|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Drążek zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 11:39 Re: Drążek zmiany biegów
|
|
|
Raku napisał/a: | Czy drążek zmiany biegów jest taki sam niezależnie od wersji silnikowej?
Chodzi mi o to czym w aucie zmieniamy biegi, to na czym mamy założoną gałkę i to co przykryte jest mieszkiem |
W sumie chyba takie samo w każdej wersji, róznią się chyba tylko ciut sierżant dopiero w wersjach aut ze wspomaganiem i bez.
A co gałka się wytarła ta na której się porusza drążek w "podłodze" i masz luz? Jak tak to cały nowy ten drążek pionowy wraz z mocowaniem w podłodze kosztuje w ASO 127zł. Do tego od razu zamów sobie tulejki które idą na połączeniu drążka z wodzikiem który idzie do sierżanta bo kosztują śmieszną kasę a to one przeważnie ponoszą winę za luzy na mechanizmie zmiany biegów.
A teraz Cie pociesze ile Cię czeka rozbierania Aby wymienić drążek bedziesz musial rozebrac tunel w srodku, odkrecic od góry z przodu przed drążkiem srube jedna na klucz 13mm, potem dwie 10mm mocujace drazek w "podlodze", teraz włazisz pod auto, demontujesz wydech, osłony tworzące tunel nad wydechem, piersza połowka tego tunelu się zdejmuje,druga uchylasz bo bedzie sie trzymala na srubach mocujacych reczny, i metoda na chirurga wsadzasz łapy miedzy podloge a tylna pozostala polowke tunelu i rozkrecasz polaczenie drazka zmiany biegów i wodzika idacego do sierżanta tu jest jedna sruba na klucz 13mm, i dopiero teraz mozesz od gory wyjac drazek zmiany biegow, ewentualnie go wymienic plus wymien od razu tulejke na ktorej jest polaczenia drazka z wodzikiem idacym do sierzanta.
AAAAAAA zapomniałem o najważniejszym, kup minimum 4-ro pack piwa i cole na zardzewiałe sruby ;] Inaczej Cie może coś trafić a tego byśmy nie chcieli....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 14:06
|
|
|
Raku napisał/a: | hehe,
dzięki za rozpiskę krok po proku
Napewno sie przyda
Mam zajebisty plan, ale nie wiem czy wypali
Pytanie jeszcze czy wygląda on, ten drążek tak jak to w paincie narysowałem? |
Tak wygląda tak jak narysowałeś.
Chyba wiem co kminisz ShortShifter? Jeśli tak to tam pod spodem jest niewiele miejsca aby dolna cześć lewarka[ta ponizej osi obrotu czyli tej kulki teflonowej] przedłużyć w celu skrócenia jego skoku przy zmianie biegu i druga sprawa to to że mocowany on jest w kawałku blachy który jest zgrzany z osłoną metalową pod podłogą wiec osłony nie można od tak sobie wyrzucić.
Tak na oko to max. z 1,5cm da się wydłużyć dolną część lewarka, ciekawe ile to skróci skok lewarka przy zmianie biegu ??
Tu masz jak to dokładnie wygląda pod podłogą:
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 14:53
|
|
|
Raku napisał/a: |
Kto ma do sprzedania drążek zmiany biegów?
Nówki nie ma sensu kupować, co najwyżej tulejki które tam są |
Nówka jak pisałem w ASO 127zł dokladnie ;] Ja musiałem kupić nowy bo w moim kulka tak sie wytarła franca że drążek wpadł w podłogę ;]
Wracając do short'a, to lekkim problemem może być to że pod spodem drążek z tego co pamiętam pod pewnym kątem schodzi, więc wydłużenie go sprawi też odsunięcie punktu łączenia z wodzikiem idącym od sierżanta w kierunku tyłu auta i nie wiem czy wtedy na górze lewarek pod jakimś smiesznym kątem nie bedzie ustawiony
Dzis to oblukam dokładnie, mam gdzies stary lewarek to sie pomysli...
Tymczasem borem lasem spadam do domu, koniec pracy na dziś, teraz pora na przyjemnosci ...... idę poupalac troche
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|