|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
pytanie o katalizator??? |
Autor |
Wiadomość |
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-12-2006, 23:04 pytanie o katalizator???
|
|
|
witam!
mam taki problem otoz mam w moim tipo 1.4 katalizator, niestety zauwazylem ostatnio ze na biegu jalowym(na luzie ) strasznie mi ten katalizator brzeczy jakby chrobocze z poczatku myslalem ze to tlumik na wieszakach sie obija ale zajrzalem pod auto (odpalone) i nasluchiwalem i to napewno katal. chyba jest w srodku popekany (jakby pokruszoony) co mam zrobic na nowy katalizator mnie raczej nie stac a uzywki tez nie naleza do tanich rzeczy co moge z tym zrobic zeby auto nie bylo zbyt glosne??? |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-12-2006, 23:08
|
|
|
Wiec tak, jesli slychac ze popekany to wyjac, przebic na wylot pretem i wysypac zawartosc, zlozyc spowrotem i tyle ;] Napewno nie zaszkodzi a tylko moze uratowac reszte tlumikow, u kumpla w scorpio sie z tym spoznilismy i wywailo pokruszony wklad ceramiczny z katalizotora w reszte wydecho i byl problem, tak zamulilo auto ze nie chcial prawie jechac, polonezy go wyprzedzaly bez problemu ;] [scorpio 2.9 V6] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-12-2006, 23:12
|
|
|
ew. gdybyś miał mieć problemy na przeglądzie tech czy gdzieś to kup 'atrapę' akatalizatora np w postaci strumienicy; taka z 20-30 zeta strumienica wiele Ci nie da, może nic Ci nie da ale przynajmniej będzie wyglądał jak katalizator (maają też takie obudowy) i nikt się nie czepi; zawsze będzie też ciut żwawiej ma odetkanym wydechu, bez kata; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-12-2006, 09:49
|
|
|
unknown napisał/a: | ...kup 'atrapę' akatalizatora np w postaci strumienicy... |
moze podaj/cie jakies linki ze strumnienica do sprzedania najlepiej allegro/lub innych tylko do tipo bo ja jakos znalesc nie moge... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-04-2007, 23:08
|
|
|
Temat trochę stary, ale nowego nie chcę zakładać więc tu się podepnę ze swoim problemem. Otóż jakiś czas temu pozbyłem się kata, nie chodziło o żadne osiągi po prostu o że tak powiem delikatną zmianę dźwięku wydechu - wcześniej zmieniłem tłumik końcowy na Ultera i było że tak powiem bez zmian, jeśli chodzi o dźwięk. Więc katalizator ciach, w jego miejsce rura o takiej samej średnicy jak reszta wydechu i... No właśnie, dźwięk inny, nawet fajny na niskich obrotach, ale na wysokich (pow. 4000) wydech zaczyna świszczeć/piszczeć. Nie ma nigdzie żadnego przelotu, wszystko elegancko pospawane, wychodzi na to ze taki dźwięk wydobywa się z wylotu rury wydechowej... Trochę dziwna sprawa, czyżby z braku kata spaliny szybciej opuszczały układ i przez to takie świsty itp Z tego co czytałem na forum nikt się na coś podobnego nie skarżył. |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
imemo
witamy nowego
Wiek: 51 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 6 Skąd: mragowo
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-04-2007, 12:01
|
|
|
tez nie mam kata.oprozniony ze 3 lata temu.tlumiki kombinowane-jeden golf,drogi astra.ryczy auto...
