Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana elektorilitu
Autor Wiadomość
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-12-2010, 07:04   Wymiana elektorilitu

Witam, mam pytanie czy dobrze rozumiem , żeby poprawić działanie aku. a dokładniej gęstość elektrolitu trzeba wszystko wylać z akumulatora i kupić tak gotowy juz elektrolit ze sklepu i tylko nim zalać tak ? Potem go doładować do końca.
Czy trzeba coś jeszcze zrobić ?
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-12-2010, 13:40   

Tak, trzeba - wymienić aku ;) Wymiana elektrolitu nic nie pomoże jeśli jest padaka i chcesz go w ten sposób ratować
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-12-2010, 16:01   

Kolego jak przewrócisz stary aku do góry kołami(żeby wylać stary elektrolit)to resztki płyt które leżą w nim na dnie wpadna pomiedzy płyty,zabieg może się nie powieść a czasami możesz być z tego aku zadowolony przez jakiś niedługi czas!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-12-2010, 19:31   

VEndriuV, i znalazłeś w końcu ten przyrząd w biedronce ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2010, 21:55   

1.wylewasz stary elektrolit
2. zalewasz go woda destylowaną
3. ładujesz go 10 godzin
4. wylewasz wodę
5. zalewasz świeżym elektrolitem
6. ładujesz 12 godzin
i akumulator jak nowy :) :)

ja tak zrobiłem z moim starym

i od 2 miesięcy nie widział prostownika

ostatnio autko stało 3 dni nie palone a w nocy było nawet -16 stopni
rano wsiadłem i autko odpaliło na dotyk
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-12-2010, 23:11   

wladeczek22 napisał/a:
1.wylewasz stary elektrolit
2. zalewasz go woda destylowaną
3. ładujesz go 10 godzin
4. wylewasz wodę
5. zalewasz świeżym elektrolitem
6. ładujesz 12 godzin
i akumulator jak nowy

kolego tak jak wyżej pisałem bedziesz zadowolony do czasu(przez chwile)!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-12-2010, 09:42   

prze takim zabiegiem należy zmierzyć napięcie jeśli ma 10,5 v to akumulator uratujesz na długi czasz ,a jak ma mniej niż 10,5 v np.9 v to już go nie uratujesz
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-12-2010, 10:48   

VEndriuV, czy warto bawić sie w wymianę elektrolitu możesz sprawdzić w dośc prosty sposób , musisz porządnie wstrząsnąć akumulatorem , pobrać trochę elektrolitu , jeśli kolor jest brunatny to znaczy, że z płyt obsypały sie masy czynne i akumulator stracił zdolność gromadzenia energii .... wymiana elektrolitu uchroni cię przed zwarciem na celach ale NIE podnosie sprawności takiego akumulatora. świeży elektrolit nie stety nie spowolni procesu obsypywania sie mas czynnych , w czym więcej dziur wpadniesz podczas jazy tym szybciej aku sie skończy ... taka reanimacja "trupa" w najlepszym z najlepszych przypadków pozwoli ci przejeździć zimę
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-12-2010, 21:32   

Luczu, sorki, że nie odpisałem, póki co nie miałem czasu i darowałem sobie zabawę z aku. Ale dowiedziałem, się że u mnie takie są. Dzięki za zainteresowanie.

Panowie, a co jeżeli wlałem za duży wody i wylewała się wraz (chyba) z elektrolitem, ale żadnego koloru nie miało.
Póki co działa dobrze, ale nie było dużych mrozów, a ładowałem bo potem jeszcze raz do czasu, aż się nie wylewało i wtedy jeszcze raz. Wyglądało że poziom dobry dolałem troche i się wylewało :/ troche dziwne, że podczas ładowania jakby zmienia gęstość i wypycha nadmiar, skoro jak stoi jest dobrze...
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-12-2010, 11:24   

jak to ci się wylewa ? ile ty tam tego wlałeś ? jeśli dolewałeś wody destylowanej i znacznie przekroczyłeś dopuszczalny stan , tak że teraz podczas ładowania aż się wylewa to po pierwsze musialeś wlać do każdej celi ok 150ml wody za dużo, a po drugie prawidłowa gęstość elektrolitu przy pełnym naładowaniu powinna wynosić 1,28g/cm3 ale u ciebie przy tak rozcieńczonym elektrolicie nigdy nie uzyskasz takiego poziomu ( czyt. nigdy nie naładujesz tego akumulatora do pełna ) a to prowadzi po 3 punktu tej imprezy :) wciąż nie doładowany akumulator zakończy swój żywot w zaskakującym tempie ...

