Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek ze skrzyni
Autor Wiadomość
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2005, 07:59   Wyciek ze skrzyni

Witam,

Przy przegladzie rejestracyjnym okazalo sie, ze mam wyciek na linii skrzynia-polosie.
Pytanie: czy do uszczelnienia tego potrzeba wyciagac skrzynie (slyszalem taka opinie, troche mnie zaskoczyla), ile taka operacja moze kosztowac?
Jakies dwa lata temu po kupnie auta zlecilem uszczelnienie skrzyni z jednej strony (zaplacilem cos 50PLN + "mieszek" nie pamietam ile). Ale jak teraz?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-04-2005, 08:14   

Guma (manżeta) + łożysko (uszczelniacz) + 2wie opaski w aso 62zł a poza aso zapłaciłem 39,90.
Wymiana z jednej strony 40-50 zł.
Skrzyni się nie wyciąga!!
A przy okazji można olej zmienić, bo musi mechanior spuścić tak czy tak (ja zalewam shelem spiraxem 80w)
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2005, 08:36   

Basteq napisał/a:
Guma (manżeta) + łożysko (uszczelniacz) + 2wie opaski w aso 62zł a poza aso zapłaciłem 39,90.
Wymiana z jednej strony 40-50 zł.
Skrzyni się nie wyciąga!!
A przy okazji można olej zmienić, bo musi mechanior spuścić tak czy tak (ja zalewam shelem spiraxem 80w)


Dzieki! :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 07-04-2005, 12:06   

Rzeczywiście skrzyni się nie wyciąga i naprawa nie jest droga. Najlepiej zmienić mieszki na obu stronach. Olej tez warto wymienić, ale ja polecam ORLEN GEAR 75W90 (http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=150 ) Nie mylić z Hipolem, bo nawet biorąc pod uwagę, że jest unowocześniony i nawet występuje w tej samej klasie to nie dorasta GEARowi do pięt. Z tego co się dowiedziałem bije na głowę oleje zagraniczne i jest teraz w ścisłej czołówce jakościowej. Koszt 1 litra to ok. 35zł. Wchodzi niecałe 2 (ok. 1,7).
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2005, 13:59   

Marcin ale, ten olej jest klasy GL-5 a do naszych samochodów jest zalecany GL-4. Wiem, że z jakością olejów przekładniowych nie jest tak prosto jak z olejami silnikowymi, tu wyższa klasa GL-5 chyba nie oznacza że jest to olej lepszy niż GL-4 i może przynieść więcej klopotów niż korzyści(chodzi o materiał, z którego wykonane są synchronizatory).
Tyle mówi teoria a jak to sie ma w rzeczywistości to trudno mi powiedzieć, osobiście do skrzyni zawsze stosowałem olej o jakości zalecanej przez producenta.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2005, 14:34   

romano napisał/a:
Marcin ale, ten olej jest klasy GL-5 a do naszych samochodów jest zalecany GL-4. Wiem, że z jakością olejów przekładniowych nie jest tak prosto jak z olejami silnikowymi, tu wyższa klasa GL-5 chyba nie oznacza że jest to olej lepszy niż GL-4 i może przynieść więcej klopotów niż korzyści(chodzi o materiał, z którego wykonane są synchronizatory).
Tyle mówi teoria a jak to sie ma w rzeczywistości to trudno mi powiedzieć, osobiście do skrzyni zawsze stosowałem olej o jakości zalecanej przez producenta.


Ja mam od ponad roku olej GL-5 (Shell Spirax). Tez zwrocilem uwage mechanikowi, ze wg. instrukcji powinien byc GL-4, ale podobno nie ma roznicy przy tych skrzyniach i mozna lac GL-5.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-04-2005, 14:43   

Marcin jaki to dokladnie olej bo spirax-uw jest z 8siem różnych??
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 07-04-2005, 15:36   

O ile mi wiadomo największe problemy można sobie zrobić jesli za rzadko wymieniany olej nagle zastąpimy dobrym jakościowo. To wiem. moja skrzynia jest po remoncie i dlatego zastosowałem dobry olej, ale jesli ktoś jeździł na najgorszym HIPOLU i nie wymieniał go przez 200.000km to zdecydowanie odradzam. Wtedy bezpieczniej jest wlać taki jak był.
Ja widzę teraz różnicę w zmianie biegów i czasmi to aż się przestraszę, że wodziki odpadły, tak lekko wrzycają się biegi. Nawet szybka zmiana w II na III nie powoduje problemów.
W skrzyni oryginalnie był Fiatowski olej przekładniowy. Skrzynia przed remontem miała 60.000km. Uszkodzony był synchronizator i widełki (temperament właściciela). Po rozebraniu okazało się że prawie wszystko jest pozapiekane. Kiepski olej wchodził w szczeliny i tam robiła sie maź która zakleiła np sworznie od widełek. Dopiero czyszczenie ropą pomogło. Gdybym do takiej skrzyni na "jedynie słusznym" ojelu Fiata wlał dobry olej to kto wie czy nie poszłaby skrzynia... Po remoncie i na nowym oleju skrzynia stała sie równiez wyraźnie cichsza...
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2005, 15:56   

