Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lewy, przedni zacisk nie odbija
Autor Wiadomość
Piotr_ZG 


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-11-2008, 22:26   Lewy, przedni zacisk nie odbija

Witam!
Mam problem z przednim lewym zaciskiem, a mianowicie:
Zaczęło sie jakiś miesiąc, może 2 temu, koło wyraźnie gorzej hamowało, a poza tym przy hamowaniu z większej prędkości auto znosiło na prawo.
Postanowiłem rozebrać zacisk i zrobić wstępne oględziny. Tak naprawdę to nic złego sie tam nie działo. Wyciągnąłem tłoczek, wyczyściłem wszystko w środku, przeczyściłem uszczelki i złożyłem. Tłoczek nie miał żadnych głębszych rys, uszczelki tez w porządku. Po złożeniu przez jakieś 3-4 dni było w porządku i znowu to samo. Pózniej razbieralem jeszcze raz i za każdym razem było coraz gorzej.
Postanowiłem zmienić uszczelki, przy okazji wypolerowałem tłoczek na filcu ( teraz jest idealnie gładka powierzchnia), wyczyściłem wszystko jeszcze raz i złożyłem. Efekt - jest jeszcze gorzej - teraz po przejechaniu kilku km koło jest tak gorące, ze czasami nie da się dotknąć.

Na sucho, gdy zacisk nie jest jeszcze podłączony od układu, tłoczek chodzi gładko - wysuwa sie i wsuwa - bez problemu. Hamulce sa dobrze odpowietrzone, płyn ham. był wymieniany chyba 2 lata temu, tarcze i klocki wymieniane w sierpniu.

No i teraz pytanie - czy to wina zacisku ? Czy tez możne to być wina pompy hamulcowej. Szczerze mówiąc ręce mi już odpadają. Pomocy! :evil: :D

Aha - Tempra SW 1,6, 93r, bez abs, zacisk Lucas.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-11-2008, 22:28   

Piotr_ZG, najprawdopodobniej prowadnice masz juz zuzyte i gdzies sie chaczą, wymien prowadnice i powinno byc ok ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotr_ZG 


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-11-2008, 22:32   

Prowadnice również przeczyściłem i nasmarowałem. Mają co prawda troszkę luzu, ale według mnie są w porządku. Zastanawiam sie, czy nie dać tarcz do przetoczenia. Może klocki sie źle dotarły albo co ?
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-11-2008, 22:49   

klocki nie mogły się źle dotrzeć. Jeśli wszystko przy kole jest ok to może pompa ale według mnie jakby pompa siadała to reszta kół też by źle działała. Wymień cały zacisk bo może coś przeoczyłeś no i prowadnice też bo na sucho mogą chodzić ok ale po założeniu zacisku jeśli jak piszesz mają mały luz to mogą się blokować. koszt niewielki (prowadnic) więc śmiało wymieniaj.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-11-2008, 22:50   

Piotr_ZG, wez wymien przewody elestyczne koszt nieduzy a moze pomuc u mnie kola pierunsko sie grzaly po wymienia wszystko w pozadeczku . Moglo sie stac tak ze akurat jeden (slabszy jakis kosntrukcyjnie czy cus) sie rozwarstwil w srodku i plyn wypycha tloczek ale praktycznie nie ma drogi powrotu tloczek sie nie wsuwa zpowrotem a i klocek caly czas hamujac rozgrzewa kolo pozdrawiam
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2008, 23:02   

Piotr_ZG, a ja bym zwrócił koledze uwagę na inną rzecz, zanim zainwestuje w nowy zacisk niech lepiej kupi nowy przewód elastyczny i wymieni. Czasem się zdarza ze ze starości puchną w środku - przewód się rozwarstwia (na zewnątrz nic nie widać) i koło źle hamuje, do tego jest problem z powrotem płynu hamulcowego co skutkuje nie odbijaniem tłoczka. Do tego dobrze bym odpowietrzył układ.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-11-2008, 23:06   

JAM_BELFEGOR, racja o tym zapomniałem.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2008, 23:11   

Piotr_ZG napisał/a:
Postanowiłem zmienić uszczelki, przy okazji wypolerowałem tłoczek na filcu ( teraz jest idealnie gładka powierzchnia)
Powiem ci jeszcze taką rzecz, nie jest dobrze żeby tłoczek był idealnie gładki ponieważ im gładszy tym gorzej się porusza, dlatego że między gumą a tłoczkiem wytwarza się duże tarcie. Dobrze jest żeby przez mikro rysy między tłoczek a uszczelkę dostawały się drobiny oleju. To trochę jak z gładzią cylindra. Nie jest dobrze żeby był zbyt gładki, bo układ wtedy jest gorzej smarowany. W fabryce na nowych silnikach (i nie tylko na nowych) wykonuje się tak zwane honowanie pionowe, czyli w dużym skrócie delikatne rysowanie komory cylindra liniami o układzie śrubowym. Proces ten zapobiega "przysysaniu się" cylindra i przegrzewaniu, poprzez umożliwienie właściwego smarowania.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Piotr_ZG 


Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 19
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-11-2008, 00:10   

Nie, no trochę przesadziłem z ta idealnie gładko powierzchnia :lol: tłoczek nie jest wypolerowany na lustro ;D , po prostu znikły te większe rysy.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. W poniedziałek kupie przewód i wyminie. Jeśli nie pomoże będę sie rozglądał za zaciskiem 8)


EDIT:
Panowie, dzięki za podpowiedz. Wymiana przewodu pomogła.
Przy okazji wymiany przewodu giętkiego okazało sie, ze przewód sztywny ( czy jak to sie tam zwie) był strasznie skorodowany i przy próbie odkręcenia przewodu elastycznego pękł - tak wiec tez został wymieniony, tym razem na miedziany. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
  
 
kubiaczek1982 
witamy nowego


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-06-2009, 14:56   

Witam
Także dołączę się do tego wątku, gdyż lewe koło mi się grzeje. Z początku myślałem że coś z tłoczkiem nie tak, ale wsio w porządku. Klocki są prawie nowe (ok miesiąca). Grzało się i był lekko zablokowany, dopiero przy mocniejszym depnięciu odblokowywał się (czasami). Wymienione zostały oba przewody (miękki i twardy) i hamulce puszczają od razu po zwolnieniu pedała (leciutka górka i od razu się toczy). Ale problem gorącego koła pozostał mimo że nic teoretycznie nie wadzi. po przejechaniu około 2.5 - 3km koło jest gorące. Jutro muszę zrobić przegląd i było by niewskazane żeby coś znaleźli do naprawy. Układ odpowietrzony oczywiście. Bardzo proszę o szybką pomoc co to może być
_________________
sk.elblag.pl
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 20:39   

kubiaczek1982, grzać może się także łożysko
przejedź trochę i gdy koło będzie gorące podnieś autko i zakręć kołem
1. jeśli stawia jakikolwiek opór to hamulce nie odbijają do końca
2. słuchaj czy huczy - wtedy to łożysko


jeśli to hamulce to:
1. wyjmij klocki i przeszlifuj ich ranty nawet o beton poszoruj
2. śrubokrętem przeczyść miejsca mocowań kloców z rdzy
3. ściągnij zacisk, naciśnij pedał hamulca raz lub dwa żeby tłoczek troszkę się wysunął. weź strzykawkę (to czysty sposób) lub bezpośrednio z butelki, unieś tą uszczelkę na tłoczku (taka harmonijkowa) i nalej tam kilka kropel płynu hamulcowego, po czym wciśnij tłoczek - dolegliwości powinny ustąpić
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kubiaczek1982 
witamy nowego


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-06-2009, 23:46   

hamulce są super w tej chwili. Prawie od razu puszczają po zwolnieniu pedału (się znaczy jakiś ułamek sekundy na pewno mają opóźnienia bo muszą ze względu na fizykę). Po jeździe i ostrzejszym zahamowaniu koło rusza się idealnie, więc to musi być coś innego. Co do tego łożyska to jak tam się mniej więcej dostać w tipo??
_________________
sk.elblag.pl
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 11:51   

jest z tym troszkę pracy, trzeba o ile pamietam rozpinać zwortnicę i wyciągnąć półośkę, ale poczekaj na kogoś bardziej zorientowanego, bo nie miałem jeszcze przyjemności robić tego w T/T, a w polonezie było to banalnie proste :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kubiaczek1982 
witamy nowego


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-06-2009, 14:17   

Trochę to wszystko dziwne, ponieważ wczoraj prawie można było jajecznice robić, a dzisiaj po takiej samej trasie jest ciepławe (bo musi od hamulców), ale normalnie da się dotknąć i zdaje się ze wsio jest ok. Czy przyczyną takiego wczorajszego wybryku mogło być ruszenie mechanizmu na kole?? Były wężyki wymieniane i chcąc nie chcąc trochę się ruszyło.
_________________
sk.elblag.pl
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 14:26   

kubiaczek1982, może wczoraj przez chwilę po wymianie wężyków i odpowietrzaniu hamulce nie odbiły do końca...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load