|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Fiat Tipo nie odpala na benzynie. |
Autor |
Wiadomość |
qwelo494
witamy nowego
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Iłża
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2013, 14:34 [Benzyna] Fiat Tipo nie odpala na benzynie.
|
|
|
Witam.
W lato roku 2012 kupiłem Fiata Tipo z 94r B+LPG. Od tamtej pory nie chodził na benzynie na gazie bez problemów. Benzyna leci przez przewód po włączeniu zapłonu i odpaleniu lecz nie wchodzi do wtrysku tak jakby coś blokowało. Gdy się jedzie na gazie i przełączy na benzynie silnik gaśnie. To samo jak się podleje benzyny do wtrysku przez otwór filtra powietrza silnik odpala i po chwili gaśnie. Przełącznik jest sprawny. Proszę o pomoc wiosna sie zaczyna a ja nie chce cały czas katować go na gazie.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-03-2013, 15:21
|
|
|
Zacznijmy od tego jaki silnik. Każdy chce pomocy a nie napisze nawet jaki silnik. W T/T było ich trochę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
qwelo494
witamy nowego
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Iłża
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2013, 15:24
|
|
|
Silnik 1.4. Tipo w wersji 5 drzwiowej. Więc nie wiem czy tam jest jedno czy wielopunktowy wtrysk. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2013, 15:32
|
|
|
qwelo494, na tabliczce znamionowej(pas przedni kolo reflektora)masz wypisany rowniez model silnika.Mozesz tez dac fotke silnika to rozpoznamy |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-03-2013, 15:33
|
|
|
Jeśli to SPI 1.4- 1.6 ściągnij obudowę filtra i zobaczyć czy wtryskiwacz podaje benzynę, czy głucha cisza. Obejrzeć przewody zasilające od wtryskiwacza czy są całe na całej długości. Dobrze też mieć inny wtryskiwacz na podmianę, może stary się zapiekł. Dalej trzeba sprawdzić parę czujników. Zacznij od tego na aparacie zapłonowym. On mówi o przełożeniu wałka rozrządu i cyklu wtrysku. CPW zaś o płożeniu korby ten odpowiada głównie za iskrę. Profilaktycznie wymień również filtr paliwa, nie wiadomo jak bardzo stopuje paliwo. Dobrze jest też zmierzyć ciśnienie paliwa na wejściu w wtryskiwacz. Jeśli auto jeździ stale tylko na gazie to bardzo często zaciera się wtryskiwacz.
** Dodano: 02-03-2013, 15:34 **
qwelo494 napisał/a: | Silnik 1.4. Tipo w wersji 5 drzwiowej | Pewnie 1.4 i.e. 1.4 nie było MPI tak dla pewności cyknij jeszcze fotkę czy to nie gaźnik czasem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
qwelo494
witamy nowego
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Iłża
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2013, 20:46
|
|
|
qwelo494, zdjecia zamieszczaj tu na forum i najlepiej z miniaturka-wtedy sie latwiej oglada.Silnik masz na jednopunktowym wtrysku.Czy masz wersje z aparatem to nie wiem bo nie wszystkie zdjecia sie otworzyly.Niemniej jednak mozesz ,,na krotko"podpiac wtryskiwacz pod napiecie 12V.Sprawdzic czy ,,cyka"ewentualnie podpiac paliwo i zobaczyc czy rozpyla.Wtryskiwacz masz zapewnie podpiety przez opornik na scianie grodziowej wiec daj napiecie do wtrysku wlaczajac opornik w obwod.Wtedy przekonasz sie czy podaje paliwo. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-03-2013, 22:39
|
|
|
qwelo494, na moje oko to ktoś już coś rzeźbił przy tym wtrysku i przy samym wtryskiwaczu. Może się mylę, ale nie wiem czy wtyczka jest oryginalna, wygląda mi na dorabianą, na co może wskazywać niefachowy, niechlujny wręcz sposób izolacji przewodów. Dodatkowo ten zielony przewód ( http://zapodaj.net/8c1a8e81fbb29.jpg.html ) zakończony jasnozieloną koszulką wygląda jakby miał się łączyć z żółtym (również z zieloną koszulką). Oczywiście to są tylko przypuszczenia, więc broń Boże nie podłączaj go "na pałe"! Trzeba najpierw spokojnie sprawdzić, co to za przewody i za co odpowiadają. Możliwe, że problem leży właśnie po stronie wtrysku i wtryskiwacza - po prostu jest to źle podłączone. Zacząłbym od tego. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-03-2013, 09:35
|
|
|
shwax,ja na tym zdjeciu widze otwarty obwod wtryskiwacza.Bo tak ktos realizowal odciecie wtryskiwacza potrzebne do pracy na gazie.
Bodajze zielono-czarny wychodzacy z tej wtyczki 4 pin to jest wlasnie minus do sterowania wtryskiwacza.Plus jest od zaplonu z opornika o ktorym wspominalem w poprzednim poscie.Dwa przewody w tej wtyczce ida do czujnika temperatury powietrza zasysanego.Drugie dwa to wlasnie wtrysk.Latwo wszystko okreslic patrzac po przewodach gdzie ida.
Zielono-czarny(impuls sterowania wtrysku)a wiec w tym przypadku najwazniejszy przewod jest rozciety przekaznikiem a dodatkowo masz urwany przewod ktory wlasnie idzie do przekaznika lub z niego wraca.Wystarczy wiec go polaczyc i powinno smigac
Na przewodzie paliwowym przy wtrysku widze brak opaski-grozi to pozarem |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2013, 11:11
|
|
|
Chryste Panie koszmar elektryka. Kablami to się chyba rzeźnik zajął. Tak jak pisze shagger78, ktoś na szybko przerabiał zasilanie wtryskiwacza. Trzeba z głową i multimetrem pod pachą odtworzyć prawidłowy przebieg. Jest duża szansa że wtryskiwacz ruszy. Gdybyś potrzebował schematu elektrycznego mów. shagger78 napisał/a: | Czy masz wersje z aparatem to nie wiem bo nie wszystkie zdjecia sie otworzyly | z modułem. Nie ma aparatu widać na 2 czy 3 zdjęciu. Kolejny "profesjonalista" zajął się tym autem ehhhhhhhh ... i potem piszą ze fiaty są awaryjnymi autami. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|