|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wyłącza mi się radio.. |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 22:12
|
|
|
moze pedałem och chamulca przyciołes kabel od radia ??? albo masz zwarcie gdzis na tym odcinku |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 22:16
|
|
|
to posprawdzaj przekazniki moze sie rypnoł któryaś |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 01-09-2008, 22:20
|
|
|
Cytat: | to posprawdzaj przekazniki |
po co?
Zobacz Raku na kabelki bo pewni Ci się gdzieś poluzowały. Zacznij od najprostszych rzeczy... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:36
|
|
|
albo w radiu faktycznie coś się stało, ale wątpię, albo masz zwarcie w instalacji, jakiś kabelek gdzieś lata...
możesz jak chcesz, do testu coś równolegle do radia ołączyć, najlepej woltomierz i sobie popatrzeć, czy w momencie jak gaśnie czy jest spadek.. jak zasilanie znika na moment to wiesz, że nie wina radia tylko drutki...
albo inna opcja - na próbę sobie zasilanie puścić skądś inąnd... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-09-2008, 07:14
|
|
|
Po pierwsze to ja bym sprawdził kostke od radia a po za tym to do radyjka puścił bym nowe przewody od aku i założył bezpiecznik |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 17:33
|
|
|
w takim przypadku możesz mieć w różnym miejscu problem i typowego żadnego raczej nie znajdziesz... niestety |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2008, 10:29 Re: Wyłącza mi się radio..
|
|
|
Raku napisał/a: | Radio mi się wyłącza i za moment włącza po naciśnięciu hamulca, przy hmm, większych prędkościach niż 30km/h, no i na dołkach czasami
W sumie ani trochę nie mam pojęcia o co mu chodzi. Stało się to nagle, i w sumie nie dzieje zawsze.
Jakieś pomysły? |
Ja szukałbym przyczyn nie w radiu , tylko w alternatorze , akumulatorze i wszystkim - co wiąże się z napięciem . Jeżeli masz za małe napięcie - to wyłaczanie się radia może być tego skutkiem . |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2008, 18:57
|
|
|
Raku napisał/a: | Ok, ale jak mam sobie tych przyczyn w alternatorze szukać, z której strony mogą być?
Spróbuje podmienić akumulator z innej tempry, może mój już kona. |
Równie dobrze mogły się skończyć szczotki w alternatorze , mogła "paść" któraś dioda .
Ratuje cię wizyta u elektryka , ale możesz sam postawić wstępną diagnozę nawet przy pomocy miernika kupionego w markecie - za dwadzieścia kilka zł . Napięcie na akumulatorze zmierzone przy wyłączonych odbiornikach w aucie , przy obrotach silnika 1,5 - 2,0 tys obrotów powinno przekraczać 14V . |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2008, 19:05
|
|
|
Panowie, to tylko moje zdanie, ale uwazam, ze alternator, aku odpadaja.....mozna to sprawdzic, gdyz radio jezeli dostaje za male napiecie to moze sie wylaczac - resetowac. Ale gdybys mial az taki maly prad(aku i ladowanie aku) to raczej rano mialbys malutki problem z rozruchem.....proponuje, abys pociagnal na chwile przewody zasilajace do radia, daj je od akumulatora, pusc przez otwarta szybe do srodka i podepnij pod kostke, omijajac takze stacyjke, jezeli masz podpiety ten kabelek pod stacyjke. jezeli to samo, to raczej masz cos z radiem, jezeli pomoze, to masz odpowiedz...mowie, zebys na chwile pociagnal tak ten kabel zasilajacy, bo jezeli sie okaze nie to to szkoda twojej pracy z puszczaniem nawej instalacji...pozdr
** Dodano: 25-09-2008, 20:07 **
aha, chyba ze masz jakies zwarcie np w alternatorze, to wtedy inna bajka, objaw bedzie wlasnie taki jak masz, ale mimo wszytsko proponowalbym jak koledzy zaczac od najprostrzych rzeczy, moze zwyczajnie gdzies trzeba mocniej docisnac kostke... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2008, 21:25
|
|
|
Hmm,.. Jutro sprawdzę w takim razie, ale jakiś czas temu sprawdzałem, i przy włączonych światłach i radiu miałem ~14V
Alternator jakiś czas temu, hmm, z 1500-2000km był w naprawie, bo zepsuty był regulator napięcia, i koleszka powymieniał przy okazji jakieś tam pierdoły.
Jak pomoże + z aku, to się znaczy nowa klema, przewód +, i ciągniemy do radia..
A jak nie to "welcome to elektryk.." |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-09-2008, 21:45
|
|
|
Raku, gdyby to była sprawa alternatora, to zapewne zauważyłbyś to podczas przygazowywania z włączonymi światłami. Jeśli światła rozjaśniają Ci się przy wyższych obrotach, to alternator nie ma tu nic do rzeczy, tym bardziej, że jak piszesz ładowanie jest w normie. Ciągle obstawiałbym przy jakimś luźnym lub zaśniedziałym kablu +, ewentualnie problemie z masą.
schab napisał/a: | Napięcie na akumulatorze zmierzone przy wyłączonych odbiornikach w aucie , przy obrotach silnika 1,5 - 2,0 tys obrotów powinno przekraczać 14V . | przy wyłączonych odbiornikach dla napięcia 14V powinny wystarczyć obroty na biegu jałowym (900obr/min) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-09-2008, 23:39
|
|
|
Raku, a teraz będzie coś z cyklu proste i oczywiste....
Na kablu od radia masz bezpiecznik, sprawdzałeś czy on czasem nie jest luźno.... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-09-2008, 08:22
|
|
|
ubek napisał/a: | Na kablu od radia masz bezpiecznik, sprawdzałeś czy on czasem nie jest luźno.... |
albo na tylnej ściance radia |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-09-2008, 11:44
|
|
|
Raku napisał/a: | W sensie ten w radiu? |
Dokładnie tak. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|