Gażnik |
Autor |
Wiadomość |
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 15:22 Gażnik
|
|
|
Mam kłopot ze złą pracą silnika na benzynie zaznacze że na gazie
pracuje bardzo dobrze. Polega to na tym że w ogóle nie chce silnik pracowac na benzynie ,szrpie nie wchodzi na obroty ,dopiero jak przełanczam na gaz i dam w pozycje zero żeby sie benzyna wypaliła ,to w końcowej fazie jak już brakuje paliwa w gażniku to wtedy silnik wchodzi na obroty .Rozebrałem dzis gażik ,ale nic nie stwierdziłem podejżewałem pływak ze jest dziurawy i zalewa,ale jest dobry .Brak mi pomysłów co to moze być Podejżewam gażnik ,tylko nie wiem co konkretnie w nim jest zepsute .
Prosze o jakieś wzkazówki. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-03-2005, 16:27
|
|
|
Ciekawe jak wyglada sprawa zasilania gaźnika benzyną - jakie ciśnienie tłoczenia? Jak wyglada powrót paliwa do zbiornika (czy jest drożny) ?
A z drugiej strony z tego co piszesz wygląda jakby sie zalewał
czy sprawdzałeś poziom pływaka i czy domyka on zaworek. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 17:26
|
|
|
Niestety nic nie sprawdzałem ,lecz czy jest to możliwe żeby pływak tak z dnia na dzień sam zwiększył swoją odległoąść ?? Masz racje że to jest całkiem prawdopodobne z tym pływakiem .Niestety nie posiadam garażu, dziś tylko na chwilke jak pogoda mi pozwoliła zajżałem do tego gażnika .Jedynie co to przedmuchałem dysze sprężonym powietrzem i myślałem że to pomoże,ale niestety.Jak tylko pogoda sie poprawi to dokładnie zmierze pozim pływaka, wiem że ma mieć 30 mm +- 0,5 mm.Powrót paliwa do zbiornika tez sprawdze.
Dzięki za rade. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-03-2005, 17:49
|
|
|
Sprawdz jak podaje pompa paliwa.Pływak też po każdym zdjęciu góry gaźnika jest do regulacji.Moim zdaniem nie dostaje paliwa.Może zatkany przewód paliwowy ogranicza przepływ.Sprawdz też separator. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-03-2005, 00:42
|
|
|
Plywak zapewne podaje za duzo paliwa, sprobuj go odgiac tak zeby szybciej zamykal zawor |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rtomik
Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2005, 13:39
|
|
|
u mnie jest problem z zapalaniem w roznym zakresie temperatur
okazalo sie ze winn jest bimetal w gazniku
niedlugo bedzie juz wszystko dobrze jak wymienie ta czesc |
_________________ Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie. |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-03-2005, 18:27
|
|
|
Czy mógłbyś sprecyzować o jaki bimetal chodzi. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-03-2005, 18:51
|
|
|
Pewnie Rtomikowi chodzilo o ta plytke ktora odpowiada m.in. za podwyzszone obroty a po rozgrzaniu dopiero, obniza obroty silnika. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
rtomik
Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2005, 19:40
|
|
|
dokladnie nie wiem o co chodzi z tym bimetalem ale bede wiedzial jak oddam samochod do gaznikowca.
