Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie do właścicieli GranTurismo
Autor Wiadomość
Sony 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 13/3/5
Wysłany: 31-03-2009, 16:12   pytanie do właścicieli GranTurismo

mam pytanko do właścicieli silników 2.0 8v, właściwie to do każdego kto może pomóc.

od zawsze odkąd mam tipka jak tylko zrobi sie cieplej często włącza mi się wentylator na chłodnicy szczególnie podczas postoju . W czasie jazdy raczej rzadko , ale jak tylko zatrzymam się na ok 20-30 sekund wentylator już sie włącza, temperatura spada poniżej 90, mija parę sekund i znowu. w ciągu minuty potrafi się włączyć 2-3 razy, kiedy włącze nawiew na ciepłe powietrze to wentylator załącza się rzadziej ale to wynika że cześć ciepła idzie w nagrzewnice no ale w lato nie bede jeździł z nawiewem :)

dodam że układ raczej nie jest zapowietrzony, przed zimą wyciągałem chłodnice i czyściłem, jest idealnie drożna

czy ktoś ma podobne problemy ?
_________________
Fiat Tipo 2.0 GranTurismo
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2009, 17:01   

No aż się nasuwa pytanie co z termostatem? sprawdzałeś go?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2009, 17:04   

może warto przepłukać układ jakimś srodkiem czyszczącym? ...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sony 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 13/3/5
Wysłany: 31-03-2009, 17:41   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
No aż się nasuwa pytanie co z termostatem? sprawdzałeś go?


duży obieg otwiera się więc termostat jest dobry, jeśli o to pytasz
_________________
Fiat Tipo 2.0 GranTurismo
  
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2009, 21:19   

a temperatura na wskaźniku leci w górę?

sprawdź czy gdzieś płyn chłodzący Ci nie ucieka... zwłaszcza przy wejściu do bloku silnika (na prawo od 4 świecy)
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2009, 21:51   

yoyo napisał/a:
może warto przepłukać układ jakimś srodkiem czyszczącym? ...


przepraszam, ale to glupi pomysl....to stare auta i nie zaryzykowalbym wlac niczego takiego, bo jak rozpusci co nie trzeba to moze sie okazac wielka dup* :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2009, 22:09   

maniutek, stare auto to także możliwość zatorów, kamienia itd.
zawsze można przepłukać samą chłodnicę, wg. mnie markowy środek (nie jakieś chińskie coś z allegro) i odrobina rozsądku (na opakowaniu zawsze jest instrukcja obsługi i czasy jak długo trzymać środek w układzie) i wszystko mozna zrobic
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2009, 22:41   

maniutek, używałem tego typu środka w zeszłym roku przy wymianie płynu, uznałem że przez te lata nazbierało się i miałem racje. Teraz układ chłodzeni ładnie pracuje, a płyn niczego nie uszkodził. A i używałem środka firmy Wurth nie jest tani jak jak yoyo, pisze nie mam zaufania do taniochy.
yoyo napisał/a:
zawsze można przepłukać samą chłodnicę,
no tak ale niestety cały układ się zanieczyszcza łącznie z blokiem :( choć zawsze to coś.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sony 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 13/3/5
Wysłany: 01-04-2009, 00:35   

no to tak ... chłodnicę wymieniałem ok rok temu i przed jej założeniem dokładnie wyprostowałem wszystkie aluminiowe żeberka , samą chłodnicę dokładnie przepłukałem preparatem do tego przystosowanym i przepłukiwałem wrzątkiem ... jest na na bank w 100% drożna i nie zasyfiona ... nie wiem jak reszta np blok ... termostat otwiera pełny obieg po nagrzaniu silnika do 90 C
więc też jest ok ( zresztą to ma mało wspólnego bo gdyby nie otwierał to płyn w chłodnicy był by zimny i wentylator by się nie włączał ) czujnik w chłodnicy też zresztą wymieniałem

ojciec kumpla ma uno które wyprowadził z salonu parę lat temu i mówi że w tym uniaczu od nowości w lato wentylator też co chwilę się włączał także sam już nie wiem

jeśli ktoś kto ma 2.0 8v napiszę mi że u niego wentylator nie włącza się tak często to może spróbuje wlać jakiś " przepłukiwacz"
_________________
Fiat Tipo 2.0 GranTurismo
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2009, 07:03   

Sony, fiaty,alfy juz tak maja,ze czesto sie załącza wentylator,nie ma sie czym przejmowac,taka specyfika ich układów chłodzenia,dla zaspokojenia ciekawosci,mozesz zmienic czujnik w chłodnicy załaczający wentylator,jak nie pomoże to osobiscie bym sie tym nie przejmował.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2009, 08:04   

a co w tym dziwnego, że się wentylator załącza jak przekracza 90'c ? Latem na postoju (1.6) mi też się załącza co 30-60 sekund, pochodzi z 5-10 sekund i się wyłącza. W czasie jazdy załącza się jedynie na mieście podczas jazdy w korkach. Na trasie nie zdarzyło mi się to. Dotyczy to także poloneza. W dwóch poldkach tak miałem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sony 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 13/3/5
Wysłany: 01-04-2009, 10:25   

aha czyli jednak raczej wszystko jest ok

dzięki wszystkim za pomoc
_________________
Fiat Tipo 2.0 GranTurismo
  
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2009, 20:01   

Kolego ja mam Tipo 2.0 8v i mam identyczną sytuację w drodze spoko wentylator włącza się rzadko w korku sytuacja sie radykalnie zmienia włącza się co chwile pochodzi temp spada i się wyłącza i tak w kółko wiec myslę ze nie ma czym sie przejmowac pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load