|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wytarte krzywki wałka rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Agata i Krzyś
Dołączył: 04 Cze 2006 Posty: 14 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 04-06-2006, 15:35
|
|
|
witam! czy ktoś wie dlaczego wytarły się krzywki na wałku rozrządu? olej był! auto trochę jeżdziło ale bez większych kłopotów. chodzi o tipo 1,4 ie! mam już 'nowy" motor ale...też jakoś tak dziwnie pracuje!
[ Dodano: 04-06-2006, 16:52 ]
i jeszcze jedno. w naszym tipo nie ma aparatu zapłonowego tylko cewka jest lub rozdzielacz, czujnik położenia wału znajduje się na dole silnika przy kole pasowym, czy ktoś ma jakieś porady do tego silniczka? |
_________________ A i K fiat tipo 1,4 ie 1995 |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 17:04
|
|
|
Może kiedyś był wymieniany i ktoś dał jakiś tani zamiennik,a może ze smarowaniem coś nie tak. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 17:38
|
|
|
Agata i Krzyś napisał/a: | witam! czy ktoś wie dlaczego wytarły się krzywki na wałku rozrządu? olej był! |
słabe smarowanie ( przepracowany olej , albo problem z pompą albo....)
albo za wysoko kręcony na słabej jakości oleju, albo na przegrzanym oleju |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 17:47
|
|
|
Albo ktoś regulował zawory i wsadził dziadowskie płytki, ale raczej stawiałbym na problemy ze smarowaniem. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 18:26
|
|
|
Jeśli masz moduł cewki a nie ma rozdzielacza to masz typ wtrysku MonoMonotronic.
Potwierdza to pontaż czujnika wału przy kole pasowym. |
|
|
|
|
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 22:17
|
|
|
Witam. Obstawiam kiepskiej jakości płytki regulacyjne luzu zaworowego, czasem także wymiana oleju na inny gatunkowo (najczęściej gorszy z upływem lat i przebiegu pojazdu), skutkuje szybszym zużyciem krzywek. Co do smarowania to wałek pracuje w środowisku rozbryzgiwanego oleju i zawsze znajduje się tam odpowiednia warstewka. Podstawowa sprawa płytki z odpowiedniego materiału (nie warto oszczędzać na paskudnych podróbkach) |
|
|
|
|
Agata i Krzyś
Dołączył: 04 Cze 2006 Posty: 14 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 05-06-2006, 15:42
|
|
|
mam pytanie. jak zakładam pasek rozrządu(ustawiam znaki jak należy) a następnie napinam to minimalnie przestawia się na znakach. o jakieś pół zęba, czy ma to wpływ na pracę silnika? a jak zresetować kasetę? |
_________________ A i K fiat tipo 1,4 ie 1995 |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-06-2006, 16:46
|
|
|
Jeżeli założyłeś na zęby w miarę napięty i dopiero pod napinaczem się przesunie to nie powinno się nic stać.A kompa odłącz biegunem- na parę minut. Potem {po założeniu klemy} odpal na pb i zostaw na wolnych obrotach do momentu w którym po raz pierwszy wyłączy się wentylator chłodnicy.I to wszystko. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
oleq_30
Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 15 Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-06-2006, 22:17
|
|
|
znam przypadek starcia sie nowego walka rozrzadu w Tipo 1.4 w ciagu roku , z takim walkiem kupilem swojego . oddalem autko do ASO FIAT NYSA i do dzis jak sie tak pokaze to sie dziwnie panowie mechancy do mnie smieja . przyczyna zabicia walka :
poprzedni wlasciciel mial ekstra mechanika zeby wyregulowac luz zaworowy uzyl on blaszek wycietych z puszek po piwie wkadanych pod podkladki regulujace luz ( mam je na pamiatke ) doprowadzilo to do zablokowania podkladki w gniezdzie zbicie (stluczenie jej powierzchni ) i starcia krzywki 6 zaworow tak zalatwil a jak tego mu bylo malo to flexa spilowal glowki zaworowe na koniec nie mogac sobie z tym dac rady ustawil zaplon bez luzu zaworowego na sztywno. nowy walek padl po okolo 15-20 tys km
sprawdz przedewszystkim czy plytka obraca sie w szkalnce i czy masz odpowiednio wyregulowany luz zaworowy |
_________________ całe zycie z wariatami Tipo z 1,4i.e na 1.6i.e LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|