| 
            
               |  |   Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
 
 
 |  
 
	
			| Ubytki p³ynu ch³odniczego w silniku 1.6 |  
      | Autor | Wiadomo¶æ |  
      | Putin   
  
  
 Wiek: 42
 Do³±czy³: 19 Mar 2009
 Posty: 15
 Sk±d: Kraków
 Województwo: Ma³opolskie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 19-03-2009, 23:30   Ubytki p³ynu ch³odniczego w silniku 1.6 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Jaki¶ czas temu kupi³em Delte 1.6 i.e. LPG.(to chyba ten sam silnik co w Tipo) Od samego pocz±tku jest problem z uciekaj±cym p³ynem ch³odniczym. na pocz±tku w uk³adzie by³a woda, zmieni³em j± na p³yn. Pocz±tkowo za jego ubytek obwinia³em korek z rurk± od zbiornika wyrównawczego. Korek zmieni³em na taki pasuj±cy od innego fiata, p³yn nie pojawia³ siê ju¿ pod autem, ale nadal ucieka³. Potem przy ostrzejszej je¼dzie "strzeli³" wê¿yk od nagrzewnicy - wymieni³em i przy okazji pozbawi³em uk³ad odpowietrznika.(z reszt± od pocz±tku uk³ad po prostu zalewa³em i je¼dzi³em bez odpowietrzania). Potem na dywaniku przed fotelem kierowcy mia³em ka³u¿ê g³êboko¶ci 1 cm. My¶la³em ze odkry³em przyczynê "uciekaj±cego" p³ynu - zawór nagrzewnicy. Otó¿ nie. Po wymianie zaworka p³yn nadal ucieka!
 Podczas dodawania gazu s³ychaæ jak w uk³adzie co¶ bulgocze, zupe³nie jakby w p³ynie co¶ by³o(powietrze lub reszta urwanego zaworku od nagrzewnicy?) Samochód przy¶piesza, zapala, je¼dzi, pali jak smok(to inny temat, pewnie sonda lambda) i tylko ten p³yn(no i raczej przeciêtne ogrzewanie) drêcz±.
 M±dre g³owy które podró¿uj± ze mn± autem twierdz± ¿e to uszczelka, brzmi to przekonuj±co.
 Jak odpowietrzyæ uk³ad bez odpowietrznika? Zastanawia³em siê nad poluzowaniem wê¿yka. Gdzie szukaæ wycieku? Korek od oleju nie ma bia³ego nalotu. Oleju nie przybywa, raczej ubywa(ucieka przez uszczelki u góry silnika). Silnik dymi raczej na bia³o - przyjrzê mu siê jak siê rozgrzeje.
 Czy to uszczelka pod g³owic± sprawia te problemy? Sugestie?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Emf   
  
  
 Pomóg³: 26 razy
 Wiek: 48
 Do³±czy³: 16 Sty 2005
 Posty: 2668
 Sk±d: Piotrków Trybunalski
 Województwo: £ódzkie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 19-03-2009, 23:36 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Putin napisa³/a: |  	  | Jak odpowietrzyæ uk³ad bez odpowietrznika? | 
 Ja temprê odpowietrza³em na rozgrzanym silniku bo wtedy najskuteczniej da siê to zrobiæ (tak zreszt± robi to wiêkszo¶æ mechaników).
 Odkrêca³em delikatnie motylka u góry ch³odnicy na pracuj±cym silniku.
 Jest tylko jedna wada, jest to NIEBEZPIECZNE!
 Z moich do¶wiadczeñ i do¶wiadczeñ znajomych mogê powiedzieæ, ¿e podstawow± przyczyn± ubytku p³ynu ch³odniczego s± plastikowe trójniki od lpg ³±cz±ce przewody, którymi p³ynie p³yn.
 |  
				| _________________ By³a W³oszka.
 By³ Niemiec.
 Teraz jest Francuz.
 
