silniczek krokowy i reszta elektroniki sterującej silnikem, ale jak mówisz że masz krokowca to pewnie tez lambde i to ona może byc równiez przyczyna takiego zachowania, sonda jest potrzebna do benzyny tylko, a że tak zapytam bo nie wiem masz ERG???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
wnuk99 


Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Raczki
Województwo: Podlaskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 07-04-2011, 21:04   

ERG tzn ? mechanikiem nie jestem ; ) przy gazniku mam po prawej stronie. Sonda jest w ktorym miejscu to moze bede wiedzial czy mam czy nie. Jest jeszcze jakas czujka temperatury ona ma chyna tez wplyw tylko nie wiem dokladnie co to jest za czujnik. I bym posprawdzal czujniki i tak dalej tylko nie wiem jak miernikiem sie sprawdza na co sie ustawia i ile musi miec ; /
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-04-2011, 13:27   

sonda w dwururce tłumika, erg zawór do recyrkujlacji spalin
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load