|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanie o diesla |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-01-2006, 18:42 Pytanie o diesla
|
|
|
Zamierzam zakupic, a raczej moi rodzice Astre 1,7D riocznik ok. 93'-94'
Pytanko moje jest do osob majacych jakies doswiadczenia z silnikami diesla.
Ja nigdy diesla nie mialem wiec jestem lajkonikiem w tym temacie.
Na co zwrocic uwage jak bedziemy ja ogladac??
Acha i nieprzekonywac mnie zeby kupili sobie TT bo nie o to chodzi |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 18:55 Re: Pytanie o diesla
|
|
|
Emf napisał/a: | Acha i nieprzekonywac mnie zeby kupili sobie TT... | :hahahaha: dobre i jakże trafna uwaga,ale pewnie i tak ktoś o tym wspomni |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 19:15
|
|
|
W sumie kieruj sie podobnymi kryteriami jak bys mial kupowac T/T w Dieslu.
Wazne zeby palil na zimnym silniku, sprawdz czy swiecie grzeja (to wazne!). Czy dymi - jak mocno. Bo wiadomo zaraz po odpaleniu zadymi napewno lub przy ostrzej przygazowce - to wszystkie diesle zakopca - nawet Toyoty - notabene bardzo chwalone.
Jak z kultura pracy, czy chodzi ladnie, czy jak traktor , ale to sprawdz jak juz troche silnik zlapie ciepla, bo na zimnym to przez pierwsza minute napewno bedzie chodzil jak traktor
A na korozje to nie patrz i tak juz pewnie bedzie zjedzona |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2006, 19:16
|
|
|
Nie no to nie ma sensu... niech poszukaja jakiegos Tipka...
...ew. Tempry... a jak malo to jest jeszcze Tempra S.W.
Co do diesla - kompresja przede wszystkim... rozrzad jest bardzo wazny, chyba ze zakladamy ze od razu po kupnie zostanie wymieniony.
Zawieszenie w Astrach bylo jednym z solidniejszych, poza tym tam jest kwestia wlasciwie silentblockow wiec nie ma sie o co martwic.
Zmierzam oczywiscie do tego ze moze miec narobiony baaardzo duzy przebieg - i tutaj czesto prawde mowia luzy na kierownicy - szczegolnie w takim aucie stricte do eksploatowania i dosc wolnym nie przywiazuje sie takiej uwagi.
EDIT: a tak co Miszko wspomnial wsrod charakterystycznych dla diesla kultura pracy tez bardzo duzo mowi o silniku. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 19:22
|
|
|
miszko napisał/a: |
Bo wiadomo zaraz po odpaleniu zadymi napewno lub przy ostrzej przygazowce - to wszystkie diesle zakopca |
dieslem tez trzeba umiec przygazowac zeby sprawdzic czy dymi,nie wyglada to tak samo ja w benzynie
No a toyota to teraz porządne wózki robi |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2006, 19:25
|
|
|
Zawsze robila...
...w tym takze dobre diesle
jednak na prawde chwalony jest 2.0,
wiekszosc 1.8 nie cieszy sie zbyt dobra opinia, chociazby przez spore spalanie
Szczerze mowiac w tych kwotach jesli zalezaloby mi nie tyle na oszczednosci co na trwalosci
i na tym by zrobic dosc sporym autem stowke czy 2 stowki kkm
to szukalbym najpewniej ladnie utrzymanej Cariny II 2.0D |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 19:26
|
|
|
ego napisał/a: | dieslem tez trzeba umiec przygazowac zeby sprawdzic czy dymi |
Chmm, a w jakim sensie? Bo troszke Cie nie rozumie.
Najlepiej sprawdzic to gdy silnik jest obciazony, gdy jedziemy i np. wyprzedzamy kogos lub ruszamy dynamicznie. Wtedy pedal do oporu i napewno zakopci. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2006, 19:30
|
|
|
co do dymienia to nawet wtedy to on POWINIEN zadymic, w przeciwnym razie dostaje zbyt uboga mieszanke
taka jest ropa i nikt tego nie przeskoczy
ja mialem konkretna w tej kwestii rade - diesle musza trzymac bardzo wysoka kompresje - jak jest to nie ma sie o co martwic |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 21:49
|
|
|
Ja sobietak myślę, że teraz jest idealna pora na kupowanie diesla. Polecam ogladać silnik jak jest zimny, najlepiej taki po nocce pod gołym niebem. Dobry silnik powinien rano zapalić po pierwszym grzaniu świec od razu na wszystkie gary, powinien chodzić równo i bez telepawki. Może chodzić głośno bo to normalne. Przez cały czas nagrzewania powinien dac się gładko wciągnąć na obroty, bez szarpania i rzucania silnikiem. No i jego obroty powinny systematycznie spadać i osiągnąć ok. 800 obr/min przy odp. temperaturze. Jeżeli tak jest to silnik ma dobrą kompresję .
Sprawa dymienia - często ludzie uważają, ze jak kopci na czarno to silnik zarżnięty. Guzik. To wtryski zarżnięte. A zarżnąć je można już po 10 tys km na fatalnym paliwie. Końcówka wtryskiwacza to ok. 60 zł. Regulacja pompy w konkretnym warsztacie to min. 150 zł.
Pilnować wymiany oleju silnikowego, filtra paliwa, najlepiej przed zimą. I jeździć:) |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 23:41
|
|
|
przyczyna dymienia moga byc również "lejące" zawory no i jak napisal poprzednik zle wyregulowana lub zajechana pompa wtryskowa,najczesciej od jazdy na opale moj wujek jest szpecem od pomp wtryskowych,napatrzylem sie troche na to wszystko jak sie reguluje,wymienia sekcje i takie tam ogolnie dobra i sprawan pompa wtryskowa to polowa sukcesu |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-01-2006, 20:30
|
|
|
Dzieki chlopaki za rady |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
zdrowko
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 166 Skąd: Drezdenko
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-01-2006, 15:15
|
|
|
No i diesel zawsze bedzie Twoim dobrym przyacielem
podaje przykład: dziś rano miałej jechać do pracy była 7 rano tempreatura około -30 krece nic dobra wracam dzwonie i ide spać.... fajnie qodzina 10 wyspany wstaje.. no i fajek nie ma piwo tesz jakoś w weekend wsyszło .... wiec ide do auta przekręcam kluczyk odrazu odpaliło pomimo że na termometrze zewnetrznym auta było -27 ...
bierz człowieku diesla ...
pozdrawiam |
_________________ Tempra Kombi SW- silnik Alfa Romeo 1.9 TD z intercoolerem-przebieg 102 tyś. Alfa Romeo 156 2.4 JTD
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|