Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wytarte krzywki wałka rozrządu
Autor Wiadomość
Agata i Krzyś 



Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Wysłany: 04-06-2006, 15:35   

witam! czy ktoś wie dlaczego wytarły się krzywki na wałku rozrządu? olej był! auto trochę jeżdziło ale bez większych kłopotów. chodzi o tipo 1,4 ie! mam już 'nowy" motor ale...też jakoś tak dziwnie pracuje!

[ Dodano: 04-06-2006, 16:52 ]
i jeszcze jedno. w naszym tipo nie ma aparatu zapłonowego tylko cewka jest lub rozdzielacz, czujnik położenia wału znajduje się na dole silnika przy kole pasowym, czy ktoś ma jakieś porady do tego silniczka? :sciana: :sciana:
_________________
A i K fiat tipo 1,4 ie 1995
  
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-06-2006, 17:04   

Może kiedyś był wymieniany i ktoś dał jakiś tani zamiennik,a może ze smarowaniem coś nie tak.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-06-2006, 17:38   

Agata i Krzyś napisał/a:
witam! czy ktoś wie dlaczego wytarły się krzywki na wałku rozrządu? olej był!


słabe smarowanie ( przepracowany olej , albo problem z pompą albo....)

albo za wysoko kręcony na słabej jakości oleju, albo na przegrzanym oleju
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2006, 17:47   

Albo ktoś regulował zawory i wsadził dziadowskie płytki, ale raczej stawiałbym na problemy ze smarowaniem.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-06-2006, 18:26   

Jeśli masz moduł cewki a nie ma rozdzielacza to masz typ wtrysku MonoMonotronic.
Potwierdza to pontaż czujnika wału przy kole pasowym.
     assistance   Moneta
 
 
Antenus 


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-06-2006, 22:17   

Witam. Obstawiam kiepskiej jakości płytki regulacyjne luzu zaworowego, czasem także wymiana oleju na inny gatunkowo (najczęściej gorszy z upływem lat i przebiegu pojazdu), skutkuje szybszym zużyciem krzywek. Co do smarowania to wałek pracuje w środowisku rozbryzgiwanego oleju i zawsze znajduje się tam odpowiednia warstewka. Podstawowa sprawa płytki z odpowiedniego materiału (nie warto oszczędzać na paskudnych podróbkach)
     Moneta
 
Agata i Krzyś 



Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-06-2006, 15:42   

mam pytanie. jak zakładam pasek rozrządu(ustawiam znaki jak należy) a następnie napinam to minimalnie przestawia się na znakach. o jakieś pół zęba, czy ma to wpływ na pracę silnika? a jak zresetować kasetę? :idea:
_________________
A i K fiat tipo 1,4 ie 1995
  
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-06-2006, 16:46   

Jeżeli założyłeś na zęby w miarę napięty i dopiero pod napinaczem się przesunie to nie powinno się nic stać.A kompa odłącz biegunem- na parę minut. Potem {po założeniu klemy} odpal na pb i zostaw na wolnych obrotach do momentu w którym po raz pierwszy wyłączy się wentylator chłodnicy.I to wszystko.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
oleq_30 


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 15
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-06-2006, 22:17   

znam przypadek starcia sie nowego walka rozrzadu w Tipo 1.4 w ciagu roku , z takim walkiem kupilem swojego . oddalem autko do ASO FIAT NYSA i do dzis jak sie tak pokaze to sie dziwnie panowie mechancy do mnie smieja . przyczyna zabicia walka :
poprzedni wlasciciel mial ekstra mechanika zeby wyregulowac luz zaworowy uzyl on blaszek wycietych z puszek po piwie wkadanych pod podkladki regulujace luz ( mam je na pamiatke ) doprowadzilo to do zablokowania podkladki w gniezdzie zbicie (stluczenie jej powierzchni ) i starcia krzywki 6 zaworow tak zalatwil a jak tego mu bylo malo to flexa spilowal glowki zaworowe :( na koniec nie mogac sobie z tym dac rady ustawil zaplon bez luzu zaworowego na sztywno. nowy walek padl po okolo 15-20 tys km
sprawdz przedewszystkim czy plytka obraca sie w szkalnce i czy masz odpowiednio wyregulowany luz zaworowy
_________________
całe zycie z wariatami Tipo z 1,4i.e na 1.6i.e LPG
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load