Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie odnośnie zaworu w butli
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-08-2009, 15:50   Pytanie odnośnie zaworu w butli

Witam. Wczoraj jadę sobie po Pińczowie i patrzę na licznik - przeleciało 300km więc zaraz trzeba uzupełnić LPG. Za moment musiałem przełączyć na benzynkę więc zjeżdżam na pobliski Orlen i ustawiam się w kolejce. Dwóm samochodom które stały przede mną nie odbił zawór w butli (ten który odcina dopływ gazu z dystrybutora, jeśli napełnienie butli osiągnie 80 ileś tam procent). Pomyślałem, że mnie ten problem nie dotyczy, podjeżdżam i oczom nie wierzę - do mojego zbiornika weszło 33.5 litra LPG, a butle mam 34 ltr - mi też zawór nie odbił. Więc się pytam czy mają coś nie tak z dystrybutorem skoro trzem samochodom z rzędu zawór nie odbił. Ten mówi, ze to niemożliwe, wszyscy mamy rozdupcone zawory. Dodam tylko, że w tym wozie pierwszy raz takie coś mi się zdarzyło, dystrybutor bardzo powoli napełniał butlę, ze 2 razy dłużej niż na stacjach w moim mieście. Pytanie moje jest takie - czy rzeczywiście trzeba sprawdzić zawór, czy to mogła być wina dystrybutora?? Następne tankowanie przewiduję w weekend więc wtedy dopiero sprawdzę. A może oszukują na Orlenie i nic nie pompują a pieniążki lecą...
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-08-2009, 16:08   

meter30, raz ze oszukuja, ale to w granicach 5% (na 20 litrów nalanego Ci gazu, jeden litr jest wirtualny). Oczywiście nie wszystkie stacje tak kombinują, ale jednak. Po drugie im wolniej dystrybutor tankuje, tym więcej gazu wejdzie. Ale to też góra 2-3 litry na 30. A trzy auta pod rząd z rozbabranym zaworem - dziwne. Jednak przejedź się do gazownika i opisz sytuację. Z tym nie ma żartów.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 26-08-2009, 19:14   

meter30, poprostu mieli małe cisnienie na zbiorniku i dlatego zawór nie odbił...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-08-2009, 19:38   

tipacz, z rozmowy z gazownikiem wynika, że jeśli zawór w aucie jest sprawny to nie ma takiej opcji, żeby wcale nie odbił. W zależności od podawanego ciśnienia do butli wejdzie od 80-88%.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 27-08-2009, 05:38   

ciechu, ale jesli zawór nie jest juz pierwszej młodosci to przy słabym cisnieniu na dystrybutorze moze nie odbijac...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-08-2009, 07:49   

jakby ciśnienie w dystrybutorze było słabe to nie nabiło by do butli 35 aż 34,5l gazu! mi też czasem nie odbije a tankuje na jednej stacji. nie przejmuje się tym. widać jak zwalnia więc albo obsługa stacji jak jest kumata sama wyłączy albo ja mówię że dość.

ciechu napisał/a:
Z tym nie ma żartów.


nie do końca. pistolet do tankowania też ma zabezpieczenie. dużo wyżej ustawione niż zawór pływakowy ale ma. oczywiście nie mówię że to nie jest niebezpieczne.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-08-2009, 14:24   

tu chodzi o ilość/prędkość podawanego gazu, mniej więcej jak z nalewaniem do butelki, lejesz szybciej to się spieni, jak napełniają bardzo powoli, to faktycnzie wejdzie więcej

mi jakiś czas temu nagle zaczęło wchodzic 39 do butli 42 mimo ze przez rok wchodziło 34-36, nic z tym nie robiłem i samo przeszło
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-08-2009, 14:29   

konikks napisał/a:
ciechu napisał/a:
Z tym nie ma żartów.


nie do końca. pistolet do tankowania też ma zabezpieczenie. dużo wyżej ustawione niż zawór pływakowy ale ma. oczywiście nie mówię że to nie jest niebezpieczne.
nie chodziło mi o niebezpieczeństwo "przetankowania" butli, tylko o to, że gaz pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość, a jak nie będzie miał na to miejsca to po prostu rozsadzi butlę. To właśnie przed takim wypadkiem ma za zadanie nas chronić sprawny zawór bezpieczeństwa.

konikks napisał/a:
jakby ciśnienie w dystrybutorze było słabe to nie nabiło by do butli 35 aż 34,5l gazu!