pusta pucha po kat robi swoje,a wstawianie rury....efekt prawie ten sam |
_________________ imemo |
|
|
|
|
zajac
Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 27 Skąd: Krasnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 17:30
|
|
|
siema wszystkim mam pytanie zamierzam przerobic troche układ wydechowy i niewiem co lepiej zrobić mianowicie czy:
1. wyciąć katalizator i w jego miejsce wspawać strumienice i wyrzucic całkiem środkowy tłumik zastąpić go rurą a na koniec jakiś tłumik sportowy
2. w miejsce katalizatora wspawać rure a w miejsce środkowego wstawić strumienice i to zakończyć tłumikiem sportowym
Doradźcie który sposób bedzie lepszy |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 19:24
|
|
|
załóż jeszcze z 8 magnetyzerów i przyklej duuuzą naklejkę PJONIER - będzie git... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 19-04-2007, 20:02
|
|
|
konikks napisał/a: | załóż jeszcze z 8 magnetyzerów i przyklej duuuzą naklejkę PJONIER - będzie git... |
kolega zajac chyba nie takiej rady oczekiwał...
Moim zdaniem wywalanie katalizatora jeśli działa nie ma najmniejszego sensu...
Jeśli chodzi o to która opcja lepsza to na pewno 2 bo nawet żaden producent strumienicy nie poleca jej wstawiać zamiast kata tylko w miejsce tłumika środkowego. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:04
|
|
|
Wywalając katalizator pamietajcie o tym ze zmienia się predkość przeplywu spalin wiec sonda lambda bedzie nagrzewać sie do niższej temp. pracy co za tym idzie ciutke zmienia sie jej charakterystyka [jest scisle zwiazana z temp. sondy niestety] i moze pojawic sie problem przeklamywania wskazan skladu mieszanki ;] Mimo dobrego składu niedogrzana sonda podaje "oszukany" sygnal informujacy sterownik wtrysku. przewaznie przeklamuje w ten sposob ze pokazuje troche uboższą mieszanke niz ona faktycznie jest, komp wtryskowy wydluza czas wtrysku [zwieksza dawke paliwa] i autko bez kata moze palic wiecej niz z katalizatorem ;] Tak sie dzieje w oplach np. Taka przerobka to indywidualna sprawa przy kazdym aucie, jednym wywalenie katalizatora nie przeszkadza, inna glupieja ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:40
|
|
|
No i ja jestem w grupie tych "głupiejących" Pali jak smok, chociaż przed wycięciem kata też palił dużo, tylko teraz wszędzie dookoła auta śmierdzi tak jakby nie do końca spaloną benzyną. Ehhh... mnie podkusiło z tym katem. Trzeba będzie chyba spowrotem go wcisnąć na swoje miejsce. |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:50
|
|
|
porczek napisał/a: | No i ja jestem w grupie tych "głupiejących" Pali jak smok, chociaż przed wycięciem kata też palił dużo, tylko teraz wszędzie dookoła auta śmierdzi tak jakby nie do końca spaloną benzyną. Ehhh... mnie podkusiło z tym katem. Trzeba będzie chyba spowrotem go wcisnąć na swoje miejsce. |
Najprostsza sprawa to podskoczyc na analizator spalin i zobaczyc jaki jest skład spalin wedle analizatora a co pokazuje sonda, dla diagnosty to 5 minut roboty i bedzie wiadomo. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:58
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Najprostsza sprawa to podskoczyc na analizator spalin i zobaczyc jaki jest skład spalin wedle analizatora a co pokazuje sonda, dla diagnosty to 5 minut roboty i bedzie wiadomo. |
No i tak trzeba będzie uczynić |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
zajac
Wiek: 38 Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 27 Skąd: Krasnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-04-2007, 09:41
|
|
|
akj3 napisał/a: | konikks napisał/a: | załóż jeszcze z 8 magnetyzerów i przyklej duuuzą naklejkę PJONIER - będzie git... |
kolega zajac chyba nie takiej rady oczekiwał...
Moim zdaniem wywalanie katalizatora jeśli działa nie ma najmniejszego sensu...
Jeśli chodzi o to która opcja lepsza to na pewno 2 bo nawet żaden producent strumienicy nie poleca jej wstawiać zamiast kata tylko w miejsce tłumika środkowego. |
dzięki za podpowiedź
** Dodano: 20-04-2007, 10:46 **
konikks nie wszyscy mają takie upodobania jak ty |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|