Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gażnik
Autor Wiadomość
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2005, 15:22   Gażnik

Mam kłopot ze złą pracą silnika na benzynie zaznacze że na gazie
pracuje bardzo dobrze. Polega to na tym że w ogóle nie chce silnik pracowac na benzynie ,szrpie nie wchodzi na obroty ,dopiero jak przełanczam na gaz i dam w pozycje zero żeby sie benzyna wypaliła ,to w końcowej fazie jak już brakuje paliwa w gażniku to wtedy silnik wchodzi na obroty .Rozebrałem dzis gażik ,ale nic nie stwierdziłem podejżewałem pływak ze jest dziurawy i zalewa,ale jest dobry .Brak mi pomysłów co to moze być Podejżewam gażnik ,tylko nie wiem co konkretnie w nim jest zepsute .

Prosze o jakieś wzkazówki.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-03-2005, 16:27   

Ciekawe jak wyglada sprawa zasilania gaźnika benzyną - jakie ciśnienie tłoczenia? Jak wyglada powrót paliwa do zbiornika (czy jest drożny) ?
A z drugiej strony z tego co piszesz wygląda jakby sie zalewał
czy sprawdzałeś poziom pływaka i czy domyka on zaworek.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2005, 17:26   

Niestety nic nie sprawdzałem ,lecz czy jest to możliwe żeby pływak tak z dnia na dzień sam zwiększył swoją odległoąść ?? Masz racje że to jest całkiem prawdopodobne z tym pływakiem .Niestety nie posiadam garażu, dziś tylko na chwilke jak pogoda mi pozwoliła zajżałem do tego gażnika .Jedynie co to przedmuchałem dysze sprężonym powietrzem i myślałem że to pomoże,ale niestety.Jak tylko pogoda sie poprawi to dokładnie zmierze pozim pływaka, wiem że ma mieć 30 mm +- 0,5 mm.Powrót paliwa do zbiornika tez sprawdze.
Dzięki za rade.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-03-2005, 17:49   

Sprawdz jak podaje pompa paliwa.Pływak też po każdym zdjęciu góry gaźnika jest do regulacji.Moim zdaniem nie dostaje paliwa.Może zatkany przewód paliwowy ogranicza przepływ.Sprawdz też separator.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-03-2005, 00:42   

Plywak zapewne podaje za duzo paliwa, sprobuj go odgiac tak zeby szybciej zamykal zawor
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-03-2005, 13:39   

u mnie jest problem z zapalaniem w roznym zakresie temperatur
okazalo sie ze winn jest bimetal w gazniku
niedlugo bedzie juz wszystko dobrze jak wymienie ta czesc
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-03-2005, 18:27   

Czy mógłbyś sprecyzować o jaki bimetal chodzi.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-03-2005, 18:51   

Pewnie Rtomikowi chodzilo o ta plytke ktora odpowiada m.in. za podwyzszone obroty a po rozgrzaniu dopiero, obniza obroty silnika.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-03-2005, 19:40   

dokladnie nie wiem o co chodzi z tym bimetalem ale bede wiedzial jak oddam samochod do gaznikowca.
u mnie zapala samochod idealnie gdy jest zimny lub calkowicie goracy. gdy troche temperatura spadnie nie mozna za bardzo go uruchomic no chyba ze sie wdepnie gaz do samej podlogi.
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-03-2005, 19:57   

Dziś rozebrałem gażnik i sprawdziłem pływak. Jest dobrze ustawiony (odleglość 30mm) Przedmuchałem jeszcze raz dysze, niestety nic nie pomogło.Dalej silnik szrpie, najgożej na pełnym ssaniu, najlepiej jeszcze pracuje na połowie ssania. Zaznacze że sprawdzam to na zimnym silniku :(
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-03-2005, 13:09   

ja mam troche podobny temat
na benzynie pracuje tylko z wyciągniętym ssaniem, gdy ja zamykam natychmiast gaśnie (nawet przy 90 stopniach)
na gazie pracuje bardzo dobrze też nie wiem co to jest... stało się to po umyciu silnika niby wszystko gra ale jest do dupy rozumiecie #-o

mycie było 4 dni temu
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2005, 13:15   

