Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
co ile należy mieniać olej w skrzyni???
Autor Wiadomość
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-03-2007, 00:59   co ile należy mieniać olej w skrzyni???

mam temprę 16 92r. co ile mam wymieniać olej w skrzyni i jaki najlepiej mam lać?


z góry dziękuję za odp.
  
 
 
slawo 



Dołączył: 27 Lis 2004
Posty: 85
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2007, 19:45   

Wymiana co 100tys. a rodzaj oleju to zalezy od kasy.
_________________
tempra1.6wtrysk bordo metalic
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2007, 22:32   

wg książki:
- wymiana co 100 000 km
- rodzaj: olej przekładniowy SAE 80W lub 80W/90
- pojemność 1,4 dm3


slawo napisał/a:
zalezy od kasy


nie od kasy bo nie wszystko się wokól niej kręci... taki olej nie jest baaardzo drogi a lejesz go raz na 100kkm...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
seba0921 


Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 21
Skąd: Kąty Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2007, 22:33   

A może być to olej przekładniowy półsyntetyczny 75W90 ?
_________________
TEMPRA 1.6 JETTR.+BRC
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2007, 22:43   

seba0921 napisał/a:
A może być to olej przekładniowy półsyntetyczny 75W90 ?


napisałem wg książki...


a czy może być kujawski... :sciana:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 22:48   

Ja leje 80W90, jakiś do skrzyni (nawet nie wiem jaka firma, bo ten olej lany jest do skrzyń w autach ciężarowych i na bańce nie ma oznaczeń jedynie lepkość).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2007, 20:03   

seba0921 napisał/a:
A może być to olej przekładniowy półsyntetyczny 75W90 ?

Może być, ja mam skrzynie zalaną takim olejem od ponad 3 lat i zero problemów
Według instrukcji olej musi spełniać klasę jakościową GL4, u mnie olej jest klasy GL4/GL5
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2007, 23:13   

no, ale częściej niż zmieniać - warto choć raz na pól roku zajrzeć czy w ogóle jest ten olej w skrzyni;
manszety gumowe/uszczelnienia od pólosi do skrzyni to miejsca bardzo lubiące puszczać po latach... a nie jest zdrowo bez oleju za dużo jeździć... ja ostatnio też znów dolewałem bo znów coś puściło, trza cały nowy uszczelniacz w końcu...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-03-2007, 02:38   

Którędy można dolać oleju do skrzyni? Znaczy gdzie znajduje się ten cały wlew? bo nie mam zielonego pojęcia
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-03-2007, 09:20   

sqnix napisał/a:
Którędy można dolać oleju do skrzyni? Znaczy gdzie znajduje się ten cały wlew? bo nie mam zielonego pojęcia

Jak klękniesz przed samochodem i się schylisz,zobaczysz na przedniej części skrzyni biegów czujnik od lamp wstecznych(z dwoma kablami),a obok niego śrubę na klucz wpustowy.Odkręcasz tą śrubę i lejesz olej dotąd,aż zacznie się z tego otworu wylewać.Zakręcasz korek i gotowe.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2007, 21:14   Re: co ile należy mieniać olej w skrzyni???

Polecam olej COD.305 80W90 Magneti Marelli. Rewelka :!:

Poniżej zdjęcie poglądowe jak wygląda opakowanie (tu od 75W90).
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-01-2008, 16:56   

Pany... kolejnego kotleta odświeżam...

sprawa wygląda tak... trzeba będzie wymienić olej w skrzyni biegów (prawie 130tyś na fabrycznym) i mam takie pytania:

1. jaki był lany fabrycznie olej do tempry 1.6?
2. jaki teraz zalać olej?
3. czy lekkie problemy z wbiciem "dwójki" mogą być spowodowane olejem?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2008, 21:54   

