Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Fiat Tipo nie odpala na benzynie.
Autor Wiadomość
qwelo494 
witamy nowego


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: Iłża
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2013, 14:34   [Benzyna] Fiat Tipo nie odpala na benzynie.

Witam.
W lato roku 2012 kupiłem Fiata Tipo z 94r B+LPG. Od tamtej pory nie chodził na benzynie na gazie bez problemów. Benzyna leci przez przewód po włączeniu zapłonu i odpaleniu lecz nie wchodzi do wtrysku tak jakby coś blokowało. Gdy się jedzie na gazie i przełączy na benzynie silnik gaśnie. To samo jak się podleje benzyny do wtrysku przez otwór filtra powietrza silnik odpala i po chwili gaśnie. Przełącznik jest sprawny. Proszę o pomoc wiosna sie zaczyna a ja nie chce cały czas katować go na gazie.
Pozdrawiam!
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2013, 15:21   

Zacznijmy od tego jaki silnik. Każdy chce pomocy a nie napisze nawet jaki silnik. W T/T było ich trochę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
qwelo494 
witamy nowego


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: Iłża
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2013, 15:24   

Silnik 1.4. Tipo w wersji 5 drzwiowej. Więc nie wiem czy tam jest jedno czy wielopunktowy wtrysk.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2013, 15:32   

qwelo494, na tabliczce znamionowej(pas przedni kolo reflektora)masz wypisany rowniez model silnika.Mozesz tez dac fotke silnika to rozpoznamy :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2013, 15:33   

Jeśli to SPI 1.4- 1.6 ściągnij obudowę filtra i zobaczyć czy wtryskiwacz podaje benzynę, czy głucha cisza. Obejrzeć przewody zasilające od wtryskiwacza czy są całe na całej długości. Dobrze też mieć inny wtryskiwacz na podmianę, może stary się zapiekł. Dalej trzeba sprawdzić parę czujników. Zacznij od tego na aparacie zapłonowym. On mówi o przełożeniu wałka rozrządu i cyklu wtrysku. CPW zaś o płożeniu korby ten odpowiada głównie za iskrę. Profilaktycznie wymień również filtr paliwa, nie wiadomo jak bardzo stopuje paliwo. Dobrze jest też zmierzyć ciśnienie paliwa na wejściu w wtryskiwacz. Jeśli auto jeździ stale tylko na gazie to bardzo często zaciera się wtryskiwacz.

** Dodano: 02-03-2013, 15:34 **
qwelo494 napisał/a:
Silnik 1.4. Tipo w wersji 5 drzwiowej
Pewnie 1.4 i.e. 1.4 nie było MPI tak dla pewności cyknij jeszcze fotkę czy to nie gaźnik czasem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
qwelo494 
witamy nowego


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: Iłża
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2013, 15:47   

Wtryskiwacz nie podaje benzyny lecz z przewodu tryska. Porobiłem trochę zdjęć.

http://zapodaj.net/ddea61a9aa71b.jpg.html
http://zapodaj.net/a520dd95609c4.jpg.html
http://zapodaj.net/19725d0085539.jpg.html
http://zapodaj.net/8c1a8e81fbb29.jpg.html
http://zapodaj.net/fa48a2a7f5498.jpg.html
http://zapodaj.net/23ad84628951f.jpg.html
http://zapodaj.net/d78c799117a36.jpg.html

Edit:
Wystawiam zdjęcia bo za chwilę będą tylko puste linki:

Reszta zdjęć nic nie wnosi do temat więc nie wklejałem.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2013, 20:46   

qwelo494, zdjecia zamieszczaj tu na forum i najlepiej z miniaturka-wtedy sie latwiej oglada.Silnik masz na jednopunktowym wtrysku.Czy masz wersje z aparatem to nie wiem bo nie wszystkie zdjecia sie otworzyly.Niemniej jednak mozesz ,,na krotko"podpiac wtryskiwacz pod napiecie 12V.Sprawdzic czy ,,cyka"ewentualnie podpiac paliwo i zobaczyc czy rozpyla.Wtryskiwacz masz zapewnie podpiety przez opornik na scianie grodziowej wiec daj napiecie do wtrysku wlaczajac opornik w obwod.Wtedy przekonasz sie czy podaje paliwo.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-03-2013, 22:39   

qwelo494, na moje oko to ktoś już coś rzeźbił przy tym wtrysku i przy samym wtryskiwaczu. Może się mylę, ale nie wiem czy wtyczka jest oryginalna, wygląda mi na dorabianą, na co może wskazywać niefachowy, niechlujny wręcz sposób izolacji przewodów. Dodatkowo ten zielony przewód ( http://zapodaj.net/8c1a8e81fbb29.jpg.html ) zakończony jasnozieloną koszulką wygląda jakby miał się łączyć z żółtym (również z zieloną koszulką). Oczywiście to są tylko przypuszczenia, więc broń Boże nie podłączaj go "na pałe"! Trzeba najpierw spokojnie sprawdzić, co to za przewody i za co odpowiadają. Możliwe, że problem leży właśnie po stronie wtrysku i wtryskiwacza - po prostu jest to źle podłączone. Zacząłbym od tego.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-03-2013, 09:35   

shwax,ja na tym zdjeciu widze otwarty obwod wtryskiwacza.Bo tak ktos realizowal odciecie wtryskiwacza potrzebne do pracy na gazie.

Bodajze zielono-czarny wychodzacy z tej wtyczki 4 pin to jest wlasnie minus do sterowania wtryskiwacza.Plus jest od zaplonu z opornika o ktorym wspominalem w poprzednim poscie.Dwa przewody w tej wtyczce ida do czujnika temperatury powietrza zasysanego.Drugie dwa to wlasnie wtrysk.Latwo wszystko okreslic patrzac po przewodach gdzie ida.

Zielono-czarny(impuls sterowania wtrysku)a wiec w tym przypadku najwazniejszy przewod jest rozciety przekaznikiem a dodatkowo masz urwany przewod ktory wlasnie idzie do przekaznika lub z niego wraca.Wystarczy wiec go polaczyc i powinno smigac :)

Na przewodzie paliwowym przy wtrysku widze brak opaski-grozi to pozarem :red_kartka:
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2013, 11:11   

Chryste Panie koszmar elektryka. Kablami to się chyba rzeźnik zajął. Tak jak pisze shagger78, ktoś na szybko przerabiał zasilanie wtryskiwacza. Trzeba z głową i multimetrem pod pachą odtworzyć prawidłowy przebieg. Jest duża szansa że wtryskiwacz ruszy. Gdybyś potrzebował schematu elektrycznego mów.
shagger78 napisał/a:
Czy masz wersje z aparatem to nie wiem bo nie wszystkie zdjecia sie otworzyly
z modułem. Nie ma aparatu widać na 2 czy 3 zdjęciu. Kolejny "profesjonalista" zajął się tym autem ehhhhhhhh :sciana: ... i potem piszą ze fiaty są awaryjnymi autami.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load