Domykanie szyb |
Autor |
Wiadomość |
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-05-2013, 17:51 Domykanie szyb
|
|
|
Zamontowałem centralny z funkcja domykania szyb i mam pytanie dokad podpiac kabel od centalki? Daje on ok 30 sekund minusowego impulsu |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2013, 20:25
|
|
|
reval666, napewno trzeba podpiac pod oryginalny sterownik szyb pod warunkiem ze ma on taka funkcje.Oryginalnie bylo kilka rodzai sterownikow szyb(rozne kolory obudowy)U mnie jest bialy i on nie ma.Mam tez pomaranczowy z tempry ale nie sprawdzalem czy on ma.Jedyna roznica ktora zauwazyle to to ze w pomaranczowym jest automat do obydwu szyb(bialy ma tylko do lewej)W bylym tipo mialem czarny sterownik i on tez chyba nie mial.Ponoc istnieje jeszcze czerwony.Gdyby ktos znalazl schemat szyb z domykaniem to niech podrzuci.Moze sie cos wypatrzy to i ja bym sobie zrobil:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-05-2013, 20:46
|
|
|
No ja mam biały niestety. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-05-2013, 21:28
|
|
|
Co ma piernik do wiatraka ? jeśli kupiłeś centralny z domykiem to te 30 s jest na zamknięcie a kolory sterownika robiły różne firmy a środek taki sam jutro sprawdzę na schemacie i podeślę pod co podpiąć |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2013, 22:26
|
|
|
pit14, srodek nie jest taki sam bo otwieralem obudowe.Dodatkowo pierwsze co widac to pomaranczowy sterownik ma 2 piny wiecej niz bialy.Instalacja od pomaranczowego tez 2 cienkie kabelki wiecej(wycialem z wtyczkami od tempry)Nie wiem tylko gdzie je podpiac. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-05-2013, 17:01
|
|
|
pit14, czekam na jakis schemacik |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-05-2013, 21:00
|
|
|
pit14, sam schemat mi nic nie da zbyt bo jestem cienki w ich rozszyfrowywaniu jakies szczególy |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2013, 01:43
|
|
|
Ja nad tym posiedze.Widze ze na schemacie wszystkie piny sterownika wykorzystane co by wskazywalo na full wersje z domykaniem |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-05-2013, 11:49
|
|
|
shagger78, zawsze te ubogie mozna troche doposarzyc |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-06-2013, 08:17
|
|
|
Luczu, dzieki za linki ale z tych tematow niewiele wynika.
Przypomnialem sobie,ze zaraz po zakupie bylego tipka 2.0 on mial domykanie szyb z pilota autoalarmu.Sterownik byl pomaranczowy.Niemniej zanim dojechalem do domu mialem pozar pod deska rozdzielcza.Najbardziej ucierpial pomaranczowy sterownik szyb i to on byl powodem pozaru.Nie wiem czy bylo cos zle podlaczone czy wylacznik krancowy nie wylaczyl szyby.Niemniej po naprawie instalacji domykania juz nie bylo.
