|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wyciek ze skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2005, 07:59 Wyciek ze skrzyni
|
|
|
Witam,
Przy przegladzie rejestracyjnym okazalo sie, ze mam wyciek na linii skrzynia-polosie.
Pytanie: czy do uszczelnienia tego potrzeba wyciagac skrzynie (slyszalem taka opinie, troche mnie zaskoczyla), ile taka operacja moze kosztowac?
Jakies dwa lata temu po kupnie auta zlecilem uszczelnienie skrzyni z jednej strony (zaplacilem cos 50PLN + "mieszek" nie pamietam ile). Ale jak teraz? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-04-2005, 08:14
|
|
|
Guma (manżeta) + łożysko (uszczelniacz) + 2wie opaski w aso 62zł a poza aso zapłaciłem 39,90.
Wymiana z jednej strony 40-50 zł.
Skrzyni się nie wyciąga!!
A przy okazji można olej zmienić, bo musi mechanior spuścić tak czy tak (ja zalewam shelem spiraxem 80w) |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2005, 08:36
|
|
|
Basteq napisał/a: | Guma (manżeta) + łożysko (uszczelniacz) + 2wie opaski w aso 62zł a poza aso zapłaciłem 39,90.
Wymiana z jednej strony 40-50 zł.
Skrzyni się nie wyciąga!!
A przy okazji można olej zmienić, bo musi mechanior spuścić tak czy tak (ja zalewam shelem spiraxem 80w) |
Dzieki! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 07-04-2005, 12:06
|
|
|
Rzeczywiście skrzyni się nie wyciąga i naprawa nie jest droga. Najlepiej zmienić mieszki na obu stronach. Olej tez warto wymienić, ale ja polecam ORLEN GEAR 75W90 (http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=150 ) Nie mylić z Hipolem, bo nawet biorąc pod uwagę, że jest unowocześniony i nawet występuje w tej samej klasie to nie dorasta GEARowi do pięt. Z tego co się dowiedziałem bije na głowę oleje zagraniczne i jest teraz w ścisłej czołówce jakościowej. Koszt 1 litra to ok. 35zł. Wchodzi niecałe 2 (ok. 1,7). |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2005, 13:59
|
|
|
Marcin ale, ten olej jest klasy GL-5 a do naszych samochodów jest zalecany GL-4. Wiem, że z jakością olejów przekładniowych nie jest tak prosto jak z olejami silnikowymi, tu wyższa klasa GL-5 chyba nie oznacza że jest to olej lepszy niż GL-4 i może przynieść więcej klopotów niż korzyści(chodzi o materiał, z którego wykonane są synchronizatory).
Tyle mówi teoria a jak to sie ma w rzeczywistości to trudno mi powiedzieć, osobiście do skrzyni zawsze stosowałem olej o jakości zalecanej przez producenta. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2005, 14:34
|
|
|
romano napisał/a: | Marcin ale, ten olej jest klasy GL-5 a do naszych samochodów jest zalecany GL-4. Wiem, że z jakością olejów przekładniowych nie jest tak prosto jak z olejami silnikowymi, tu wyższa klasa GL-5 chyba nie oznacza że jest to olej lepszy niż GL-4 i może przynieść więcej klopotów niż korzyści(chodzi o materiał, z którego wykonane są synchronizatory).
Tyle mówi teoria a jak to sie ma w rzeczywistości to trudno mi powiedzieć, osobiście do skrzyni zawsze stosowałem olej o jakości zalecanej przez producenta. |
Ja mam od ponad roku olej GL-5 (Shell Spirax). Tez zwrocilem uwage mechanikowi, ze wg. instrukcji powinien byc GL-4, ale podobno nie ma roznicy przy tych skrzyniach i mozna lac GL-5. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-04-2005, 14:43
|
|
|
Marcin jaki to dokladnie olej bo spirax-uw jest z 8siem różnych?? |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 07-04-2005, 15:36
|
|
|
O ile mi wiadomo największe problemy można sobie zrobić jesli za rzadko wymieniany olej nagle zastąpimy dobrym jakościowo. To wiem. moja skrzynia jest po remoncie i dlatego zastosowałem dobry olej, ale jesli ktoś jeździł na najgorszym HIPOLU i nie wymieniał go przez 200.000km to zdecydowanie odradzam. Wtedy bezpieczniej jest wlać taki jak był.
Ja widzę teraz różnicę w zmianie biegów i czasmi to aż się przestraszę, że wodziki odpadły, tak lekko wrzycają się biegi. Nawet szybka zmiana w II na III nie powoduje problemów.
