|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ubytki p³ynu ch³odniczego w silniku 1.6 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Putin
Wiek: 41 Do³±czy³: 19 Mar 2009 Posty: 15 Sk±d: Kraków
Województwo: Ma³opolskie
|
Wys³any: 19-03-2009, 23:30 Ubytki p³ynu ch³odniczego w silniku 1.6
|
|
|
Witam.
Jaki¶ czas temu kupi³em Delte 1.6 i.e. LPG.(to chyba ten sam silnik co w Tipo) Od samego pocz±tku jest problem z uciekaj±cym p³ynem ch³odniczym. na pocz±tku w uk³adzie by³a woda, zmieni³em j± na p³yn. Pocz±tkowo za jego ubytek obwinia³em korek z rurk± od zbiornika wyrównawczego. Korek zmieni³em na taki pasuj±cy od innego fiata, p³yn nie pojawia³ siê ju¿ pod autem, ale nadal ucieka³. Potem przy ostrzejszej je¼dzie "strzeli³" wê¿yk od nagrzewnicy - wymieni³em i przy okazji pozbawi³em uk³ad odpowietrznika.(z reszt± od pocz±tku uk³ad po prostu zalewa³em i je¼dzi³em bez odpowietrzania). Potem na dywaniku przed fotelem kierowcy mia³em ka³u¿ê g³êboko¶ci 1 cm. My¶la³em ze odkry³em przyczynê "uciekaj±cego" p³ynu - zawór nagrzewnicy. Otó¿ nie. Po wymianie zaworka p³yn nadal ucieka!
Podczas dodawania gazu s³ychaæ jak w uk³adzie co¶ bulgocze, zupe³nie jakby w p³ynie co¶ by³o(powietrze lub reszta urwanego zaworku od nagrzewnicy?) Samochód przy¶piesza, zapala, je¼dzi, pali jak smok(to inny temat, pewnie sonda lambda) i tylko ten p³yn(no i raczej przeciêtne ogrzewanie) drêcz±.
M±dre g³owy które podró¿uj± ze mn± autem twierdz± ¿e to uszczelka, brzmi to przekonuj±co.
Jak odpowietrzyæ uk³ad bez odpowietrznika? Zastanawia³em siê nad poluzowaniem wê¿yka. Gdzie szukaæ wycieku? Korek od oleju nie ma bia³ego nalotu. Oleju nie przybywa, raczej ubywa(ucieka przez uszczelki u góry silnika). Silnik dymi raczej na bia³o - przyjrzê mu siê jak siê rozgrzeje.
Czy to uszczelka pod g³owic± sprawia te problemy? Sugestie? |
|
|
|
|
Emf
Pomóg³: 26 razy Wiek: 47 Do³±czy³: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Sk±d: Piotrków Trybunalski
Województwo: £ódzkie
|
Wys³any: 19-03-2009, 23:36
|
|
|
Putin napisa³/a: | Jak odpowietrzyæ uk³ad bez odpowietrznika? |
Ja temprê odpowietrza³em na rozgrzanym silniku bo wtedy najskuteczniej da siê to zrobiæ (tak zreszt± robi to wiêkszo¶æ mechaników).
Odkrêca³em delikatnie motylka u góry ch³odnicy na pracuj±cym silniku.
Jest tylko jedna wada, jest to NIEBEZPIECZNE!
Z moich do¶wiadczeñ i do¶wiadczeñ znajomych mogê powiedzieæ, ¿e podstawow± przyczyn± ubytku p³ynu ch³odniczego s± plastikowe trójniki od lpg ³±cz±ce przewody, którymi p³ynie p³yn. |
_________________ By³a W³oszka.
By³ Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Kaputzin
Pomóg³: 6 razy Wiek: 41 Do³±czy³: 12 Sty 2009 Posty: 157 Sk±d: Kobylanka/UK
Województwo: Ma³opolskie
|
Wys³any: 20-03-2009, 09:59
|
|
|
Ja tez mia³em ubytki ale widzia³em, ¿e to ucieka na tym trójniku co idzie od termostatu do reduktora i nagrzewnicy! Wymieni³em wszystkie opaski przy okazji regeneracji ciêgien biegów i jest rewelacja Tylko gdzie¶ tam jeszcze woda czasami zachlupocze i nie chce siê do koñca odpowietrzyæ |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleñ per³owa***
"Gdy opu¶ci mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
ciechu
Pomóg³: 65 razy Wiek: 45 Do³±czy³: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Sk±d: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wys³any: 20-03-2009, 10:01
|
|
|
Putin napisa³/a: | Potem na dywaniku przed fotelem kierowcy mia³em ka³u¿ê g³êboko¶ci 1 cm. My¶la³em ze odkry³em przyczynê "uciekaj±cego" p³ynu - zawór nagrzewnicy. Otó¿ nie. Po wymianie zaworka p³yn nadal ucieka! | czy p³yn nadal gromadzi siê wewn±trz auta? Ja wymienia³em zawór (widoczne by³o pêkniêcie) i by³em pewien, ¿e to tylko to, ale okaza³o siê, ¿e tak¿e nagrzewnica by³a trza¶niêta. Dopiero po jej wymianie p³yn przesta³ ubywaæ.
