Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
cb zakłucenia
Autor Wiadomość
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-03-2010, 23:12   cb zakłucenia

panowie mam taki problem mam zakłócenia z cb podejrzanym jest alternator.. mam antenę mocowaną na stałe i jak przykręcę ja do drzwi są bardzo duże zakłócenia natomiast jak do klapy to prawie wcale(klapa plastikowa jest) a chce zrobić dziurę w dachu i tam ja na stałe zamontować tylko co zrobić z tymi szumami? jak podpoiłem znajomego antene midlanda taka najtańszą i tych zakłóceń nie było w ogóle(magnez)... radio midland alan 199-a antena(nowe) alan dalej nie pamiętam
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-03-2010, 08:07   

krzysiex napisał/a:
mam antenę mocowaną na stałe i jak przykręcę ja do drzwi są bardzo duże zakłócenia natomiast jak do klapy to prawie wcale(klapa plastikowa jest)

Czyli masz ją na uchwycie ;) Na klape nie radze, bo tam prawie SWR jest nieosiągalny i mozesz radio spalic ;)
Co do dachu i dziury, miałem tak w obu moich Tipo i jest to bdb pomysł, z tym, ze w 1,6 musialem zrobic odcięcie pompy paliwa bo to ona siała po CB, a nie altek, u ciebie pewnie jest podobnie ;) O dziwo w Sedici nie było tego problemu :P Chyba, ze niemasz LPG to juz inny problem ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-03-2010, 10:48   

nie nie mam lpg... co polecisz mi zrobić z tymi szumami?
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2010, 14:44   

krzysiex, jak masz zasilanie radia? z zapalniczki czy bezpośrednio (z bezpiecznikiem) z akumulatora?
jak masz z zapalniczki to podepnij tak jak pisze.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-03-2010, 15:02   

radyjko mam podpięte pod zapalniczkę... czyli mam bez pośrednio pod akumulator? jaki bezpiecznik dać? czy może byc na instalacji z radia cd czy bezpośrednio tylko akumulator?
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-03-2010, 17:50   

bezpiecznik możesz dać taki sam jak jest we wtyczce ( czyli pewnie 3A )
tak wogóle to zrób sobie test, puść kabelek bezpośrednio z akumulatora do kabina ( nawet na zewnątrz ) i podepnij sobie pod to radio i sprawdź czy to faktycznie eliminuje zakłócenia.
po za tym rozumiem że kiedy silnik jest zgaszony to nie ma absolutnie żadnych zakłóceń ?
kolejna sprawa jest taka możesz po prostu zakupić odpowiedni filtr , który załatwi twój problem

http://allegro.pl/item965..._polski_7a.html

http://allegro.pl/item967...radio_ag81.html

http://www.allegro.pl/ite...o_warszawa.html
opcjonalnie możesz podjechać do jakiegoś sklepu elektronicznego lub z radyjkami i również powinni mieć takie filterki
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2010, 19:47   

Leśniczy, stosowałeś kiedyś takie "filtry"? ja stosowałem. są tyle warte co z chipsami Chołowczyc ...

+ z akumulatora jak pisał Leśniczy
masa radia dobrze oczyszczona
dziura w dachu ewentualnie uchwyt montażowy (w tipo ciężko)

i będzie hulać.
oczywiście zakłócenia będziesz miał. te zabiegi je tylko zminimalizują.
jakie masz radio?
rf-gain lub asc presidentowski załatwia sprawę :)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-03-2010, 20:53   

pisałem ze radio midland alan 199-a mam tez antenę PRESIDENT MISSOURI a na niej jest najgorzej z tych anten na których sprawdzałem..
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2010, 21:48   

A ja mam wrażenie że mam słaby zasięg :)
Mam w sumie gruby lakier i sądziłem, że to przez to mam słabe uziemienie anteny i jazdy z tym związane:
-szumy
-krótki zasięg
-kiepski odsłuch

Ale...

Antena na klapie, sunker/hustler druciak na klapie..

Tu się doszukiwać winy? :roll:

Z dupy wygląda antena na dachu w temprze ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-03-2010, 09:34   

krzysiex, słuchaj, jedź do jakiegoś sklepu z cb radiami i niech ci ktoś sprawdzi twój sprzęt na reflektomierzu ( miernik swr lub tzw. strojenie ). pomiarów dokonuje się na wyłączonym silniku, jeśli wszystko wyjdzie ładnie, wtedy dajesz zasilanie prosto z aku + opcjonalnie jesli dalej będą zakłócenia dorzuć filterek. ( w sklepie możesz umówić sie ze sprzedawcą aby dał ci taki fliterek na próbę i jak nic nie pomoże oddasz )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-03-2010, 12:48   

mam miernik swr-20 i wszystko ładnie ustawione i i tak robi... wczoraj podłączyłem pod instalacje radia i dałem bezpiecznik 7.5 i dal jest tak samo
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-03-2010, 13:15   

