Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TYLNE KOŁA
Autor Wiadomość
Daniel75 



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2011, 13:07   TYLNE KOŁA

Mam takie pytanie czytałem na forum na temat tylnego zwieszenia duzo jest tego tak naprawdę zgłupiałem Mam taki problem bo moje tylne koła w Tipo stoją tak / \ co mam wymienić co jest najważniejsze i co zakupić proszę o pomoc
_________________
Tipolotek 1.4
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2011, 13:18   

zestaw naprawczy (regeneracyjny) wahaczy. Było na forum nawet jak to samemu zrobić ( ale nie jest to łatwe )

** Dodano: 29-01-2011, 13:19 **
http://forum.tempra.org/t...=zestaw+wahaczy

** Dodano: 29-01-2011, 13:20 **
http://forum.tempra.org/t...ghlight=wahacze
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Daniel75 



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2011, 13:38   

Aha ok dzieki to pewnie mechanik sie tym zajmie jak mówisz ze to trudno sie wymienia
_________________
Tipolotek 1.4
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2011, 13:41   

Daniel75, Dla chcącego nic trudnego. Odrobina chęci i ewentualnie pomoc kumpla, kilka piwek i dacie radę :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2011, 14:10   

http://forum.tempra.org/t...t1060.htm#13055

** Dodano: 29-01-2011, 14:11 **
http://forum.tempra.org/t...6503.htm#192042
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-01-2011, 14:22   

D@wIdS napisał/a:
Daniel75, Dla chcącego nic trudnego. Odrobina chęci i ewentualnie pomoc kumpla, kilka piwek i dacie radę :)

Robiłeś to kiedyś :?:
Bo jeżeli nigdy nikt nie odkręcał tych śrub od nowości auta ,to te kilka piwek możesz z kolegą sobie otworzyć i popłakać nad złym losem ,a kluczem w nosie pogrzebać......
Daniel75, daj mechanikowi ,bo możliwe że będzie trzeba podgrzewać śruby ,jeżeli nikt tej wymiany od istnienia auta nie robił..........
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2011, 14:40   

grabarz, robiłem, co prawda z ojcem i kupe czasu temu. Masz rację że łatwo nie było, ale większość rzeczy narażonych na wilgoć, błoto i inne szajsy nie da rady odkręcić i najczęściej kończy się na zerwaniu śruby (miałem tak w przypadku wymiany przednich amortyzatorów) Jeśli chodzi o wahacze to żadna śruba się nie odkręciła lekko ale miałem jakiś niemiecki preparat penetrujący w sprayu i po jakimś czasie puściło i dało rade odkręcić. Wszystko zależy od jak dawna to nie było ruszane. Nawet zrywając śrubę da radę ją rozwiercić i ewentualnie nagwintowć ponownie otwór. Mi zawsze było szkoda kasy na mechaników więc co da się zrobic samemu to nawet się nie zastanawiam tylko robię:)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-01-2011, 14:48   

D@wIdS, racja że na mechanika szkoda kasy ,i temu wszystko sam robiłem ,ale przy tym ustrojstwie poległem ,i poszło do mechanizatora ,który odpalił palnik i grzał ,stara szkoła ,bo tak to 4 mówiło że nie da rady ,a ten starszy pan rade dał ,spojrzał tylko i powiedział wiem jak to ugryź :D ,kosztowało mnie to 60 zł od strony i prawie cały dzień bez auta :D ,u mnie od nowości nikt tego nie ruszał :P
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2011, 14:56   

grabarz, No to się zgodzę, mi też starszy sąsiad często radzi jak pewne rzeczy zrobić i szczerze mówiąc na takie pomysły jak on nigdy bym nie wpadł, co najważniejsze skuteczne pomysły.
Podsumowując Daniel75, Jeżeli spróbujesz to odkręcić i nie będzie szło to nie rób tego na siłę bo urwiesz i będzie jeszcze większy kłopot. Albo daj do mechaniora, albo jak masz dostęp do palnika to sam spróbuj sposobem w jaki udało się odkręcić u grabarz'a
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Daniel75 



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2011, 16:23   

Jakiś tam mam palnik wolał bym z kimś to robić kto na tym się zna muszę ogarnąć jakąś miejscówkę w ostateczności pójdzie do mechanika :sciana:
_________________
Tipolotek 1.4
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2011, 21:43   

Daniel75, co prawda to prawda, lepiej auta z dymem nie puścić :badgrin:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-01-2011, 23:10   

Co prawda to prawda - zadanie nie wymaga wyjątkowej wiedzy - odkręcić śrubę, wybić stare łożysko, włożyć nowe. Bardzo prosto to brzmi, ale kiedyś cały dzień nad tym siedziałem, w ostateczności wziąłem szlifierkę i wyciąłem ten pier...y wahacz z tylnych sanek bo brakło mi siły. Ta robota może zdenerwować człowieka bardzo delikatnie mówiąc. Jeśli będziesz oddawał do mechanika to uważaj żeby nie dać się naciąć jak to kiedyś ktoś na forum się chwalił że zapłacił 800zł za "belkowanie tyłu". Ta robota razem z częściami nie jest warta więcej niż 300-400zł

** Dodano: 29-01-2011, 23:15 **
Nawet jeśli nikt nie robił wymiany od początku istnienia wozu to i tak się zastanawiam czemu piszecie o problemach z odkręceniem śruby - 3 razy robiłem taką wymianę i odkręcenie śruby szło jak po maśle a największy problem za każdym razem miałem z wybiciem śruby-sworznia która mocuje wahacz
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-01-2011, 10:58   

meter30 napisał/a:
a największy problem za każdym razem miałem z wybiciem śruby-sworznia która mocuje wahacz

To ja ci zadam tez pytanie ,śruby poszły ci po maśle ,a z tym miałeś problem ;) ,u mnie to wylatywało jak po maśle :P
meter30 napisał/a:
Jeśli będziesz oddawał do mechanika to uważaj żeby nie dać się naciąć jak to kiedyś ktoś na forum się chwalił że zapłacił 800zł za "belkowanie tyłu".

Racja ,spytaj jak ma zamiar to robić ,bo jak ci powie że będzie całą tylna belkę wyciągał na zewnątrz ,to odpuść klienta..........
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Daniel75 



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Warszawa Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2011, 13:21   

No własnie jeszcze fura z dymem pójdzie :D Ok dzięki za rade zapytam ile będzie to kosztowało jak więcej niz 400 to odpuszczę sobie i poszukam innego :D
_________________
Tipolotek 1.4
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2011, 13:33   

meter30, zgadzam się z Tobą w 100%. Ja robiłem sam po 17 latach (oryginał) i nakrętki odkręciły się bardzo łatwo ale śruby się po tylu latach wybić nie da - korozja ją łączy z tuleją. Też wycinałem małą szlifierką. Gdybym od razu zabrał się za wycinke zamiast pół dnia walić młotem to robota nawet nie jest taka straszna.

P.S. łożysk zewnętrznych już prawie nie było a wewnętrzne były już suche (smar się sproszkował). Po wymianie jest cudnie :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load