1) jakaś tutela zapewne, nie pamiętam, ale w instrukcji obsługi - książce (jest na głównej www.tempra.org lub w dnownloadzie) coś pisze
ale 2) zalać starczy nawet hipol, dobry gęsty olej, bo za dobre czy rzadsze czy inne nawet o dziwo gorzej się sprawują, hipol jest ok... naprawdę ci starczy; a 3) lekkie problemy z 2ką mogą być spowodowane też olejem, ale gdy go już prawie nie ma i na sucho chodzi skrzynia (uciekł przez nieszczelne manszety na półośkach, uszczelniacze etc, typowe)... choć 2ki w naszych skrzynkach są nieszczęśliwe i synchro pada, często potem/przy tym kółko zębate... ogólnie można to zajechać; ale to w momencie gdy zazgrzytywać zaczynają zębatki trzeba się martwić; na pewno wszelkie 'ale' się objawia z 2ką gdy nie ma oleju w skrzyni dostatecznie; zalej i sprawdź; spuść oczywiście stary na wszelki wypadek;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-01-2008, 14:20   

seba0921 napisał/a:
A może być to olej przekładniowy półsyntetyczny 75W90 ?


Ja mam zalany przekładniowy Spirax A 80W-90( GL-5), chociaż wg instrukcji wymagany jest 80W GL-4. Nie mogłem dostać innego, a na gwałt potrzebowałem (koniecznie chciałem Spirax).
Przed wymianą skrzynia chodziła b.ciężko, teraz mogę 1 paluszkiem wrzucać biegi :D .
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
guciomlody 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2008, 18:59   

koledzy nie będe zakładał nowego tematu tylko tu napisze: mam wyciek spory oleju ze skrzyni, problem w tym że skrzyni nigdy nie odejmowałem od silnika i nie wiem gdzie dokładnie jest wyciek. Chodzi o to że kilka dni temu pożyczyłem samochód koledze który wjechał na jakiejś polnej drodze na kamień, to znaczy tak jak by przeturlał się pod samochodem i ukruszył jedną mocowanie jednej śruby od skrzyni(tą na samym dole), zrobiłem taki mocowanie zastępcze, skręciłem porządnie ale olej i leci... czy tam jest skrzynia przykręcona do tego leja co idzie do silnika? czy możliwe że mi simering na wałku skrzyni poszedł tak nagle? olej leci jak głupi co 2 tyg litr hipolu idzie. myślę że jeśli jest tak jak myśle że ten lej jest deklem skrzyni to naruszyło uszczelkę i teraz tylko rozbiórka ?? albo jeśli mogę (zasługuje) to dajcie hasełko do instrukcji albo do sam naprawiam :roll: to dojde co co i jak.
pozdrawiać
_________________
Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX

you drink, you ride, you ceash you die
  
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-01-2008, 22:57   

Na samym dole jest korek spustowy, ale wątpię aby on był ukręcony. Zrób zdjęcie jak możesz, to będzie więcej wiadomo. Albo chociaż naszkicuj na schemacie.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2008, 21:35   

guciomlody napisał/a:
ukruszył jedną mocowanie jednej śruby od skrzyni(tą na samym dole), zrobiłem taki mocowanie zastępcze, skręciłem porządnie ale olej i leci... czy tam jest skrzynia przykręcona do tego leja co idzie do silnika? czy możliwe że mi simering na wałku skrzyni poszedł tak nagle?


Ten lej do silnika to obudowa sprzęgła, pooglądaj dobrze czy Ci gdzieś obudowa nie pękła bo to może powodować wyciek oleju, uszczelniacz na wałku raczej nie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
guciomlody 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2008, 20:27   

cieknie dokładnie z połączenia tego leja ze skrzynią, wykruszone była tylko kawałek tej tulejki od dolnej śruby, ale podkładki poszły i trzyma a olej jak zaczął ciec tak cieknie. nie wiem jak to tam jest w środku tak jak już wcześniej pisałem czy ten ten lej jest też deklem skrzyni czy jak sie go odejmie to dalej skrzynia jest szczelna. bo przez to że ta tulejka sie ukruszył to jeździłem z tydzień na luźnej śrubie jednej i mogło rozszczelnić. jak by nie było rozebrać trzeba, szkoda tylko że czasu nie ma.
_________________
Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX

you drink, you ride, you ceash you die
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load