 
  |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | Kaputzin   
  
  
 Pomóg³: 6 razy
 Wiek: 42
 Do³±czy³: 12 Sty 2009
 Posty: 157
 Sk±d: Kobylanka/UK
 Województwo: Ma³opolskie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 20-03-2009, 09:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja tez mia³em ubytki ale widzia³em, ¿e to ucieka na tym trójniku co idzie od termostatu do reduktora i nagrzewnicy! Wymieni³em wszystkie opaski przy okazji regeneracji ciêgien biegów i jest rewelacja  Tylko gdzie¶ tam jeszcze woda czasami zachlupocze i nie chce siê do koñca odpowietrzyæ   |  
				| _________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleñ per³owa***
 
 
 "Gdy opu¶ci mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | ciechu   
  
  
 Pomóg³: 65 razy
 Wiek: 46
 Do³±czy³: 29 Lis 2007
 Posty: 4008
 Sk±d: Leszno
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 20-03-2009, 10:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | czy p³yn nadal gromadzi siê wewn±trz auta? Ja wymienia³em zawór (widoczne by³o pêkniêcie) i by³em pewien, ¿e to tylko to, ale okaza³o siê, ¿e tak¿e nagrzewnica by³a trza¶niêta. Dopiero po jej wymianie p³yn przesta³ ubywaæ. 	  | Putin napisa³/a: |  	  | Potem na dywaniku przed fotelem kierowcy mia³em ka³u¿ê g³êboko¶ci 1 cm. My¶la³em ze odkry³em przyczynê "uciekaj±cego" p³ynu - zawór nagrzewnicy. Otó¿ nie. Po wymianie zaworka p³yn nadal ucieka! | 
 Druga sprawa jest taka, ¿e je¶li ubytki p³ynu s± do¶æ spore, to musisz znale¼æ miejsce z którego ucieka. Nie ma bata, te p³yny tak ³atwo nie odparowuj±
  Je¶li w komorze silnika, to bêdzie plama na ziemi, je¶li przy/w nagrzewnicy, to bêdzie mokry dywanik. Je¶li jednak plam nie znajdziesz, to pozostaje faktycznie uszczelka pod g³owic±. Sprawd¼ korek wlewu oleju, czy siê na nim "mas³o" nie osadza. |  
				| _________________ By³o:
 Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 Jest:
 156 SW 1.9JTD 145KM
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | ubek   
  
  
 Pomóg³: 50 razy
 Wiek: 41
 Do³±czy³: 14 Sie 2007
 Posty: 3790
 Sk±d: Heilbronn
 Województwo: Other
 
 | 
            
               |  Wys³any: 20-03-2009, 11:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ciechu napisa³/a: |  	  | Je¶li w komorze silnika, to bêdzie plama na ziemi | 
 
 A nie koniecznie drogi kolego, jest opcja ¿e bêdzie kapaæ na kolektor i dupa plamy nie ma
   |  
				| _________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
 
 Przy 200 ciê¿ko jest zobaczyæ 40 na znaku
 
 
   
 www.tomekmichalik.pl
 |  |  
		|     |  |  
		|  |  
      | ciechu   
  
  
 Pomóg³: 65 razy
 Wiek: 46
 Do³±czy³: 29 Lis 2007
 Posty: 4008
 Sk±d: Leszno
 Województwo: Wielkopolskie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 20-03-2009, 11:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | ubek,  ale bylby wiekszy smrod. sprawdzalem u siebie. nie ma takiej mozliwosci zeby na kolektor kapalo. splyneloby po bloku silnika i w efekcie na ziemie. 
 Putin, ta twoja delta jest na jednym czy dwoch walkach?
 |  
				| _________________ By³o:
 Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 Jest:
 156 SW 1.9JTD 145KM
 |  |  
		|       |  |  
		|  |  
      | Putin   
  