teraz to już na bank czeka cie wymiana całego elektrolitu... a na przyszłość to w każdej celi są plastikowe znaczniki wskazujące jaki powinien być poziom elektrolitu, jesli masz jakiś cudaczny aku gdzie takich znaczników nie ma to wtedy lejesz tyle żeby ołowiane płyty przykryło 5-7mm i nie więcej
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-12-2010, 13:46   

Leśniczy, no własnie dolałem tylko do jednej ok. 100ml bo było widać juz płyty i to tyle... A wyleciało tego więcej... Sam nie wiem, czytałem też, że niby może być jakieś małe zwarcie czy coś. Oraz dowiedziałem się, że jeżeli płytki są troche pokrzywione to aku. powoli traci "moc". Na nowy to się już szykuje :D Bo ten to jakieś dziwactwo jest.
     Moneta
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-12-2010, 13:57   

VEndriuV napisał/a:
Na nowy to się już szykuje :D Bo ten to jakieś dziwactwo jest


a ten co teraz masz to z jakiej firmy?
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-12-2010, 13:58   

kiedy płyty sie wyginają to traci moc bo obsypuje się z nich materiał czynny. ale żeby pokrzywić płyty w aku trzeba znacznie przekroczyć prąd ładowania .... takie uszkodzenia są bardzo rzadkie. a jeśli elektrolit rozcieńczyłeś tylko w jednej celi to może nie będzie tragedii
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-12-2010, 15:07   

Firma dobra bo centra plus, moim zdaniem najlepszy jaki do tj pory miałem, ale z żadnym takich cudów nie było :P najgorsze, że zjechany jest numer serii i data, więc nie mam pojęcia ile lat ma ten akuś.

Możliwe, że źle zrobiłem, że dolałem bo niby on jest z serii tych bezobsługowych... I może podczas ładowania jakoś sam by się ten poziom wyrównał, skoro potem się na raz zrobiło tego więcej podczas ładowania.
Wcześniej miałem stare aku. czyli samoobsługowe, przez to odruchowo dolałem...

Poprzedni właściciel jak dobrze pamiętał mówił, że to może być jego ostatnia zima, oraz żeby za rok juz lepiej kupić nowy więc stawiałbym na 4-5 lat.
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-12-2010, 21:38   

centra plus to akumulator obsługowy , producent pozwolił sobie użyć miana bezobsługowy ponieważ parowanie elektrolitu występuje w znacznie niższym stopniu niż w zwykłyachaku ... aczkolwiek nadal występuje po za tym da sie go otworzyć.
czyli to że uzupełniłeś poziom jest prawidłowe ... to że go przelałeś to już inna kwestia ....
akumulator w pełni bezobsługowy to taki, w którym zamiast płynnego elektrolitu występuje żel a sama konstrukcja obudowa jest hermetycznie zamknięta co uniemożliwia parowanie ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-12-2010, 21:41   

Wymiana elektrolity w aku to zabieg w stylu:
- zeskrobę stary, użyty bieżnik z opon i zaleję go świeżą, płynną gumą z allegro ;)
albo
- wezmę papier ścierny i wyczyszczę elektrody w zużytych świecach ... będą jak nówki ;)
Kurcze no nie przesadzajmy Panowie.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-12-2010, 21:42   

Leśniczy napisał/a:
akumulator w pełni bezobsługowy to taki, w którym zamiast płynnego elektrolitu występuje żel a sama konstrukcja obudowa jest hermetycznie zamknięta co uniemożliwia parowanie ....
centra futura ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2010, 09:55   

Emf, tu nie chodzi o reanimacje go do stanu jak nówka, tylko do stanu jak przed ładowaniem ;)
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-12-2010, 10:24   

Luczu napisał/a:
centra futura ?

nom na przykład centra futura lub bosch z serii silver ( ten natomiast posiada dodatkowe rezerwy elektrolitu i również szczelną obudowę )
VEndriuV, na akumulator o pojemności ok 50Ah będziesz potrzebował ok 3L elektrolitu i ok 3L wody destylowanej. 1L elektrolitu 12,8g/cm3 kosztuje ok 6-7zł , więc nawet jeśli wymiana nie pomoże to i tak można się pobawić :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load