co ile należy mieniać olej w skrzyni??? |
Autor |
Wiadomość |
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-03-2007, 00:59 co ile należy mieniać olej w skrzyni???
|
|
|
mam temprę 16 92r. co ile mam wymieniać olej w skrzyni i jaki najlepiej mam lać?
z góry dziękuję za odp. |
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2007, 19:45
|
|
|
Wymiana co 100tys. a rodzaj oleju to zalezy od kasy. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-03-2007, 22:32
|
|
|
wg książki:
- wymiana co 100 000 km
- rodzaj: olej przekładniowy SAE 80W lub 80W/90
- pojemność 1,4 dm3
slawo napisał/a: | zalezy od kasy |
nie od kasy bo nie wszystko się wokól niej kręci... taki olej nie jest baaardzo drogi a lejesz go raz na 100kkm... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
seba0921
Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 21 Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 22:33
|
|
|
A może być to olej przekładniowy półsyntetyczny 75W90 ? |
_________________ TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 22:43
|
|
|
seba0921 napisał/a: | A może być to olej przekładniowy półsyntetyczny 75W90 ? |
napisałem wg książki...
a czy może być kujawski... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2007, 22:48
|
|
|
Ja leje 80W90, jakiś do skrzyni (nawet nie wiem jaka firma, bo ten olej lany jest do skrzyń w autach ciężarowych i na bańce nie ma oznaczeń jedynie lepkość). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2007, 20:03
|
|
|
seba0921 napisał/a: | A może być to olej przekładniowy półsyntetyczny 75W90 ? |
Może być, ja mam skrzynie zalaną takim olejem od ponad 3 lat i zero problemów
Według instrukcji olej musi spełniać klasę jakościową GL4, u mnie olej jest klasy GL4/GL5 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2007, 23:13
|
|
|
no, ale częściej niż zmieniać - warto choć raz na pól roku zajrzeć czy w ogóle jest ten olej w skrzyni;
manszety gumowe/uszczelnienia od pólosi do skrzyni to miejsca bardzo lubiące puszczać po latach... a nie jest zdrowo bez oleju za dużo jeździć... ja ostatnio też znów dolewałem bo znów coś puściło, trza cały nowy uszczelniacz w końcu... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 02:38
|
|
|
Którędy można dolać oleju do skrzyni? Znaczy gdzie znajduje się ten cały wlew? bo nie mam zielonego pojęcia |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-03-2007, 09:20
|
|
|
sqnix napisał/a: | Którędy można dolać oleju do skrzyni? Znaczy gdzie znajduje się ten cały wlew? bo nie mam zielonego pojęcia |
Jak klękniesz przed samochodem i się schylisz,zobaczysz na przedniej części skrzyni biegów czujnik od lamp wstecznych(z dwoma kablami),a obok niego śrubę na klucz wpustowy.Odkręcasz tą śrubę i lejesz olej dotąd,aż zacznie się z tego otworu wylewać.Zakręcasz korek i gotowe. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 21:14 Re: co ile należy mieniać olej w skrzyni???
|
|
|
Polecam olej COD.305 80W90 Magneti Marelli. Rewelka
Poniżej zdjęcie poglądowe jak wygląda opakowanie (tu od 75W90). |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-01-2008, 16:56
|
|
|
Pany... kolejnego kotleta odświeżam...
sprawa wygląda tak... trzeba będzie wymienić olej w skrzyni biegów (prawie 130tyś na fabrycznym) i mam takie pytania:
1. jaki był lany fabrycznie olej do tempry 1.6?
2. jaki teraz zalać olej?
