|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1.6i.e. - cały się trzęsie |
Autor |
Wiadomość |
ViNYL
Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2004 Posty: 54 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 14:06 Tipo 1.6i.e. - cały się trzęsie
|
|
|
Witam.
Mam problem z moim Tipkiem. Od jakiegoś czasu auto się całe trzęsie. W wewnętrznym lusterku aż czasem obraz jest rozmazany, a jak stoję za kimś na czerwonym to widzę jak skacze światło emitowane przez reflektor. Pomaga trochę podniesienie obrotów do około 1200RPM przez wciśnięcie gazu. Poduszki silnika i skrzyni wymienione, podobnie jak świeczki, kopułka i palec. Kable prawie nowe. Mam problemy z wolnymi obrotami, ale zwykle są one za wysokie (>1500RPM) - zapewne wina silnika krokowego. Spalanie, które z 9 skoczyło mi do 15l/100km (LPG) też jest nie do zaakceptowania. Czasem zdarza się że zapalę silnik i jest cisza - zero telepania, cisza w środku, ale nieczęsto się to zdarza. Gdzie szukać przyczyny? |
_________________ pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58'' |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 14:27
|
|
|
Witam. Może pomogłaby regulacja instalacji gazowej. Jakieś problemy z mieszanką powietrza z gazem i stąd silnik tak pracuje. Nie wiem czy dobrze myśle ale w tym może tkwić problem, jeśli sie myle niech ktoś mnie poprawi . Pozdrawiam |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 14:32
|
|
|
Nie czaje czegos...
Piszesz ze obroty masz zazwyczaj za wysokie bo ok 1500RPM ale jak ci budą telepie to pomaga podniesienie obrotów do 1200RPM. Gdzie to ma sens bo nie rozumiem? Skoro masz na starcie wysokie obroty to nie powinno telepać przeciez.
Wiec jesli telepie to podejrzewam ze obroty są niskie - ponizej obr. biegu jałowego i wtedy telepie. Podniesienie obrotów pomoze wtedy.
Jesli bez trzymania pedalu gazu obroty masz 1500RPM to nie powinno telepać.
Tak sie dzieje jesli auto pali Ci na 3 cylindry. Bedzie telepać i spalać wiecej. Straci moc troche.
Zauwazyles ze gorzej "idzie" ? Jesli tak to masz przyczyne. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ViNYL
Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2004 Posty: 54 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 19:47
|
|
|
Witam.
Michu napisał/a: | Witam. Może pomogłaby regulacja instalacji gazowej. Jakieś problemy z mieszanką powietrza z gazem i stąd silnik tak pracuje. Nie wiem czy dobrze myśle ale w tym może tkwić problem, jeśli sie myle niech ktoś mnie poprawi . Pozdrawiam |
Regulacja instalacji połączona z wymianą filtrów powietrza i gazu nic nie pomogła.
Ninja napisał/a: | Piszesz ze obroty masz zazwyczaj za wysokie bo ok 1500RPM ale jak ci budą telepie to pomaga podniesienie obrotów do 1200RPM. Gdzie to ma sens bo nie rozumiem? Skoro masz na starcie wysokie obroty to nie powinno telepać przeciez. |
Wyraziłem się może niezbyt precyzyjnie. Poprawiam. Obroty zwykle są około 800-900 - wtedy często budą trzęsie i pomaga lekkie ich podniesienie do ok. 1200. Natomiast zdarza się dość często, że na biegu jałowym nie chcą spaść poniżej 1500 - zapewne to wina krokowca, wtedy nie telepie.
Ninja napisał/a: | Tak sie dzieje jesli auto pali Ci na 3 cylindry. Bedzie telepać i spalać wiecej. Straci moc troche.
Zauwazyles ze gorzej "idzie"? Jesli tak to masz przyczyne. |
Czasami po uruchomieniu zimnego silnika mam wrazenie ze chodzi na 3 gary na granicy 500RPM. Pomaga niezbyt szybkie przygazowanie w okolice 3000RPM i obroty jalowe wracaja do normy. Buda trzesie wtedy niemilosiernie. Czasem jednak uruchomie silnik i jest cisza jak makiem zasial - obroty poprawne, przyspieszenie znosne. Najgorsze ze nie wiem od czego to zalezy. Silnik uruchamiam zawsze na Pb i po jakims czasie przelaczam na LPG.[/quote] |
_________________ pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58'' |
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 20:36
|
|
|
a jakieś różnice w zależności od wilgoci i / lub temperatury? bo najprostsze - zapłon; kable , kopułka itp itd. może 'gubić' pojedyncze zapłony co któryś obrót i telepie, zwłaszcza na wolniejszych obrotach odczuwalne... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ViNYL
Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2004 Posty: 54 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 20:43
|
|
|
Witam.
unknown napisał/a: | a jakieś różnice w zależności od wilgoci i / lub temperatury? bo najprostsze - zapłon; kable , kopułka itp itd. może 'gubić' pojedyncze zapłony co któryś obrót i telepie, zwłaszcza na wolniejszych obrotach odczuwalne... |
Żadnej zależności nie potrafię podać, bo rzadko zdarza się że jest OK. Reszta świeżo wymieniona więc spróbuję jeszcze kable zakupić.
Czego jeszcze się spróbować czepić? |
_________________ pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58'' |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 21:20
|
|
|
jeśli masz między 850 a 900 obr to mimo, że wolne, nie powinno telepać mocno... wtedy sarpie tylko jak wypadają pojedyncze zapłony raczej, czy jak silnik zimny i nie pali jeszcze w pełni cudnie na wszystkie rułki ;
zapłon - czego się czepić... popatrzmy: _świece_ (można obejrzeć, podczyścić, może przygiąć na próbę jeśli odstęp elektrod za duży), _kable_, _kopułka, cewka (eee... nie raczej, chociaż..), digiplex (bardzo rzadko, ale jak już siękomuś trafi to są jaja), czujnik wału (czujnik z natury złośliwy, działa po kilka lat , pada stopniowo lub naraz, losowo, dziwacznie, cuda się dzieją); tyle z zapłonu; już masz się czego czepiać; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 21:27
|
|
|
a czemu zacytowales posty jako Micha skoro to były...moje odpowiedzi? |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ViNYL
Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2004 Posty: 54 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 21:34
|
|
|
Witam.
Ninja napisał/a: | a czemu zacytowales posty jako Micha skoro to były...moje odpowiedzi? |
Już poprawione. Coś mi się źle wkleiło.
Wymienię jutro kable, przeczyszczę świece i pochwalę się czy to coś pomoże.
Zaraz poszukam też jakichś informacji o CPW i spróbuję go jakoś obadać. Problemy zaczęły się jak miałem robiony silnik. Może mechanior czegoś nie podpiął, albo coś obił |
_________________ pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58'' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|