W skrzyni oryginalnie był Fiatowski olej przekładniowy. Skrzynia przed remontem miała 60.000km. Uszkodzony był synchronizator i widełki (temperament właściciela). Po rozebraniu okazało się że prawie wszystko jest pozapiekane. Kiepski olej wchodził w szczeliny i tam robiła sie maź która zakleiła np sworznie od widełek. Dopiero czyszczenie ropą pomogło. Gdybym do takiej skrzyni na "jedynie słusznym" ojelu Fiata wlał dobry olej to kto wie czy nie poszłaby skrzynia... Po remoncie i na nowym oleju skrzynia stała sie równiez wyraźnie cichsza... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2005, 15:56
|
|
|
Cytat: | Ja mam od ponad roku olej GL-5 (Shell Spirax). Tez zwrocilem uwage mechanikowi, ze wg. instrukcji powinien byc GL-4, ale podobno nie ma roznicy przy tych skrzyniach i mozna lac GL-5.
|
Do mechaników też trzeba mieć ograniczone zaufanie, ale jak doświadczalnie sprawdziłeś i skrzynia chodzi dobrze i nie sprawia problemów, a to jest najważniejsze, to widocznie w naszych skrzyniach można stosować GL-5.
Ja skrzynie zalałem pólsyntetycznym Motulem Motylgear 75w90 spełniającym normę i GL-4 i GL-5. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 11-04-2005, 21:44
|
|
|
ja mam wyciek oleju na półóśce z lewej strony. co musze kupić aby to uszczelnić wystarczy tylko uszczelniacz czy tą gume też trzeba???? |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2005, 22:48
|
|
|
Basteq napisał/a: | Marcin jaki to dokladnie olej bo spirax-uw jest z 8siem różnych?? |
Ogladalem butelke ale nie pamietam
A tak w ogole bylem dzis z autem u mechanika, zeby ocenil co trzeba zrobic i ile to bedzie kosztowac. Przypomne, ze na przegladzie powiedzieli mi ze mam wyciek (sam nie widzialem, bo siedzialem w aucie, szarpalem kierownica, dawalem po hamulcach itd.) NIE MA ZADNEGO WYCIEKU! Troche oleju wykapalo spod manszety na prawej polosi i wciagnelo kurz. Ale dupki na tej stacji kontroli! Krakow - ul. Saska - omijac z daleka!!!
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 2005 23:50 ]
romano napisał/a: | Do mechaników też trzeba mieć ograniczone zaufanie, ale jak doświadczalnie sprawdziłeś i skrzynia chodzi dobrze i nie sprawia problemów, a to jest najważniejsze, to widocznie w naszych skrzyniach można stosować GL-5.
|
Chodzi dobrze, a w zimie wyraznie lepiej! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2005, 06:34
|
|
|
Miras napisał/a: | ja mam wyciek oleju na półóśce z lewej strony. co musze kupić aby to uszczelnić wystarczy tylko uszczelniacz czy tą gume też trzeba???? |
Lepiej kupić całość tj. uszczelniacz, gumę i opaski. Najdroższy jest uszczelniacz (łożysko uszczelniające), guma i opaski to grosze. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 07:13
|
|
|
Basteq napisał/a: | Miras napisał/a: | ja mam wyciek oleju na półóśce z lewej strony. co musze kupić aby to uszczelnić wystarczy tylko uszczelniacz czy tą gume też trzeba???? |
Lepiej kupić całość tj. uszczelniacz, gumę i opaski. Najdroższy jest uszczelniacz (łożysko uszczelniające), guma i opaski to grosze. |
O ile pamietam jest do tego kompletny zestaw naprawczy. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2005, 07:23
|
|
|
Niekoniecznie, da rade kupić osobno, nikt w aso nie nazwał tego zestawem naprawczym ale moze tak jest! |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 07:27
|
|
|
Basteq napisał/a: | Niekoniecznie, da rade kupić osobno, nikt w aso nie nazwał tego zestawem naprawczym ale moze tak jest! |
Omijac ASO z daleka!
Zestaw - bo wszystko bylo w jednym pudelku. Dwa lata temu dalem za to bodajze 50 PLN. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 12-04-2005, 14:28
|
|
|
dzieki za wieści!! a tak na marginesie ja stosuje do skrzyni olej włoskiej firmy AGIP też GL-5 ale dokładnych parametrów oleju teraz nie pamiętam musiałbym sprawdzić (koszt jakieś 20pln za literek) |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-10-2005, 21:09
|
|
|
Witam
Temat moze trche odgrzeje ale chcialbym sie dowiedizec ile kosztuje wymiana uszczelnaicz poloski od strony kierowcy nieiwem czy to ma znaczenie :-)
Wiem ze cieknie i to dosc sporo oleju ubywa przez to a to mi sie bardzo niepodoba dlatego chcialbym to zrobic ...