3. czy lekkie problemy z wbiciem "dwójki" mogą być spowodowane olejem? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2008, 21:54
|
|
|
1) jakaś tutela zapewne, nie pamiętam, ale w instrukcji obsługi - książce (jest na głównej www.tempra.org lub w dnownloadzie) coś pisze
ale 2) zalać starczy nawet hipol, dobry gęsty olej, bo za dobre czy rzadsze czy inne nawet o dziwo gorzej się sprawują, hipol jest ok... naprawdę ci starczy; a 3) lekkie problemy z 2ką mogą być spowodowane też olejem, ale gdy go już prawie nie ma i na sucho chodzi skrzynia (uciekł przez nieszczelne manszety na półośkach, uszczelniacze etc, typowe)... choć 2ki w naszych skrzynkach są nieszczęśliwe i synchro pada, często potem/przy tym kółko zębate... ogólnie można to zajechać; ale to w momencie gdy zazgrzytywać zaczynają zębatki trzeba się martwić; na pewno wszelkie 'ale' się objawia z 2ką gdy nie ma oleju w skrzyni dostatecznie; zalej i sprawdź; spuść oczywiście stary na wszelki wypadek; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 14:20
|
|
|
seba0921 napisał/a: | A może być to olej przekładniowy półsyntetyczny 75W90 ? |
Ja mam zalany przekładniowy Spirax A 80W-90( GL-5), chociaż wg instrukcji wymagany jest 80W GL-4. Nie mogłem dostać innego, a na gwałt potrzebowałem (koniecznie chciałem Spirax).
Przed wymianą skrzynia chodziła b.ciężko, teraz mogę 1 paluszkiem wrzucać biegi . |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
guciomlody
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2008, 18:59
|
|
|
koledzy nie będe zakładał nowego tematu tylko tu napisze: mam wyciek spory oleju ze skrzyni, problem w tym że skrzyni nigdy nie odejmowałem od silnika i nie wiem gdzie dokładnie jest wyciek. Chodzi o to że kilka dni temu pożyczyłem samochód koledze który wjechał na jakiejś polnej drodze na kamień, to znaczy tak jak by przeturlał się pod samochodem i ukruszył jedną mocowanie jednej śruby od skrzyni(tą na samym dole), zrobiłem taki mocowanie zastępcze, skręciłem porządnie ale olej i leci... czy tam jest skrzynia przykręcona do tego leja co idzie do silnika? czy możliwe że mi simering na wałku skrzyni poszedł tak nagle? olej leci jak głupi co 2 tyg litr hipolu idzie. myślę że jeśli jest tak jak myśle że ten lej jest deklem skrzyni to naruszyło uszczelkę i teraz tylko rozbiórka ?? albo jeśli mogę (zasługuje) to dajcie hasełko do instrukcji albo do sam naprawiam to dojde co co i jak.
pozdrawiać |
_________________ Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX
you drink, you ride, you ceash you die |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 22:57
|
|
|
Na samym dole jest korek spustowy, ale wątpię aby on był ukręcony. Zrób zdjęcie jak możesz, to będzie więcej wiadomo. Albo chociaż naszkicuj na schemacie. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-01-2008, 21:35
|
|
|
guciomlody napisał/a: | ukruszył jedną mocowanie jednej śruby od skrzyni(tą na samym dole), zrobiłem taki mocowanie zastępcze, skręciłem porządnie ale olej i leci... czy tam jest skrzynia przykręcona do tego leja co idzie do silnika? czy możliwe że mi simering na wałku skrzyni poszedł tak nagle? |
Ten lej do silnika to obudowa sprzęgła, pooglądaj dobrze czy Ci gdzieś obudowa nie pękła bo to może powodować wyciek oleju, uszczelniacz na wałku raczej nie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
guciomlody
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2008, 20:27
|
|
|
cieknie dokładnie z połączenia tego leja ze skrzynią, wykruszone była tylko kawałek tej tulejki od dolnej śruby, ale podkładki poszły i trzyma a olej jak zaczął ciec tak cieknie. nie wiem jak to tam jest w środku tak jak już wcześniej pisałem czy ten ten lej jest też deklem skrzyni czy jak sie go odejmie to dalej skrzynia jest szczelna. bo przez to że ta tulejka sie ukruszył to jeździłem z tydzień na luźnej śrubie jednej i mogło rozszczelnić. jak by nie było rozebrać trzeba, szkoda tylko że czasu nie ma. |
_________________ Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX
you drink, you ride, you ceash you die |
|
|
|
|
|