Cytat:
Ja mam od ponad roku olej GL-5 (Shell Spirax). Tez zwrocilem uwage mechanikowi, ze wg. instrukcji powinien byc GL-4, ale podobno nie ma roznicy przy tych skrzyniach i mozna lac GL-5.

Do mechaników też trzeba mieć ograniczone zaufanie, ale jak doświadczalnie sprawdziłeś i skrzynia chodzi dobrze i nie sprawia problemów, a to jest najważniejsze, to widocznie w naszych skrzyniach można stosować GL-5.
Ja skrzynie zalałem pólsyntetycznym Motulem Motylgear 75w90 spełniającym normę i GL-4 i GL-5.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 11-04-2005, 21:44   

ja mam wyciek oleju na półóśce z lewej strony. co musze kupić aby to uszczelnić wystarczy tylko uszczelniacz czy tą gume też trzeba????
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2005, 22:48   

Basteq napisał/a:
Marcin jaki to dokladnie olej bo spirax-uw jest z 8siem różnych??


Ogladalem butelke ale nie pamietam :lol:

A tak w ogole bylem dzis z autem u mechanika, zeby ocenil co trzeba zrobic i ile to bedzie kosztowac. Przypomne, ze na przegladzie powiedzieli mi ze mam wyciek (sam nie widzialem, bo siedzialem w aucie, szarpalem kierownica, dawalem po hamulcach itd.) NIE MA ZADNEGO WYCIEKU! [-o< Troche oleju wykapalo spod manszety na prawej polosi i wciagnelo kurz. Ale dupki na tej stacji kontroli! Krakow - ul. Saska - omijac z daleka!!!

[ Dodano: Pon 11 Kwi, 2005 23:50 ]
romano napisał/a:
Do mechaników też trzeba mieć ograniczone zaufanie, ale jak doświadczalnie sprawdziłeś i skrzynia chodzi dobrze i nie sprawia problemów, a to jest najważniejsze, to widocznie w naszych skrzyniach można stosować GL-5.


Chodzi dobrze, a w zimie wyraznie lepiej!
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2005, 06:34   

Miras napisał/a:
ja mam wyciek oleju na półóśce z lewej strony. co musze kupić aby to uszczelnić wystarczy tylko uszczelniacz czy tą gume też trzeba????

Lepiej kupić całość tj. uszczelniacz, gumę i opaski. Najdroższy jest uszczelniacz (łożysko uszczelniające), guma i opaski to grosze.
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2005, 07:13   

Basteq napisał/a:
Miras napisał/a:
ja mam wyciek oleju na półóśce z lewej strony. co musze kupić aby to uszczelnić wystarczy tylko uszczelniacz czy tą gume też trzeba????

Lepiej kupić całość tj. uszczelniacz, gumę i opaski. Najdroższy jest uszczelniacz (łożysko uszczelniające), guma i opaski to grosze.


O ile pamietam jest do tego kompletny zestaw naprawczy.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2005, 07:23   

Niekoniecznie, da rade kupić osobno, nikt w aso nie nazwał tego zestawem naprawczym ale moze tak jest!
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2005, 07:27   

Basteq napisał/a:
Niekoniecznie, da rade kupić osobno, nikt w aso nie nazwał tego zestawem naprawczym ale moze tak jest!


Omijac ASO z daleka! :D
Zestaw - bo wszystko bylo w jednym pudelku. Dwa lata temu dalem za to bodajze 50 PLN.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 12-04-2005, 14:28   

dzieki za wieści!! a tak na marginesie ja stosuje do skrzyni olej włoskiej firmy AGIP też GL-5 ale dokładnych parametrów oleju teraz nie pamiętam musiałbym sprawdzić (koszt jakieś 20pln za literek)
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-10-2005, 21:09   

Witam
Temat moze trche odgrzeje ale chcialbym sie dowiedizec ile kosztuje wymiana uszczelnaicz poloski od strony kierowcy nieiwem czy to ma znaczenie :-)
Wiem ze cieknie i to dosc sporo oleju ubywa przez to a to mi sie bardzo niepodoba dlatego chcialbym to zrobic ...
Napiszcie ile u was mechanicy kasuja za takak operacje
Czesci potrzebne juz mam w bagazniku teraz tylko musze znalezc rozsadnego mechaniora :/
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-10-2005, 09:03   

