Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o diesla
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-01-2006, 18:42   Pytanie o diesla

Zamierzam zakupic, a raczej moi rodzice Astre 1,7D riocznik ok. 93'-94'
Pytanko moje jest do osob majacych jakies doswiadczenia z silnikami diesla.
Ja nigdy diesla nie mialem wiec jestem lajkonikiem w tym temacie.
Na co zwrocic uwage jak bedziemy ja ogladac??

Acha i nieprzekonywac mnie zeby kupili sobie TT bo nie o to chodzi ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2006, 18:55   Re: Pytanie o diesla

Emf napisał/a:
Acha i nieprzekonywac mnie zeby kupili sobie TT...
:hahahaha: dobre i jakże trafna uwaga,ale pewnie i tak ktoś o tym wspomni :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-01-2006, 19:15   

W sumie kieruj sie podobnymi kryteriami jak bys mial kupowac T/T w Dieslu.

Wazne zeby palil na zimnym silniku, sprawdz czy swiecie grzeja (to wazne!). Czy dymi - jak mocno. Bo wiadomo zaraz po odpaleniu zadymi napewno lub przy ostrzej przygazowce - to wszystkie diesle zakopca - nawet Toyoty - notabene bardzo chwalone.
Jak z kultura pracy, czy chodzi ladnie, czy jak traktor , ale to sprawdz jak juz troche silnik zlapie ciepla, bo na zimnym to przez pierwsza minute napewno bedzie chodzil jak traktor

A na korozje to nie patrz i tak juz pewnie bedzie zjedzona :D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2006, 19:16   

Nie no to nie ma sensu... niech poszukaja jakiegos Tipka...
...ew. Tempry... a jak malo to jest jeszcze Tempra S.W.

Co do diesla - kompresja przede wszystkim... rozrzad jest bardzo wazny, chyba ze zakladamy ze od razu po kupnie zostanie wymieniony.

Zawieszenie w Astrach bylo jednym z solidniejszych, poza tym tam jest kwestia wlasciwie silentblockow wiec nie ma sie o co martwic.

Zmierzam oczywiscie do tego ze moze miec narobiony baaardzo duzy przebieg - i tutaj czesto prawde mowia luzy na kierownicy - szczegolnie w takim aucie stricte do eksploatowania i dosc wolnym nie przywiazuje sie takiej uwagi.

EDIT: a tak co Miszko wspomnial wsrod charakterystycznych dla diesla kultura pracy tez bardzo duzo mowi o silniku.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2006, 19:22   

miszko napisał/a:

Bo wiadomo zaraz po odpaleniu zadymi napewno lub przy ostrzej przygazowce - to wszystkie diesle zakopca :D


dieslem tez trzeba umiec przygazowac zeby sprawdzic czy dymi,nie wyglada to tak samo ja w benzynie
No a toyota to teraz porządne wózki robi
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2006, 19:25   

Zawsze robila...
...w tym takze dobre diesle

jednak na prawde chwalony jest 2.0,
wiekszosc 1.8 nie cieszy sie zbyt dobra opinia, chociazby przez spore spalanie

Szczerze mowiac w tych kwotach jesli zalezaloby mi nie tyle na oszczednosci co na trwalosci
i na tym by zrobic dosc sporym autem stowke czy 2 stowki kkm
to szukalbym najpewniej ladnie utrzymanej Cariny II 2.0D
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-01-2006, 19:26   

ego napisał/a:
dieslem tez trzeba umiec przygazowac zeby sprawdzic czy dymi

Chmm, a w jakim sensie? Bo troszke Cie nie rozumie.
Najlepiej sprawdzic to gdy silnik jest obciazony, gdy jedziemy i np. wyprzedzamy kogos lub ruszamy dynamicznie. Wtedy pedal do oporu i napewno zakopci.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2006, 19:30   

co do dymienia to nawet wtedy to on POWINIEN zadymic, w przeciwnym razie dostaje zbyt uboga mieszanke
taka jest ropa i nikt tego nie przeskoczy

ja mialem konkretna w tej kwestii rade - diesle musza trzymac bardzo wysoka kompresje - jak jest to nie ma sie o co martwic
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2006, 21:49   

Ja sobietak myślę, że teraz jest idealna pora na kupowanie diesla. Polecam ogladać silnik jak jest zimny, najlepiej taki po nocce pod gołym niebem. Dobry silnik powinien rano zapalić po pierwszym grzaniu świec od razu na wszystkie gary, powinien chodzić równo i bez telepawki. Może chodzić głośno bo to normalne. Przez cały czas nagrzewania powinien dac się gładko wciągnąć na obroty, bez szarpania i rzucania silnikiem. No i jego obroty powinny systematycznie spadać i osiągnąć ok. 800 obr/min przy odp. temperaturze. Jeżeli tak jest to silnik ma dobrą kompresję :) .

Sprawa dymienia - często ludzie uważają, ze jak kopci na czarno to silnik zarżnięty. Guzik. To wtryski zarżnięte. A zarżnąć je można już po 10 tys km na fatalnym paliwie. Końcówka wtryskiwacza to ok. 60 zł. Regulacja pompy w konkretnym warsztacie to min. 150 zł.

Pilnować wymiany oleju silnikowego, filtra paliwa, najlepiej przed zimą. I jeździć:)
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2006, 23:41   

przyczyna dymienia moga byc również "lejące" zawory no i jak napisal poprzednik zle wyregulowana lub zajechana pompa wtryskowa,najczesciej od jazdy na opale :) moj wujek jest szpecem od pomp wtryskowych,napatrzylem sie troche na to wszystko jak sie reguluje,wymienia sekcje i takie tam :) ogolnie dobra i sprawan pompa wtryskowa to polowa sukcesu
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2006, 20:30   

Dzieki chlopaki za rady :)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
zdrowko 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 166
Skąd: Drezdenko
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 23-01-2006, 15:15   

No i diesel zawsze bedzie Twoim dobrym przyacielem

podaje przykład: dziś rano miałej jechać do pracy była 7 rano tempreatura około -30 krece nic dobra wracam dzwonie i ide spać.... fajnie qodzina 10 wyspany wstaje.. no i fajek nie ma piwo tesz jakoś w weekend wsyszło .... wiec ide do auta przekręcam kluczyk odrazu odpaliło pomimo że na termometrze zewnetrznym auta było -27 ...
bierz człowieku diesla ...
pozdrawiam
_________________
Tempra Kombi SW- silnik Alfa Romeo 1.9 TD z intercoolerem-przebieg 102 tyś. Alfa Romeo 156 2.4 JTD
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load