Czy ktoś już wymienił zaworek od pływaka ?? Podejżewam że zaworek się zacina i dlatego jak zaciągne ssanie na ful to zalewa gażnik. Pływak jest ustawiony dobrze,
przepisowe 30 mm.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-03-2005, 20:27   

Sprawdź czy działa siłownik zubożenia mieszanki na ssaniu jest z przodu gaźnika
jeśli ssanie jest włączone wtedy opodciśnienie uchyla przepustnicę i silnik dostaje mniej paliwa w przeciwnym razie może się zalewać.
Poza tym sprawdź czy uchylenia przepustnicy ssania (ta u góry gaźnika ) i pierwszego przelotu na dole gaźnika w tej gardzieli co przepustnica ssania mają odpowiednie uchylenia - nie są one całkowicie domknięte ale mają pewien "prześwit".
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-03-2005, 22:00   

Memo ty mówisz o tej pompce plastikowej jasnego koloru?? od sania z wężem ?? z przodu gaźnika??ja tym kręciłęm i tym się zwieksza lub zmniejsza obroty ssania tak mi się zdaje??? do końca to nie wiem jak to chodzi.A wiesz może jak to regulować tzn jak to powino być sruba jest na przodzie pompki

JAk sprawdzić czy ona jest sprawna ???????????
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 27-03-2005, 18:19   

Tak dokładnie ta jasna "pompka-siłownik ciśnieiowy" ze śrubką. Regulacja jest prosta. Zdejmujesz te kopułę lub obudowę filtra na gaźniku aby widzieć przepustnicę ssania nastepnie wyciagasz maksymalnie cięgło ssania a nastepnie wytwarzasz podciśnienie w tej "pompce" ja to robie ustami i wtedy obserwujesz jaką szczelinę ma dolną krawędzią przepustnicy i ścianą gardzieli powinno być ok. 3-4 mm śrubką w siłowniku-pompce regulujesz właściwą odległość.

Dodatkowo na ssaniu trzeba wyregulować uchylenie dolnej przepustnicy (zdaje się drugiego przelotu) ale do tego trzeba odkrecić gaźnik reguluje się taką śrubą bliżej linki od gazu jest to w książce
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2005, 20:22   

memo napisał/a:
Sprawdź czy działa siłownik zubożenia mieszanki na ssaniu jest z przodu gaźnika
jeśli ssanie jest włączone wtedy opodciśnienie uchyla przepustnicę i silnik dostaje mniej paliwa w przeciwnym razie może się zalewać.
Poza tym sprawdź czy uchylenia przepustnicy ssania (ta u góry gaźnika ) i pierwszego przelotu na dole gaźnika w tej gardzieli co przepustnica ssania mają odpowiednie uchylenia - nie są one całkowicie domknięte ale mają pewien "prześwit".


Czy ten siłownik zubożenia mieszanki na ssaniu i przepustnica o której piszesz powyżej, reagują tak samo na gaz jak na paliwo :?: Bo na gazie gażnik parcuje bardzo dobrze i ssanie działa prawidłowo. Jedynie na paliwie na pełnym ssaniu silnik szarpiei jest problem z rana odpalić na benzynie. Dlatego podejżewam zaworek od pływaka.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Rallyman 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 27-03-2005, 22:45   

Ja tezmam podobne dolegliwości-jak dodam gwałtownie gazu gdy jest na benzynie
zaczyna go dlawić ;poczy powoli wkreca sie na obroty z lekka czkawka:) mechanik mi powiedział ze to może byc luz na ośkachprzepustnicy i tam łaie dzikie powietrze które powoduje dławienie. Ja dopiero tam będę zzaglądał wiec jak mi sięuda naprawić to dam znać :) pozdrawiam!
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load