Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłącza mi się radio..
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-09-2008, 22:09   Wyłącza mi się radio..

Radio mi się wyłącza i za moment włącza po naciśnięciu hamulca, przy hmm, większych prędkościach niż 30km/h, no i na dołkach czasami :badgrin: :evil:

W sumie ani trochę nie mam pojęcia o co mu chodzi. Stało się to nagle, i w sumie nie dzieje zawsze. :|

Jakieś pomysły?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-09-2008, 22:12   

moze pedałem och chamulca przyciołes kabel od radia ??? albo masz zwarcie gdzis na tym odcinku
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-09-2008, 22:14   

Nie mam pojęcia szczerze, ale raczej nic nie przeciąłem, bo kable seryjne są użyte a nie ciągnięte od nowa..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-09-2008, 22:16   

to posprawdzaj przekazniki moze sie rypnoł któryaś
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 01-09-2008, 22:20   

Cytat:
to posprawdzaj przekazniki


po co? :roll:

Zobacz Raku na kabelki bo pewni Ci się gdzieś poluzowały. Zacznij od najprostszych rzeczy...
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-09-2008, 23:36   

albo w radiu faktycznie coś się stało, ale wątpię, albo masz zwarcie w instalacji, jakiś kabelek gdzieś lata...
możesz jak chcesz, do testu coś równolegle do radia ołączyć, najlepej woltomierz i sobie popatrzeć, czy w momencie jak gaśnie czy jest spadek.. jak zasilanie znika na moment to wiesz, że nie wina radia tylko drutki...
albo inna opcja - na próbę sobie zasilanie puścić skądś inąnd...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-09-2008, 07:14   

Po pierwsze to ja bym sprawdził kostke od radia a po za tym to do radyjka puścił bym nowe przewody od aku i założył bezpiecznik
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-09-2008, 10:26   

Nie chce mi się ciągnąć nowych kabli :D

Ehh, czyli nie ma innej opcji jak wyjąć radio ogarnąć kabelki + i - ;D
A już myślałem, że ktoś miał coś podobnego, i rachu ciachu problem rozwiązany.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-09-2008, 17:33   

w takim przypadku możesz mieć w różnym miejscu problem i typowego żadnego raczej nie znajdziesz... niestety ;)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2008, 10:24   

Odgrzewam :)
Jakiej średnicy pociągnąć przewód z AKU? Ciągnąć tylko +, czy - też?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2008, 10:29   Re: Wyłącza mi się radio..

Raku napisał/a:
Radio mi się wyłącza i za moment włącza po naciśnięciu hamulca, przy hmm, większych prędkościach niż 30km/h, no i na dołkach czasami :badgrin: :evil:

W sumie ani trochę nie mam pojęcia o co mu chodzi. Stało się to nagle, i w sumie nie dzieje zawsze. :|

Jakieś pomysły?

Ja szukałbym przyczyn nie w radiu , tylko w alternatorze , akumulatorze i wszystkim - co wiąże się z napięciem . Jeżeli masz za małe napięcie - to wyłaczanie się radia może być tego skutkiem .
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2008, 11:19   

Ok, ale jak mam sobie tych przyczyn w alternatorze szukać, z której strony mogą być? ;)

Spróbuje podmienić akumulator z innej tempry, może mój już kona.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-09-2008, 18:57   

Raku napisał/a:
Ok, ale jak mam sobie tych przyczyn w alternatorze szukać, z której strony mogą być? ;)

Spróbuje podmienić akumulator z innej tempry, może mój już kona.

Równie dobrze mogły się skończyć szczotki w alternatorze , mogła "paść" któraś dioda .
Ratuje cię wizyta u elektryka , ale możesz sam postawić wstępną diagnozę nawet przy pomocy miernika kupionego w markecie - za dwadzieścia kilka zł . Napięcie na akumulatorze zmierzone przy wyłączonych odbiornikach w aucie , przy obrotach silnika 1,5 - 2,0 tys obrotów powinno przekraczać 14V .
     assistance
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2008, 19:05   

Panowie, to tylko moje zdanie, ale uwazam, ze alternator, aku odpadaja.....mozna to sprawdzic, gdyz radio jezeli dostaje za male napiecie to moze sie wylaczac - resetowac. Ale gdybys mial az taki maly prad(aku i ladowanie aku) to raczej rano mialbys malutki problem z rozruchem.....proponuje, abys pociagnal na chwile przewody zasilajace do radia, daj je od akumulatora, pusc przez otwarta szybe do srodka i podepnij pod kostke, omijajac takze stacyjke, jezeli masz podpiety ten kabelek pod stacyjke. jezeli to samo, to raczej masz cos z radiem, jezeli pomoze, to masz odpowiedz...mowie, zebys na chwile pociagnal tak ten kabel zasilajacy, bo jezeli sie okaze nie to to szkoda twojej pracy z puszczaniem nawej instalacji...pozdr

** Dodano: 25-09-2008, 20:07 **
aha, chyba ze masz jakies zwarcie np w alternatorze, to wtedy inna bajka, objaw bedzie wlasnie taki jak masz, ale mimo wszytsko proponowalbym jak koledzy zaczac od najprostrzych rzeczy, moze zwyczajnie gdzies trzeba mocniej docisnac kostke...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2008, 21:25   

Hmm,.. Jutro sprawdzę w takim razie, ale jakiś czas temu sprawdzałem, i przy włączonych światłach i radiu miałem ~14V

Alternator jakiś czas temu, hmm, z 1500-2000km był w naprawie, bo zepsuty był regulator napięcia, i koleszka powymieniał przy okazji jakieś tam pierdoły.

Jak pomoże + z aku, to się znaczy nowa klema, przewód +, i ciągniemy do radia..
A jak nie to "welcome to elektryk.."
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-09-2008, 21:45   

Raku, gdyby to była sprawa alternatora, to zapewne zauważyłbyś to podczas przygazowywania z włączonymi światłami. Jeśli światła rozjaśniają Ci się przy wyższych obrotach, to alternator nie ma tu nic do rzeczy, tym bardziej, że jak piszesz ładowanie jest w normie. Ciągle obstawiałbym przy jakimś luźnym lub zaśniedziałym kablu +, ewentualnie problemie z masą.
schab napisał/a:
Napięcie na akumulatorze zmierzone przy wyłączonych odbiornikach w aucie , przy obrotach silnika 1,5 - 2,0 tys obrotów powinno przekraczać 14V .
przy wyłączonych odbiornikach dla napięcia 14V powinny wystarczyć obroty na biegu jałowym (900obr/min)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2008, 23:26   

Ciechu78 napisał/a:
Ciągle obstawiałbym przy jakimś luźnym lub zaśniedziałym kablu +, ewentualnie problemie z masą.

No dobra, jest to jakiś trop. Ale gdzie szukać?
W kostce od radia wsio ok.

Co to znaczy masa pod AKU, takie pojęcie czasem pada na forum, może tam poszukam.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 25-09-2008, 23:39   

Raku, a teraz będzie coś z cyklu proste i oczywiste....

Na kablu od radia masz bezpiecznik, sprawdzałeś czy on czasem nie jest luźno....
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2008, 08:22   

ubek napisał/a:
Na kablu od radia masz bezpiecznik, sprawdzałeś czy on czasem nie jest luźno....

albo na tylnej ściance radia
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2008, 10:02   

W sensie ten w radiu?
No nie wpadłem na to żeby go sprawdzić.. :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-09-2008, 11:44   

Raku napisał/a:
W sensie ten w radiu?


Dokładnie tak.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load