  
 Wiek: 42
 Do³±czy³: 19 Mar 2009
 Posty: 15
 Sk±d: Kraków
 Województwo: Ma³opolskie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 22-03-2009, 11:19 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ciechu napisa³/a: |  	  | ubek,  ale bylby wiekszy smrod. sprawdzalem u siebie. nie ma takiej mozliwosci zeby na kolektor kapalo. splyneloby po bloku silnika i w efekcie na ziemie. 
 Putin, ta twoja delta jest na jednym czy dwoch walkach?
 | 
 jeden wa³ek, p³yn ju¿ nie cieknie w aucie. Powiedzmy ze raz na jakies 2 tygodnie mam pusty zbiornik wyrównawczy, wiêc ubytek spory:/
 trójniki przy LPG mam chyba jakie¶ aluminiowe.
 a z tym kapaniem na kolektor to ca³kiem mo¿liwe - wtedy ciek³oby z pompy?
 p.s nie zauwa¿y³em ¿e jest na forum inny dzia³ od uk³adu ch³odzenia.
 
 ** Dodano: 22-03-2009, 20:53 **
 dzi¶ zapali³a siê kontrolka od p³ynu, a dolewa³em do pe³na w czwartek... odkrêci³em korek i czê¶æ p³ynu wróci³a do zbiorniczka, ale i tak go troszkê uby³o.
 trójniki od LPG suche, s± z aluminium.
 odk±d mam auto zd±¿y³em zamocowaæ oba przewody od ch³odnicy (ciek³o z pod nich) rurkê od nagrzewnicy (pêk³a) i zaworek od nagrzewnicy (nie zamyka³ w ogóle dop³ywu p³ynu w dodatku ciek³o z pod niego) zastanawiam siê czy te problemy nie s± spowodowane przedostawaniem siê spalin do p³ynu (zwiêkszone ci¶nienie w uk³adzie). korek od oleju pod spodem jest ok, olej czarny. Dzi¶ dola³em p³yn na w³±czonym silniku i prze gazowa³em (silnik mia³ jakie¶ 60-70st) spaliny by³y siwe... po przejechaniu kilku km ju¿ nie by³y siwe(mo¿e silnik "spali³" trochê p³ynu ch³odniczego?)
 
 ** Dodano: 23-03-2009, 23:30 **
 p³yn nadal ucieka
   dzi¶ znowu to samo: zapali³a siê kontrolka od poziomu p³ynu, podnoszê maskê, odkrêcam korek od zbiorniczka, p³yn wraca(nie w ca³o¶ci) kontrolka ga¶nie. Za parê dni zbiornik znowu bêdzie pusty.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | bozoni   
  
 Pomóg³: 2 razy
 Do³±czy³: 23 Sie 2007
 Posty: 15
 Sk±d: Wroc³aw
 Województwo: Dolno¶l±skie
 
 | 
            
               |  Wys³any: 26-05-2009, 09:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mia³em podobne objawy w Tipo 1,6. Jak kupi³em samochód to by³y ¶lady wymiany pompy wody, potem doszed³em ¿e silnik musia³ byæ przegrzany. W sumie 50 tys. km zrobi³em z lekko przepuszczaj±c± uszczelk± g³owicy zanim pad³a ostatecznie (tzn. silnik zacz±³ pracowaæ na 3 cylindry i dymiæ na bia³o). W tym czasie wymienia³em 3x zawór nagrzewnicy, raz korek zbiorniczka na ch³odnicy (otwiera³ siê za pó¼no i puszcza³ zaworek nagrzewnicy), raz termostat. Po zrobieniu uszczelki problemy znik³y. pozdrawiam
 bozoni
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
 Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
 Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
 Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
 Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
 Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
 
 | Wersja do druku
 
 
 |  
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 Wypowiedzi oraz zdjêcia nale¿± do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich tre¶æ.
 Zabrania siê kopiowania zdjêæ, tre¶ci oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
 |