Druga sprawa jest taka, ¿e je¶li ubytki p³ynu s± do¶æ spore, to musisz znale¼æ miejsce z którego ucieka. Nie ma bata, te p³yny tak ³atwo nie odparowuj± Je¶li w komorze silnika, to bêdzie plama na ziemi, je¶li przy/w nagrzewnicy, to bêdzie mokry dywanik. Je¶li jednak plam nie znajdziesz, to pozostaje faktycznie uszczelka pod g³owic±. Sprawd¼ korek wlewu oleju, czy siê na nim "mas³o" nie osadza. |
_________________ By³o:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ubek
Pomóg³: 50 razy Wiek: 40 Do³±czy³: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Sk±d: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wys³any: 20-03-2009, 11:24
|
|
|
ciechu napisa³/a: | Je¶li w komorze silnika, to bêdzie plama na ziemi |
A nie koniecznie drogi kolego, jest opcja ¿e bêdzie kapaæ na kolektor i dupa plamy nie ma |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciê¿ko jest zobaczyæ 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomóg³: 65 razy Wiek: 45 Do³±czy³: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Sk±d: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wys³any: 20-03-2009, 11:29
|
|
|
ubek, ale bylby wiekszy smrod. sprawdzalem u siebie. nie ma takiej mozliwosci zeby na kolektor kapalo. splyneloby po bloku silnika i w efekcie na ziemie.
Putin, ta twoja delta jest na jednym czy dwoch walkach? |
_________________ By³o:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Putin
Wiek: 41 Do³±czy³: 19 Mar 2009 Posty: 15 Sk±d: Kraków
Województwo: Ma³opolskie
|
Wys³any: 22-03-2009, 11:19
|
|
|
ciechu napisa³/a: | ubek, ale bylby wiekszy smrod. sprawdzalem u siebie. nie ma takiej mozliwosci zeby na kolektor kapalo. splyneloby po bloku silnika i w efekcie na ziemie.
Putin, ta twoja delta jest na jednym czy dwoch walkach? |
jeden wa³ek, p³yn ju¿ nie cieknie w aucie. Powiedzmy ze raz na jakies 2 tygodnie mam pusty zbiornik wyrównawczy, wiêc ubytek spory:/
trójniki przy LPG mam chyba jakie¶ aluminiowe.
a z tym kapaniem na kolektor to ca³kiem mo¿liwe - wtedy ciek³oby z pompy?
p.s nie zauwa¿y³em ¿e jest na forum inny dzia³ od uk³adu ch³odzenia.
** Dodano: 22-03-2009, 20:53 **
dzi¶ zapali³a siê kontrolka od p³ynu, a dolewa³em do pe³na w czwartek... odkrêci³em korek i czê¶æ p³ynu wróci³a do zbiorniczka, ale i tak go troszkê uby³o.
trójniki od LPG suche, s± z aluminium.
odk±d mam auto zd±¿y³em zamocowaæ oba przewody od ch³odnicy (ciek³o z pod nich) rurkê od nagrzewnicy (pêk³a) i zaworek od nagrzewnicy (nie zamyka³ w ogóle dop³ywu p³ynu w dodatku ciek³o z pod niego) zastanawiam siê czy te problemy nie s± spowodowane przedostawaniem siê spalin do p³ynu (zwiêkszone ci¶nienie w uk³adzie). korek od oleju pod spodem jest ok, olej czarny. Dzi¶ dola³em p³yn na w³±czonym silniku i prze gazowa³em (silnik mia³ jakie¶ 60-70st) spaliny by³y siwe... po przejechaniu kilku km ju¿ nie by³y siwe(mo¿e silnik "spali³" trochê p³ynu ch³odniczego?)
** Dodano: 23-03-2009, 23:30 **
p³yn nadal ucieka
dzi¶ znowu to samo: zapali³a siê kontrolka od poziomu p³ynu, podnoszê maskê, odkrêcam korek od zbiorniczka, p³yn wraca(nie w ca³o¶ci) kontrolka ga¶nie. Za parê dni zbiornik znowu bêdzie pusty. |
|
|
|
|
bozoni
Pomóg³: 2 razy Do³±czy³: 23 Sie 2007 Posty: 15 Sk±d: Wroc³aw
Województwo: Dolno¶l±skie
|
Wys³any: 26-05-2009, 09:31
|
|
|
Mia³em podobne objawy w Tipo 1,6. Jak kupi³em samochód to by³y ¶lady wymiany pompy wody, potem doszed³em ¿e silnik musia³ byæ przegrzany. W sumie 50 tys. km zrobi³em z lekko przepuszczaj±c± uszczelk± g³owicy zanim pad³a ostatecznie (tzn. silnik zacz±³ pracowaæ na 3 cylindry i dymiæ na bia³o). W tym czasie wymienia³em 3x zawór nagrzewnicy, raz korek zbiorniczka na ch³odnicy (otwiera³ siê za pó¼no i puszcza³ zaworek nagrzewnicy), raz termostat. Po zrobieniu uszczelki problemy znik³y.
pozdrawiam
bozoni |
|
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjêcia nale¿± do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich tre¶æ. Zabrania siê kopiowania zdjêæ, tre¶ci oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|