Napiszcie ile u was mechanicy kasuja za takak operacje
Czesci potrzebne juz mam w bagazniku teraz tylko musze znalezc rozsadnego mechaniora :/ |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-10-2005, 09:03
|
|
|
Ja zapłaciłem po 30 zł za strone. |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-04-2006, 21:11
|
|
|
Jak juz Marcin - fiattipo.pl, mam wycieki ze skrzyni
Zastanawiam sie czy duzo jest roboty zeby to samemu wymienic ?
Probowal juz ktos z forum ?
Jest gdzies na necia jakas instrukcja ? |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 06:20
|
|
|
mi tez ostatnio zaczely sie intensywne wycieki oleju....na poczatku myslalem ze to z passata sasiada...nawet mi sie z niego zachcialo kpic...ale zwrocil mi uwage ze to moj olej troche sie zdziwilem kiedy na kanele okazalo sie ze leje sie z miski.....a raczej z uszczelki....70% srub mozna bylo odkrecic palcami zosia samosia?czy zmeczenie materialu?mozliwe zeby sruby same sie odkrecily?troche juz autami jezdze i nic takiego mi sie nie zdazylo |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 15:11
|
|
|
możliwe, że pod wpływem temp i czasu uszczelka po prostu się sp...
ten wyciek to po latach norma, pewna wręcz rzecz jak ze skrzyni czy góry silnika ('klawiatury' bodajże)
uszczelkę za kilka/naście zł, wymień i przykręć , zabawy niedużo a będzie mjut.... jak olej niedawno zmieniałeś to wpierw zlej przez spust, bo szkoda go, wymień, zakręć i wlej...
a co do wymiany manżety - nie próbowałem, bo całą półoś wymieniałem, ale jest do zrobienia samemu, choć trochę zabawy będzie;
zakładam, że chcesz kupić normalną manżetę, jednolitą gumę, nie 'składaka' z allegro (bo są takie, dwuczęściowe, jak przecięta na pół normalna, co się je zakłada bez ruszania półosi i spina ze sobą, ale o ile słyszałem szajs, do D... nie warto);
będziesz musiał wyjąć półośkę ze skrzyni (więc i olej może trochę wycieknąć, ale niedużo jak autko przechylone będzie); albo uda Ci się to bez bólu - po prostu skręcisz na maxa koła, odkręcisz nakrętkę na piaście(półoś/łożysko) i wyciągniesz delikatnie półośkę jak ją zegniesz (podobno to możliwe) albo (ja się tak bawiłem, bo u mnie nie wyszła) zdjąć kółko, odkręcić 2 śruby 17ki zwrotnica-amorek, odchylić zwrotnicę (ew skręcić kierownicą też) i wtedy wycigniesz półoś, może bez ruszania nakrętki mocującej półoś w piaście, jak nie da rady to nakrętkę odkręć, wyjmij półoś z piasty a potem ze skrzyni, może tak łatwiej na stole z nią grzebać;
na końcu p.ośki- końcówka półośki, te 3 'satelity' kółka co masz - ten zespół o ile wiem jest tylko na jednej chyba śrubie mocowany do końcówki półośki, jakimś imbusie chyba poprzez półoś; jak to zdejmiesz - zostaje goły pręt i możesz przeciągnąć manżetę z uszczelniaczem; potem odwrotnie do rozkładania i gotowe; tak mi się wydaje jak o czymś nie zapomniałem; manżety widziałem na prywatnej kiedyś stacji+'multi' sklepik moto za 8 zeta (naprawdę super okazja) a tak to chyba do 30 zeta może, nie wiem ile uszcelniacz, a te opaski 'jednorazowe' to kupowałem ostatnio po 1,50/szt identyczne;
choć przy skrzyni od biedy (nie jest tak ciasno jak od strony piasty i koła) wejdą te skręcane na śrubę; w zasadzie takie spokojnie możesz dać jak taniej dostaniesz a łatwiej je będzie skrcić o wiele niż fiatowskie jednorazówki,zdecydowanie; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bodzio
witamy nowego
Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 4 Skąd: Bielawa
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2006, 11:24
|
|
|
mam dokladnie to samo bylem u mechanika chca roznie jeden 60 ale znalazlem za 40 za strone plus czesci tylko niewiem bo zaglodalem sam pod sam czy jedna strone czy lepiej dwie nie mam kanalu wiec nie jestem pewny drugiej strony a moze ktos wie czy wymienia sie oba czy ktory walniety
[ Dodano: 19-05-2006, 12:50 ]
czesc dzis wrocilem od mechanika i wystarczylo wymienic opaski na gumach po1,30 i wyciek ustapil tak wiec szukajcie solidnych fachowcow nara |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|