Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samoczynnie cykający przerywacz kierunkowskazów
Autor Wiadomość
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-05-2005, 18:08   Samoczynnie cykający przerywacz kierunkowskazów

Przeczytaj cały post - ponizej rozwiazanie!

Cześć,

A to problem sprzed dwóch lat. Od czasu do czasu cykał przerywacz, mimo, ze kierunkowskazy nie były włączone. Ten sam problem jak w poradzie o szwankującym biegu wycieraczek. Tym razem problem polegał jednak nie na braku kontaktu w przełączniku kierunkowskazów lecz na przewodzeniu brudnego smaru. Prąd płynął niewielki - żarówki rzecz jasna nie zapalały się ale przerwacz się "nabierał". Czyszczenie styków przełącznika rozwiązało problem.

Pozdrawiam,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-05-2005, 19:00   

Może miałeś taki problem: Jak właczę kierunki to się nie swieca, natomiast jak wcześniej włacze na moment awaryjne to potem sa już kierunkowskazy - niby da się z tym żyć ale jest trochę denerwujące a nie chce na siłe rozbierać wyłącznika.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-05-2005, 19:31   

Cześć,

Generalnie jest tak, że przerywacz włącza się gdy wyczuje obciążenie żarówkami. Jeśli normalne włączenie kierunkowskazów nic nie daje (rozumiem, że zarówki nie błyskają i przerywacz nie cyka ?) a zaczynają działać wtedy gdy włączysz awaryjne (czyli wszystkie żarówki na raz) to stawiałbym na przerywacz - może coś z nim nie tak i trzeba dać mu "kopa" żeby ruszył.
Poza tym standardowo mogą to być zabrudzone styki - wyłącznik kierunkowskazów lub wyłącznika awaryjnych. Szkodz, że nie jesteś z Łodzi - mam zapasowy moduł przerywacza - mógłbyś włożyć na próbę.

Pozdrawiam,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
zdrowko 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 166
Skąd: Drezdenko
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 07-06-2005, 13:44   

Z niewłaczającymi sie kierunkami to jest tak (u mnie :D )

Mam ten problem kiedy zostawie auto na słoncu zwłaszcza latem.
Istnieje ścisłe powiązanie włacznika świateł awaryjnych a kierunków.
Kiedy nie działają kierunki wystarczy właczyć awaryjne lub uderzyć reką w okolicach włacznika świateł awaryjnych.
Na 100% przyczyną jest włacznik swiateł awaryjnych.
@Tomille spróbuj kiedys trzasnąć ręką w okolicach włocznika a zobaczysz że kierunki zaczną działać :lol:

Pozdrawiam i jesli wpadniesz jakto rozwiązać bez wymiany teqo włącznika toproszę o kontakt.
_________________
Tempra Kombi SW- silnik Alfa Romeo 1.9 TD z intercoolerem-przebieg 102 tyś. Alfa Romeo 156 2.4 JTD
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-06-2005, 16:27   

Jeszcze w tym miesiącu jak znajdę trochę czasu to zlokalizuje przyczynę - nawet jak by trzeba rozebrac całego Tipolota to to zrobię.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-06-2005, 19:31   

Normalnie mam to samo :lol:
Ja z tym nie walcze tylko wlaczam awaryjne na chwile i dziala.
Tak jak Zdrowko napisal szwankuje po nagrzaniu auta.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
zdrowko 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 166
Skąd: Drezdenko
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-06-2005, 06:48   

więc jak zobaczycie Tempre skręcającą w lewo bez kierunkowskazu w upalny dzień to sie nie dziwcie :P
_________________
Tempra Kombi SW- silnik Alfa Romeo 1.9 TD z intercoolerem-przebieg 102 tyś. Alfa Romeo 156 2.4 JTD
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-06-2005, 16:54   

Albo zamiast kierunkiem mrugajaca awaryjnymi :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Rudigreg 



Wiek: 54
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 13
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 08-04-2006, 23:16   

Przyczyną "cykajacego" przerywacza jest przełącznik kierunkowskazów. Trzeba rozebrać :idea: przełącznik i poprzez nagrzanie lutownicą miedzianych blaszek powiekszyć przerwę między nimi. Pozdro.
_________________
Rudigreg Tipo 1.6ie + gaz
     assistance
 
 
MiV 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 3
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 30-05-2006, 21:01   

Ale jak to wszystko porozbierać ? ę ? Tak co po kolei żeby czegoś nie połamać... U mnie cyka przerywacz zaraz po wyłączeniu kierunku. I tak potrafi kilka minut. Potem przestaje, ale jakiś ruch kierownicą i znowu to samo. Cyka rowno, ale szybciej niz przy normalnie wlaczonych kierukach...
_________________
TIPO - The International Power Organization... :)
  