po pierwsze: 7,5 A to znacznie za dużo . 5A by w zupełności wystarczyło ( oryginalnie we wtyczkach zapalniczki jest 3A )
po drugie: podpięcie się pod zasilanie radia nic ci nie da bo to zupełnie ta sama bajka co zasilanie z gniazda zapalniczki
po trzecie: jak już mówiłem daj zasilanie bez pośrednio a akumulatora
po czwarte: jeśli to nie pomoże załóż filtr przeciwzakłóceniowy
po piąte: jeśli to również nie pomoże kombinuj inne radio lub zainteresuj się alternatorem bo to on na 90% sieje zakłócenia do instalacji elektrycznej. może szczotki się kończą lub ubity jest regulator napięcia

opcjonalnie aby się upewnić że to wina instalacji auta, spróbuj radio wraz z anteną podłączyć w innym aucie
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-03-2010, 15:28   

miałem to radio u ojca w samochodzie zamontowane i było wszystko ok zero takich zakłóceń(berlingo) ok spróbuję tak jak mówisz a masę przykręcę do karoserii... a filtr i tak mam założone ale nic on nie daje jest tylko na cb zamontowany..

** Dodano: 30-03-2010, 20:04 **
zrobiłem tak jak mówiliście i nic to mi nie dało cały czas jest tak samo...
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2010, 20:28   

krzysiex, jeszcze jedno, ostatnie co mi przychodzi na myśl. nie masz czasem nadmiaru przewodu antenowego zwiniętego w pętlę?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-03-2010, 21:41   

krzysiex, miechce cie martwic, ale to na 99% sieje pompa paliwa, a te zakłucenia strasznie ciezko zniwelowac ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-03-2010, 22:53   

konikks, gdyby miał za dużo kabla to na SWR nie było by dobrych odczytów.
egon., to akurat da się sprawdzić.
krzysiex, włącz radio, przekręć kluczyk ale nie odpalaj. przez parę sekund pompa paliwa będzie pracowała. będzie można w ten sposób sprawdzić czy to pompa.
ja osobiście obstawiam alternator. krzysiex, a czy nie jest tak że jak dajesz gazu to zakłócenia są większe ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-03-2010, 07:19   

Leśniczy, ja poprostu pisze jak było w moim 1,6 altka tak nie było słychac co własnie pompe paliwa, zrobiłem odcięcie pompy sobie i po kłopocie, z tym, ze ja miałem LPG wiec bez pompy dało sie jechac ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-03-2010, 10:16   

egon., ok sieje mu albo pompa albo altek. tyle że czy jedno czy drugie to stanowi to spory problem. bo jeśli zasilanie prosto z aku + filtr nie pomaga to jest problem nie do przeskoczenia :(
jedynym rozwiązaniem jest np. zamienienie sie z kimś na inne radio, które będzie mniej czułe.
ewentualnie mozna pogadać ze "specami" od cb radyjek. kiedyś gadałem z kolesiem, który wstawiał jakieś dławiki do radia i podobno radio śmiga ładnie na najbardziej złośliwej instalacji.

trzeba by coś "poszperać" na jakimś forum o cb
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-03-2010, 11:02   

panowie pompa paliwa tego nie robi na pewno... a jak dodaje gazu to zakłócenia są większe... a to bardzo utrudnia używanie cb...
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-03-2010, 11:19   

czyli tak jak wspominałem wcześniej alternator ...
ciężka sprawa, możesz wymienić w altku regulator napięcia i/lub szczotki ale nie mogę ci zagwarantować że to na bank pomoże. inne możliwe opcje napisałem wyżej
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 31-03-2010, 14:33   

krzysiex, Przyczyn jest kilka - altek, pompka, kable WN itp. Moze byc cokolwiek, zrób jeszcze jeden test - posłuchaj czy przy przekreceniu zapłonu (bez odpalania) nie słychac zakłuceń. Druga sprawa to altek, jesli szumi to do wymiany regulator napiecia ze szczotkami - na allegro koszt ok 18zł ja kupiłem u siebie za 35. W koncowej fazie to juz nic nie było słychac - nawet SQ nie działał, po wymianie wszystko ucichło. Co do mocowania anteny to im bardziej centralnie na srodku dachu tym lepiej.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 31-03-2010, 15:12   

szybkie rady :P wymień radio na Onwę MK3 (mniejszy szumofon) zasilanie pociągnij bezpośrednio z aku,aku to najlepszy filtr dla zakłóceń z instalacji samochodu.


filterki duperełki z allegro i od szpeców... gówno dają ..oooooooooooooooo
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 31-03-2010, 15:38   

Alan napisał/a:
wymień radio na Onwę MK3


No i tu sie zgodze - naprawde dobre radia w stosunku do jego ceny (sam poprzednie radio zmieniłem na MK3)

BTW tak w ogóle CB to nie telefon - musi szumiec!
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-03-2010, 16:04   

no tak tylko co ja z tym radiem zrobię jest całkiem nowe i dałem za nie 210zl w sklepie...
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 31-03-2010, 19:45   

krzysiex, nie no spoko, radyjka nie wymieniaj tylko wymien ten regulator bo koszt niewielki, zrobisz z tym sam bez problemu a jak już w CB slychac altek to znaczy ze koncza sie szczotki i za niedługe pewnie i tak bys musiał je wymieniac bo ładowanie by znikło.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load