|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
doprowadzenie ciepłego powietrza |
Autor |
Wiadomość |
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 21:10 doprowadzenie ciepłego powietrza
|
|
|
Mam pytanko dotyczące doprowadzenia ciepłego powietrza do filtra znad kolektora wydechowego. mam silnik 1,6 + lpg z filtrem na 3 śruby. nie mam rury (spiro?) która zasysała by ciepłe powietrze znad kolektora. generalnie to jeszcze u nikogo jej nie widziałem. jako że robię porządek z uk. dolotowym (nowa obudowa itp.) chciałbym się dowiedzieć czy powinna ona być zamontowana. pewnie warunek jest jeden: sprawny termostat w obudowie. ale jaki, i czy w ogóle ma jakiś wpływ na pracę silnika z gazem? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-02-2008, 21:37
|
|
|
konikks, Na temat tej rury było już dość postów. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 21:42
|
|
|
heheh kolego z takim samym tipolotem ma wpływ. Generalnie to tak jak masz LPG to się ją rozłączą jak masz samą benzynke to powinna tam być. U mnie to tak wygląda http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0000961.jpg zaraz ci poszukam postu gdzie było na temat dlaczego się rozłącza żebym się nie powtarzał i nie powtarza innych
** Dodano: 26-02-2008, 21:47 **
Np tu było o tym: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#106368
** Dodano: 26-02-2008, 22:05 **
P.S: ma taką rurkę jak chcesz http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0001054.jpg |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 22:21
|
|
|
mi nie chodzi o cud środek na mniejsze spalanie tylko o to jaki to ciepłe powietrze ma wpływ na pracę silnika na lpg!!!
wiem że był taki post ale nie ma w nim odpowiedzi na moje pytanie
** Dodano: 26-02-2008, 22:25 **
JAM_BELFEGOR, ta rura jest zdecydowanie za krótka. jak mam taką obudowę
|
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 22:38
|
|
|
Zasysanie ciepłego powietrza ma za zadanie przyspieszyć proces nagrzewania się silnika no i wiadomo, że taka mieszanka też może się lepiej palić (tak sądze z doświadczenia), generalizując chodzi głównie o szybszie nagrzewanie się.
LPG'owcy wywalają te rury, bo ciepłe powietrze, a raczej jego charakter dostarczania do wlotu powoduje zawirowania w układzie dolotowym. Gaz nie lubi tego. Spróbuj dmuchnąć w dolot gdy silnik chodzi na LPG. Na 99% się lekko zdławi. Zrób to na Pb, silnik będzie chodził dalej ok. Ciepłe powietrze jest dostarczane poprzez dodatkowy otwór, otwór ten zasłania klapka podłączona do bimetalu, który jak jest zimny się kurczy i otwiera ciepły dolot, a jak się już nagrzeje to rozszerza i zamyka dolot ciepły, a otwiera zimny. Właśnie to zmiany mogą powodować problemy. Wywala się to, aby ich uniknąć |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 22:49
|
|
|
konikks wiem że post trochę nie o tym ale jak byś rzucił okiem to napisałam o co loto z tym rozłączaniem, dobra powtórzę się Chodzi o to że ciepłe powietrze jest dość mocno rozrzedzone i można powiedzieć że "jest mniej powietrza w powietrzu" i gdy jest ta rura podłączona to mogą być problemy na LPG na wolnych obrotach. Po prostu gaśnie, dlatego gaźnikowcy żeby bardzo nie kombinować i sie nie przemęczyć to rozłączają i samochodzik ma teraz stale w miarę chłodne powietrze. Co do obudowy to wiem jaką masz bo widzę że masz 1.6 I.E ;p ale myślę że ta rurka nie jest za krótka zresztą trzeba było by przymierzyć. To jest taka uniwersalna rurka do przycięcia dość mocno sie wydłuża po rozciągnięciu.
** Dodano: 26-02-2008, 22:50 **
P.S miszko to sie zgraliśmy z odpowiedzią w czasie
** Dodano: 26-02-2008, 22:54 **
miszko napisał/a: | że taka mieszanka też może się lepiej palić | miszku a nie zimne powietrze jest lepsze? poco ludzie wywalają stożki daleko od silnika i doprowadzają zimne powietrze i nie mowie o druciarskim tunigu ;p co do tego że ciepłe powietrze stosuje sie w dolocie po to by przyspieszyć nagrzewanie sie kolektora i reszty zgadzam się (podgrzewacz kolektora musie się mniej napracować) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 23:19
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dobra ja się juz dzisiaj nie odzywam Ide spać... za dużo wrażeń jak na ten dzień i już pierdoły o ciepłym i zimnym powietrzu piszę (o tej mieszance, że się lepiej pali...) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 12:07
|
|
|
czyli nie ma sensu zakładać tej rurki.
a tak z ciekawości. ma ktoś komplet czyli zamontowaną tą rurę? jakie wrażenia? bo ja jej nie mam od kupna auta i pali 13-15 po mieście...
spróbuję ją założyć i pojeździć trochę - wnioski opisze. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 12:26
|
|
|
Ja Cię chrzanię ale masz wypicowane pod maską. No i ten kubraczek na aku
Ładnie |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-02-2008, 12:50
|
|
|
Adonay napisał/a: | Ja Cię chrzanię ale masz wypicowane pod maską. No i ten kubraczek na aku
Ładnie |
No zeczywiscie, nie widziałem jeszcze tak zadbanego silnika i wogóle
Co do tej rurki tez jej niemam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 13:42
|
|
|
konikks napisał/a: | bo ja jej nie mam od kupna auta i pali 13-15 po mieście... | no po założeniu nie będzie ci palił mniej tu raczej potrzebna jest regulacja LPG lub jeśli masz wysłużony reduktor to jego regeneracja (było tego trochę na forum łącznie fotami i dobrym opisem) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 14:11
|
|
|
koniks, jak masz instalacje LPG II generacji to wpływ ciepłego powietrza nie ma większego znaczenia dla stabilności jej pracy.
Dawka gazu i tak jest korygowana przez sygnał z sondy lambda, więc komputer dobierze odpowiedni skład mieszanki.
Ale jeżeli chcesz tę rurę usunąć to najlepiej, żeby od razu zablokować termostat, niech dolot ma stałe parametry i bierze powietrze z jednego miejsca. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|