właśnie tylko w taki sposób może nabić tyle gazu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-08-2009, 15:29   

z tego co słyszałem to zawór sterowany jest wypoziomowaniem butli, jeśli ustawi się ją pod troszkę innym kątem to wejdzie mniej lub więcej gazu,
jeśli tankujesz w trasie i wejdzie Ci więcej, to w sumie nie jest to takie straszne, bo z każdym kilometrem tego gazu ubywa, gorzej jeśli ktoś zatankuje, po czym postawi auto na słońcu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-08-2009, 16:00   

No i sprawa się wyjaśniła - dziś tankowałem i na pusty zbiornik weszło normalnie - 29 litrów z groszami. Zawór widocznie sprawny bo odbił, tylko ten ich orlenowski dystrybutor coś niezbyt sprawny był, pewnie to powolne tankowanie tak wpłynęło, skoro 3 samochody z rzędu miały takie objawy.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-08-2009, 21:24   

mi się coś wydaje że ten orlen coś na liczniku kręci...

:red_kartka:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-08-2009, 08:01   

meter30 napisał/a:
No i sprawa się wyjaśniła - dziś tankowałem i na pusty zbiornik weszło normalnie - 29 litrów z groszami. Zawór widocznie sprawny bo odbił, tylko ten ich orlenowski dystrybutor coś niezbyt sprawny był, pewnie to powolne tankowanie tak wpłynęło, skoro 3 samochody z rzędu miały takie objawy.
konikks napisał/a:
mi się coś wydaje że ten orlen coś na liczniku kręci...
no i teraz najistotniejsze pytanie: czy ilość przejechanych kilometrów na tych 33,5l zgadza Ci się w porównaniu ze spalaniem? Ważne jest teraz czy dystrybutor był niesprawny pod względem ciśnienia, czy pod względem licznika.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-08-2009, 10:22   

Stacja nie koniecznie oszukuję. Pracuję na stacji paliw i wiem coś na ten temat. Gdy zawór ci nie odbije, oznacza to że masz go zepsuty, to jest niestety najczęstsza rzecz psująca się w zbiornikach LPG. Zawór działa na zasadzie pływaka który często albo się urywa (wtedy wskazówka nie będzie pokazywać na butli poziomu gazu) albo poprostu wyrabiają się plastikowe elementy które są tam zamonotwane. Z tym nic nie zrobisz, musiałbyś wymienić butlę na nową. Powiem ci jeszcze że pilnuj abyś nie przepełniał zbiornika jeśli już wiesz że masz zawór nie sprawny. Skoro masz 34 litry butlę to masz taką jak ja, nie tankuj więcej niż 27 litrów. Ponieważ niechcę Cię straszyć ale podczas zmiany temp powietrza na dworze wiadomo z nocy na dzień na przykład ciśnienie gazu wzrasta o kilka atmosfer. Zależne jest to od różnicy temperatury. Co się wtedy robi ? Otwiera się zawór bezpieczeństwa i gaz za pomocą jednego przewodu wydobywa się pod samochód. Jesli osiagnie zbiornik 80 % napelnienia zawor sie zamyka i juz nie leci. To tyle na temat zbiornika LPG :) miałem ostatnio kurs z tego i sorki za mondrzenie się ale mam nadzieję że komuś się przyda ta informacja ;)

** Dodano: 28-08-2009, 11:26 **
A to że dystrybutor wolno napełnia butlę to wynika właśnie z zacinającego się zaworu wlewowego. Czyli tego pływaka.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2009, 21:29   

Lasgo07 napisał/a:
Z tym nic nie zrobisz, musiałbyś wymienić butlę na nową.


da się naprawić cały mechanizm jest widoczny po zdjęciu wielozaworu.

Lasgo07 napisał/a:
Gdy zawór ci nie odbije, oznacza to że masz go zepsuty


to jak wytłumaczysz że na bp mi zawór odbija a na orlenie, luk i temu podobnych nie zawsze?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2009, 03:27   

konikks, widocznie mają na orlenie i innych stacjach lepsze pompy które dają większe ciśnienie napełnienia. Szfankujący zawór nie poradzi sobie ze zbyt wysokim ciśnieniem i czasami nie odbije.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-08-2009, 19:40   

Lasgo07, nie zrozumiałeś chyba faktów które opisujemy. Zawory nie odbijają przy zbyt niskim ciśnieniu, a Ty piszesz, że nie radzą sobie z wysokim ciśnieniem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2009, 20:21   

ja dziękuję za taką obsługę na stacji... :lalala:

Lasgo07, w jakim koncernie pracujesz?


:badgrin:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load