u mnie zapala samochod idealnie gdy jest zimny lub calkowicie goracy. gdy troche temperatura spadnie nie mozna za bardzo go uruchomic no chyba ze sie wdepnie gaz do samej podlogi. |
_________________ Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie. |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-03-2005, 19:57
|
|
|
Dziś rozebrałem gażnik i sprawdziłem pływak. Jest dobrze ustawiony (odleglość 30mm) Przedmuchałem jeszcze raz dysze, niestety nic nie pomogło.Dalej silnik szrpie, najgożej na pełnym ssaniu, najlepiej jeszcze pracuje na połowie ssania. Zaznacze że sprawdzam to na zimnym silniku |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
vonwerner
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sty 2005 Posty: 125 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-03-2005, 13:09
|
|
|
ja mam troche podobny temat
na benzynie pracuje tylko z wyciągniętym ssaniem, gdy ja zamykam natychmiast gaśnie (nawet przy 90 stopniach)
na gazie pracuje bardzo dobrze też nie wiem co to jest... stało się to po umyciu silnika niby wszystko gra ale jest do dupy rozumiecie
mycie było 4 dni temu |
_________________ "tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219 |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2005, 13:15
|
|
|
Czy ktoś już wymienił zaworek od pływaka ?? Podejżewam że zaworek się zacina i dlatego jak zaciągne ssanie na ful to zalewa gażnik. Pływak jest ustawiony dobrze,
przepisowe 30 mm. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-03-2005, 20:27
|
|
|
Sprawdź czy działa siłownik zubożenia mieszanki na ssaniu jest z przodu gaźnika
jeśli ssanie jest włączone wtedy opodciśnienie uchyla przepustnicę i silnik dostaje mniej paliwa w przeciwnym razie może się zalewać.
Poza tym sprawdź czy uchylenia przepustnicy ssania (ta u góry gaźnika ) i pierwszego przelotu na dole gaźnika w tej gardzieli co przepustnica ssania mają odpowiednie uchylenia - nie są one całkowicie domknięte ale mają pewien "prześwit". |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-03-2005, 22:00
|
|
|
Memo ty mówisz o tej pompce plastikowej jasnego koloru?? od sania z wężem ?? z przodu gaźnika??ja tym kręciłęm i tym się zwieksza lub zmniejsza obroty ssania tak mi się zdaje??? do końca to nie wiem jak to chodzi.A wiesz może jak to regulować tzn jak to powino być sruba jest na przodzie pompki
JAk sprawdzić czy ona jest sprawna ??????????? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-03-2005, 18:19
|
|
|
Tak dokładnie ta jasna "pompka-siłownik ciśnieiowy" ze śrubką. Regulacja jest prosta. Zdejmujesz te kopułę lub obudowę filtra na gaźniku aby widzieć przepustnicę ssania nastepnie wyciagasz maksymalnie cięgło ssania a nastepnie wytwarzasz podciśnienie w tej "pompce" ja to robie ustami i wtedy obserwujesz jaką szczelinę ma dolną krawędzią przepustnicy i ścianą gardzieli powinno być ok. 3-4 mm śrubką w siłowniku-pompce regulujesz właściwą odległość.
Dodatkowo na ssaniu trzeba wyregulować uchylenie dolnej przepustnicy (zdaje się drugiego przelotu) ale do tego trzeba odkrecić gaźnik reguluje się taką śrubą bliżej linki od gazu jest to w książce |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2005, 20:22
|
|
|
memo napisał/a: | Sprawdź czy działa siłownik zubożenia mieszanki na ssaniu jest z przodu gaźnika
jeśli ssanie jest włączone wtedy opodciśnienie uchyla przepustnicę i silnik dostaje mniej paliwa w przeciwnym razie może się zalewać.
Poza tym sprawdź czy uchylenia przepustnicy ssania (ta u góry gaźnika ) i pierwszego przelotu na dole gaźnika w tej gardzieli co przepustnica ssania mają odpowiednie uchylenia - nie są one całkowicie domknięte ale mają pewien "prześwit". |
Czy ten siłownik zubożenia mieszanki na ssaniu i przepustnica o której piszesz powyżej, reagują tak samo na gaz jak na paliwo Bo na gazie gażnik parcuje bardzo dobrze i ssanie działa prawidłowo. Jedynie na paliwie na pełnym ssaniu silnik szarpiei jest problem z rana odpalić na benzynie. Dlatego podejżewam zaworek od pływaka. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Rallyman
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 20 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 27-03-2005, 22:45
|
|
|
Ja tezmam podobne dolegliwości-jak dodam gwałtownie gazu gdy jest na benzynie
zaczyna go dlawić ;poczy powoli wkreca sie na obroty z lekka czkawka:) mechanik mi powiedział ze to może byc luz na ośkachprzepustnicy i tam łaie dzikie powietrze które powoduje dławienie. Ja dopiero tam będę zzaglądał wiec jak mi sięuda naprawić to dam znać pozdrawiam! |
|
|
|
|
|