Przemyslalem tez sprawde i w zasadzie domykania w obecnym tipku nie potrzebuje bo najczesciej zostawiam lekko uchylone szyby a jak bedzie domykanie to takiej mozliwosci nie bedzie.Mozna by jeszcze zrobic wlacznik gdzies pod deska by miec opcje z domykaniem lub bez:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 08:38
|
|
|
i właśnie po to są bezpieczniki. odpowiednia ich wartość chroni przed opisanymi przypadkami. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-06-2013, 09:46
|
|
|
konikks, madrosci ludowe to nie w tym dziale.akurat bezpieczniki potrafia zawiesc w tym przypadku(gdy nie ma konkretnego zwarcia a np.cos sie rozgrzewa np.silnik elektryczny wycieraczki) nawet jak sa w fabrycznej wartosci-zapewniam.Szyba idzie do gory,opiera sie o ramke drzwi i jesli krancowka nie zadziala bezpiecznik niekoniecznie sie spali a instalacja czy sterownik moze zaczac sie nadmiernie nagrzewac.U mnie w bylym tipo w sterowniku szyb rozgrzaly sie takie spiralki druciane i one zapalily obudowe.W centralce co mam z tempry tez na obudowie w miejscu gdzie owe spiralki obudowa jest lekko przegrzana.Wiec to nie jest pojedynczy przypadek. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 21:20
|
|
|
bezpiecznik zadziała nie tylko w przypadku zwarcia lecz także w przypadku wzrostu wartości prądu. jak coś się rozgrzewa to znaczy że przepływający prąd jest za duży (przekrój przewodu obliczany jest dla danej instalacji). i wtedy prawidłowo dobrany bezpiecznik rozłącza taki obwód. zapewniam
nie wiem dlaczego u ciebie nie zadziałał bezpiecznik. wiem że powinien nawet jak krańcówka nie zadziałał. może wartość tego bezpiecznika była niefabryczna?
w swoim tipo miałem elektryczne szyby z domykaniem i niekontrolowanego podgrzewania "sprężynek" w sterowniku nie zauważyłem. od tego miałem zapalniczkę...
Cytat: |
konikks, madrosci ludowe to nie w tym dziale |
po co te osobiste wycieczki? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 22:44
|
|
|
Można ten ot skończy i pomóc jakoś w temacię? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-06-2013, 22:57
|
|
|
konikks, bezpiecznik byl 20A tak jak powinien byc i sie nie spalil do konca.
Pomysl nad tym-skoro bezpieczniki tak super zabezpieczaja obwody to dlaczego auta tak czesto plona?Popytaj tych co mieli pozar w aucieto moze Ci odpowiedza.Podam przyklad...znam przypadek-w nowym bmw x5 w ciagu pierwszego tygodnia uzytkowania spalilo sie siedzenie pasazera od maty grzejacej.Bezpiecznik caly do konca.
Znajomemu spalilo sie pol wnetrza samochodu od Cb radia.Po drodze dwa bezpieczniki.Fabryczny od gniazda zapalniczki+na przewodzie do cb.I jak to wytlumaczysz?
Ja Ci powiem.Na przewodzie cb byl bezpiecznik 3A.Cos sie w cb zaczelo rozgrzewac i powiedzmy pobieralo prad 2 A.Okoliczne plastyki zaczely sie topic i w koncu dostaly temperatury zaplonu.Dziwi Cie to ze bezpiecznik byl caly do konca bo mnie nie.Nie zawsze zwarcie jest na tyle konkretne by spalic bezpiecznik wlasciwej wartosci odrazu.Bezpiecznik zabezpiecza obwod i zmniejsza ryzyko ewentualnego pozaru.To ze ma wlasciwa wartosc nie gwarantuje w 100 proc ze pozaru nie bedzie.Najczesciej wlasnie kopca sie silniki szyb,wycieraczek lub dmuchawy.Opornik dmuchawy tez czesto bywa powodem pozaru bo sie rozgrzewa.Pozar bedzie a bezpiecznik caly.Nie wiem czy wiesz ale na zle kontaktujacych stykach tez wydziela sie cieplo bo opor w tym miejscu rosnie i przed takim zjawiskiem i ewentualnym pozarem bezpiecznik Ci nie pomoze.
Proponuje Ci doswiadczenie.Gdybys otwoorzyl sterownik szyb w tipo(wiem ze nie masz)proponuje dotknac palcem do tej spiralki o ktorej wczesniej pisalem i jednoczesnie zamknac szybe tak by krancowka zadzialala.Palec wtedy poczuje a ty uwierzysz jaka temperatura sie tam wydziela.Mnie nie dziwi ze te centralki maja czesto nadtopione obudowy i wartosc bezpiecznika nie ma tu nic do rzeczy bo one poprostu dzialaja na zasadzie maksymalnego przeciazenia obwodu.Wtedy sterownik ,,wie"ze szyba juz jest u samej gory. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|