|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
elektromechanik Wrocław |
Autor |
Wiadomość |
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:06 elektromechanik Wrocław
|
|
|
Witam, noi Alternator znów żyje!!!!
Pierwotnie miałem zamiar powierżyc jego reanimację w warsztacie
Ale po wizycie tam odechciało mi się.Auto_Puls na Powst.Śl.
Ale po wizycie tam odechciało mi się.
a) kartka na drzwiach zaraz wracam,po 15min oczekiwania telefon na numer właciciela-odp-jestem na przeciwko na Neste,zaraz będę.
I tak przez godzine.-W koncu dotarł.
b)zero kontaktu,mnóstwo gadania ,facet chciał sprawić wrażenie ze wie co mówi.odłączył kontrolke ładowania i to wszystko
c)diagnoza pęknieta obudowa alternatora i stojan-bez wyciągania ,spojrzał-wiedział.
d)Koszty?
nieokreślone -jak on miał tak u siebie to same części kosztowały go 220 ale tu nie wiadomo co jest a i jeszcze jego robocizna,tanio nie będzie ale nowy kosztuje przecież 1200(jeden tysiąc dwieście 00/100)
e)sposób na wyjęcie altka bez kanału-w/g fachowca jego patent,własny i sprawdzony: zdiąć pasek(oczywiste)ZDIĄĆ OBUDOWE I PASEK ROZRZĄDU!!!!!,ZDIĄC KOŁO,WYMONTOWAĆ PÓŁOŚKĘ I GOTOWE. można wyciągać alternator.
Zwiałem.
Warsztat Elkar na Grabiszyńskiej 105 konkretnie-przyznał się facet że będzie ciężko bez kanału ale się da.Ustalił cenę po negocjacjach na max 250,- nawet jeżekli będzie musiał kupić inny regenerowany,ponoć ma dojście.
zostawiłem auto Uszkodzenia faktyczne: poszedł mostek,i diabli wzięli jedną diode.Zadzwonił powiedział spytał się czy chcę używany ale orginalny mostek,sprawny i czy wsadzić tańszy(nowy ze sklepu) ale polski zamiennik tego badziewka z diodami.Zgodziłem się i za 239 z robocizną miałem samocód zrobiony, Po zakończeniu roboty sam do mnie zadzwonił ze wóż jest do odbioru.Przy mnie sprawdził jeszcze raz ładowanie,akumulator,gratiś przejrzenie instalacji,porawienie styków,
Na wszystko rachunek,paragon z hurtowni. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2007, 08:52
|
|
|
Punkt e) - bym z krzesła spadł, jak bym siedział na nim. Dobrze, że akurat leżę z lapem w łóżku
W 1.4 i 1.6 nie jest trudno wyciągnąć alternator!
Są 2 sposoby. Trudniejszy bez kanału to od spodu się dostać. Łatwiejszy moim zdaniem to dostać się od góry tylko musisz się troche "ponachylać".
Ja mam wspomaganie, to musiałem pompę wspomagania odręcić (bez rozpinania z przewodami) i odsunąć na bok. Wtedy ma się w miarę dobry dostęp.
Do tego altek jest mocowany na 2 śrubach, więc nic trudnego go odkręcić.
Pasek zdejmuje się błyskawicznie i nie ma nawet najmniejszej potrzeby demontować rozrządu
By The Way, fajna fotka jest - to z jego strony. Ciekawe co ona tak patrzy na ten plastik. Może nie może odczytać napisu Renault |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2007, 19:14
|
|
|
masakra
to jest po prostu mechanik który lubi grzebać w aucie powiem wprost że aż za bardzo "wielki znawca"
mi w moim tipo 1400 ale bez wspomagania wyciągnięcie altka, wymiana regulatora, wsadzenie altka do autka zajęło magiczne całe 20 min
a to co demontowałem w aucie to tylko pasek i oczywiście kable ie wspominając o altku, choć wyjmowanie nie było konieczne bo mogłem to zrobić przy silniku
a co do fotki to zapewne ma rentgen w oczach i jak tylko troszkę dłużej popatrzy na silnik to już wie co go boli |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|