 
Rudigreg 



Wiek: 54
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 13
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 30-05-2006, 21:22   

Trzeba rozebrać przełącznik zespolony kierunkowskazów. Po odsłonięciu płytki z przylutowanymi blaszkami miedzianymi trzeba rozgrzać je lutownicą i zwiększyć szczeliny między nimi. Tam będą trzy miedziane blaszki rozgrzewasz tylko te zewnętrzne. U mnie to pomogło i jeszcze ani razu po tym zabiegu przerywacz niepotrzebnie się nie odezwał.
Przy rozbieraniu uważaj żeby części nie pogubić (blaszka sprężynująca i kulka)


:D

[ Dodano: 30-05-2006, 22:24 ]
Przed rozebraniem musiałem odkręcić środkową listwę deski rozdzielczej. Inaczej przełącznik nie chciał wyjść!! :sciana:
_________________
Rudigreg Tipo 1.6ie + gaz
     assistance
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2006, 10:10   

Wczoraj naprawiałem cykające kierunkowskazy. Postaram się w kilku punktach napisac jak się do tego dobrać. Poczatkowo myslałem, że będę musiał rozbierać całą dziwgienke.

1. Odkręcamy dolną osłonę kierownicy ( 2 śruby)
2. Odkręcamy górną osłonę kierownicy ( 2 śruby, też od dołu)
3. Wyjmujemy uważnie dzwignie z mechanizmem (należy wcisnąć skrzydełka i pociagnąć w stronę szyby) Dziwgnia zatrzyma się na osłonie deski wokół kierownicy ale osłona jest elestyczna i przyciskając ją można dzwignie wyjąć (ja wyjąłem bez strat).
4. Odpinamy wtyczkę i cały mechanizm z dzwignią mamy w ręku.
5. Odpinamy kolejną wtyczkę łączącą dzwignie z mechanizmem.
6. Odkręcamy 4szt. srub od góry (uwaga sprężyny)
7. Wyciągamy dzwignie i ukaże nam się ślizgacz w dzwigni (blaszka, którą nalezy dogiąć) oraz 3 pola slizgowe w obudowie mechanizmu (które nalezy przeciścić i cienkim wkrętakiem odseparować od siebie)
8. Wyciagamy slizgacz z dziwgni i nadajemy mu NOWY - WĘŻSZY kształt, dzieki czemu, bokami nie będzie zaczepiał o pole L i R kierunkowskazu, siedząc na polu neutralnym.
9. Składamy w odwrotnej kolejności.
10. Przed włożeniem w kolumne kierownicy, sprawdzamy na stole mechaniczną pracę dzwigni. W przypadku oporów - luzujemy 4 sruby i znowu sprawdzamy. Następnie dokręcamy je i kolejny raz sprawdzamy. Jak jest dobrze to do wozu i jazda.


_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
MiV 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 3
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 22-06-2006, 11:26   Wielkie dzięki

Dzięki za dokładny opis. Ja zeby tą wajche wyciagnac wykrecilem wszystkie wkrety trzymajace deske po lewej stronie kierownicy i udalo sie odgiac i wyjac to cale ustrojstwo (bez szkód). Narazie jest OK. Zobaczymy na jak dlugo. Dzieki za porade. Pozdro.
_________________
TIPO - The International Power Organization... :)
  
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-06-2006, 08:33   

Dzięki opisowi Robsona wczoraj w pół godzinki (bez pośpiechu) naprawiłem cykający przerywacz. Jedyna większa przeszkoda to wyciągnięcie dźwigni, ale faktycznie wystarczy trochę odgiąć osłonę przy kierownicy i wszystko ładnie wyjdzie :D
Bardzo dobry opis, dzięki :)
_________________

     assistance   Moneta
 
CHESTER 
witamy nowego


Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-03-2009, 10:36   

Witam, mój pierwszy post na tym forum. Od dawna korzystam z porad szanownych kolegów. Tym razem też tak było....
Zrobiłem wszystko według opisu Robsona. Faktycznie przerywacz zamilkł ale za to mam teraz cały czas włączone długie światła. Podejrzewam, że coś źle złożyłem. Czy możliwe, że zgubiłem "coś" przy tej sprężynce co jest przy takim plastikowym bolcu wychodzącym z płytki? Ogólnie po złożeniu ruch jaki wykonuje dźwignią jest taki jak był ... już sam nie wiem co tam się stało.
_________________
Tempra 1.6 LPG 93r.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load