Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
doprowadzenie ciepłego powietrza
Autor Wiadomość
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2008, 21:10   doprowadzenie ciepłego powietrza

Mam pytanko dotyczące doprowadzenia ciepłego powietrza do filtra znad kolektora wydechowego. mam silnik 1,6 + lpg z filtrem na 3 śruby. nie mam rury (spiro?) która zasysała by ciepłe powietrze znad kolektora. generalnie to jeszcze u nikogo jej nie widziałem. jako że robię porządek z uk. dolotowym (nowa obudowa itp.) chciałbym się dowiedzieć czy powinna ona być zamontowana. pewnie warunek jest jeden: sprawny termostat w obudowie. ale jaki, i czy w ogóle ma jakiś wpływ na pracę silnika z gazem?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-02-2008, 21:37   

konikks, :szukaj: Na temat tej rury było już dość postów.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2008, 21:42   

heheh kolego z takim samym tipolotem ma wpływ. Generalnie to tak jak masz LPG to się ją rozłączą jak masz samą benzynke to powinna tam być. U mnie to tak wygląda http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000961.jpg zaraz ci poszukam postu gdzie było na temat dlaczego się rozłącza żebym się nie powtarzał i nie powtarza innych :>

** Dodano: 26-02-2008, 21:47 **
Np tu było o tym: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#106368

** Dodano: 26-02-2008, 22:05 **
P.S: ma taką rurkę jak chcesz http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0001054.jpg
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2008, 22:21   

mi nie chodzi o cud środek na mniejsze spalanie tylko o to jaki to ciepłe powietrze ma wpływ na pracę silnika na lpg!!!

wiem że był taki post ale nie ma w nim odpowiedzi na moje pytanie

** Dodano: 26-02-2008, 22:25 **
JAM_BELFEGOR, ta rura jest zdecydowanie za krótka. jak mam taką obudowę

_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-02-2008, 22:38   

Zasysanie ciepłego powietrza ma za zadanie przyspieszyć proces nagrzewania się silnika no i wiadomo, że taka mieszanka też może się lepiej palić (tak sądze z doświadczenia), generalizując chodzi głównie o szybszie nagrzewanie się.

LPG'owcy wywalają te rury, bo ciepłe powietrze, a raczej jego charakter dostarczania do wlotu powoduje zawirowania w układzie dolotowym. Gaz nie lubi tego. Spróbuj dmuchnąć w dolot gdy silnik chodzi na LPG. Na 99% się lekko zdławi. Zrób to na Pb, silnik będzie chodził dalej ok. Ciepłe powietrze jest dostarczane poprzez dodatkowy otwór, otwór ten zasłania klapka podłączona do bimetalu, który jak jest zimny się kurczy i otwiera ciepły dolot, a jak się już nagrzeje to rozszerza i zamyka dolot ciepły, a otwiera zimny. Właśnie to zmiany mogą powodować problemy. Wywala się to, aby ich uniknąć ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2008, 22:49   

konikks wiem że post trochę nie o tym ale jak byś rzucił okiem to napisałam o co loto z tym rozłączaniem, dobra powtórzę się :> Chodzi o to że ciepłe powietrze jest dość mocno rozrzedzone i można powiedzieć że "jest mniej powietrza w powietrzu" i gdy jest ta rura podłączona to mogą być problemy na LPG na wolnych obrotach. Po prostu gaśnie, dlatego gaźnikowcy żeby bardzo nie kombinować i sie nie przemęczyć to rozłączają i samochodzik ma teraz stale w miarę chłodne powietrze. Co do obudowy to wiem jaką masz bo widzę że masz 1.6 I.E ;p ale myślę że ta rurka nie jest za krótka zresztą trzeba było by przymierzyć. To jest taka uniwersalna rurka do przycięcia dość mocno sie wydłuża po rozciągnięciu.

** Dodano: 26-02-2008, 22:50 **
P.S miszko to sie zgraliśmy z odpowiedzią w czasie :>

** Dodano: 26-02-2008, 22:54 **
miszko napisał/a:
że taka mieszanka też może się lepiej palić
miszku a nie zimne powietrze jest lepsze? poco ludzie wywalają stożki daleko od silnika i doprowadzają zimne powietrze i nie mowie o druciarskim tunigu ;p co do tego że ciepłe powietrze stosuje sie w dolocie po to by przyspieszyć nagrzewanie sie kolektora i reszty zgadzam się (podgrzewacz kolektora musie się mniej napracować)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-02-2008, 23:19   

JAM_BELFEGOR, dobra ja się juz dzisiaj nie odzywam ;) Ide spać... za dużo wrażeń jak na ten dzień i już pierdoły o ciepłym i zimnym powietrzu piszę (o tej mieszance, że się lepiej pali...) :lalala:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2008, 12:07   

czyli nie ma sensu zakładać tej rurki.

a tak z ciekawości. ma ktoś komplet czyli zamontowaną tą rurę? jakie wrażenia? bo ja jej nie mam od kupna auta i pali 13-15 po mieście...

spróbuję ją założyć i pojeździć trochę - wnioski opisze.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2008, 12:26   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
U mnie to tak wygląda http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000961.jpg


Ja Cię chrzanię ale masz wypicowane pod maską. No i ten kubraczek na aku :D
Ładnie
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-02-2008, 12:50   

Adonay napisał/a:
Ja Cię chrzanię ale masz wypicowane pod maską. No i ten kubraczek na aku
Ładnie

No zeczywiscie, nie widziałem jeszcze tak zadbanego silnika i wogóle :D
Co do tej rurki tez jej niemam ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2008, 13:42   

konikks napisał/a:
bo ja jej nie mam od kupna auta i pali 13-15 po mieście...
no po założeniu nie będzie ci palił mniej tu raczej potrzebna jest regulacja LPG lub jeśli masz wysłużony reduktor to jego regeneracja (było tego trochę na forum łącznie fotami i dobrym opisem)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2008, 14:11   

koniks, jak masz instalacje LPG II generacji to wpływ ciepłego powietrza nie ma większego znaczenia dla stabilności jej pracy.
Dawka gazu i tak jest korygowana przez sygnał z sondy lambda, więc komputer dobierze odpowiedni skład mieszanki.
Ale jeżeli chcesz tę rurę usunąć to najlepiej, żeby od razu zablokować termostat, niech dolot ma stałe parametry i bierze powietrze z jednego miejsca.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load