Ja zapłaciłem po 30 zł za strone.
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-04-2006, 21:11   

Jak juz Marcin - fiattipo.pl, mam wycieki ze skrzyni
Zastanawiam sie czy duzo jest roboty zeby to samemu wymienic ?
Probowal juz ktos z forum ?
Jest gdzies na necia jakas instrukcja ?
     assistance
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-05-2006, 06:20   

mi tez ostatnio zaczely sie intensywne wycieki oleju....na poczatku myslalem ze to z passata sasiada...nawet mi sie z niego zachcialo kpic...ale zwrocil mi uwage ze to moj olej :sciana: troche sie zdziwilem kiedy na kanele okazalo sie ze leje sie z miski.....a raczej z uszczelki....70% srub mozna bylo odkrecic palcami :zolta: zosia samosia?czy zmeczenie materialu?mozliwe zeby sruby same sie odkrecily?troche juz autami jezdze i nic takiego mi sie nie zdazylo :doubt:
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2006, 15:11   

możliwe, że pod wpływem temp i czasu uszczelka po prostu się sp...
ten wyciek to po latach norma, pewna wręcz rzecz :) jak ze skrzyni czy góry silnika ('klawiatury' bodajże)
uszczelkę za kilka/naście zł, wymień i przykręć , zabawy niedużo a będzie mjut.... jak olej niedawno zmieniałeś to wpierw zlej przez spust, bo szkoda go, wymień, zakręć i wlej...

a co do wymiany manżety - nie próbowałem, bo całą półoś wymieniałem, ale jest do zrobienia samemu, choć trochę zabawy będzie;
zakładam, że chcesz kupić normalną manżetę, jednolitą gumę, nie 'składaka' z allegro (bo są takie, dwuczęściowe, jak przecięta na pół normalna, co się je zakłada bez ruszania półosi i spina ze sobą, ale o ile słyszałem szajs, do D... nie warto);
będziesz musiał wyjąć półośkę ze skrzyni (więc i olej może trochę wycieknąć, ale niedużo jak autko przechylone będzie); albo uda Ci się to bez bólu - po prostu skręcisz na maxa koła, odkręcisz nakrętkę na piaście(półoś/łożysko) i wyciągniesz delikatnie półośkę jak ją zegniesz (podobno to możliwe) albo (ja się tak bawiłem, bo u mnie nie wyszła) zdjąć kółko, odkręcić 2 śruby 17ki zwrotnica-amorek, odchylić zwrotnicę (ew skręcić kierownicą też) i wtedy wycigniesz półoś, może bez ruszania nakrętki mocującej półoś w piaście, jak nie da rady to nakrętkę odkręć, wyjmij półoś z piasty a potem ze skrzyni, może tak łatwiej na stole z nią grzebać;
na końcu p.ośki- końcówka półośki, te 3 'satelity' kółka co masz - ten zespół o ile wiem jest tylko na jednej chyba śrubie mocowany do końcówki półośki, jakimś imbusie chyba poprzez półoś; jak to zdejmiesz - zostaje goły pręt i możesz przeciągnąć manżetę z uszczelniaczem; potem odwrotnie do rozkładania i gotowe; tak mi się wydaje :D jak o czymś nie zapomniałem; manżety widziałem na prywatnej kiedyś stacji+'multi' sklepik moto za 8 zeta (naprawdę super okazja) a tak to chyba do 30 zeta może, nie wiem ile uszcelniacz, a te opaski 'jednorazowe' to kupowałem ostatnio po 1,50/szt identyczne;
choć przy skrzyni od biedy (nie jest tak ciasno jak od strony piasty i koła) wejdą te skręcane na śrubę; w zasadzie takie spokojnie możesz dać jak taniej dostaniesz a łatwiej je będzie skrcić o wiele niż fiatowskie jednorazówki,zdecydowanie;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
bodzio 
witamy nowego


Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 4
Skąd: Bielawa
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-05-2006, 11:24   

mam dokladnie to samo bylem u mechanika chca roznie jeden 60 ale znalazlem za 40 za strone plus czesci tylko niewiem bo zaglodalem sam pod sam czy jedna strone czy lepiej dwie nie mam kanalu wiec nie jestem pewny drugiej strony a moze ktos wie czy wymienia sie oba czy ktory walniety

[ Dodano: 19-05-2006, 12:50 ]
czesc dzis wrocilem od mechanika i wystarczylo wymienic opaski na gumach po1,30 i wyciek ustapil tak wiec szukajcie solidnych fachowcow nara
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load