pytanie do właścicieli GranTurismo |
Autor |
Wiadomość |
Sony
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 11 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 16:12 pytanie do właścicieli GranTurismo
|
|
|
mam pytanko do właścicieli silników 2.0 8v, właściwie to do każdego kto może pomóc.
od zawsze odkąd mam tipka jak tylko zrobi sie cieplej często włącza mi się wentylator na chłodnicy szczególnie podczas postoju . W czasie jazdy raczej rzadko , ale jak tylko zatrzymam się na ok 20-30 sekund wentylator już sie włącza, temperatura spada poniżej 90, mija parę sekund i znowu. w ciągu minuty potrafi się włączyć 2-3 razy, kiedy włącze nawiew na ciepłe powietrze to wentylator załącza się rzadziej ale to wynika że cześć ciepła idzie w nagrzewnice no ale w lato nie bede jeździł z nawiewem
dodam że układ raczej nie jest zapowietrzony, przed zimą wyciągałem chłodnice i czyściłem, jest idealnie drożna
czy ktoś ma podobne problemy ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 GranTurismo |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 17:01
|
|
|
No aż się nasuwa pytanie co z termostatem? sprawdzałeś go? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 17:04
|
|
|
może warto przepłukać układ jakimś srodkiem czyszczącym? ... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Sony
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 11 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 17:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | No aż się nasuwa pytanie co z termostatem? sprawdzałeś go? |
duży obieg otwiera się więc termostat jest dobry, jeśli o to pytasz |
_________________ Fiat Tipo 2.0 GranTurismo |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 21:19
|
|
|
a temperatura na wskaźniku leci w górę?
sprawdź czy gdzieś płyn chłodzący Ci nie ucieka... zwłaszcza przy wejściu do bloku silnika (na prawo od 4 świecy) |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2009, 21:51
|
|
|
yoyo napisał/a: | może warto przepłukać układ jakimś srodkiem czyszczącym? ... |
przepraszam, ale to glupi pomysl....to stare auta i nie zaryzykowalbym wlac niczego takiego, bo jak rozpusci co nie trzeba to moze sie okazac wielka dup* |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 22:09
|
|
|
maniutek, stare auto to także możliwość zatorów, kamienia itd.
zawsze można przepłukać samą chłodnicę, wg. mnie markowy środek (nie jakieś chińskie coś z allegro) i odrobina rozsądku (na opakowaniu zawsze jest instrukcja obsługi i czasy jak długo trzymać środek w układzie) i wszystko mozna zrobic |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 22:41
|
|
|
maniutek, używałem tego typu środka w zeszłym roku przy wymianie płynu, uznałem że przez te lata nazbierało się i miałem racje. Teraz układ chłodzeni ładnie pracuje, a płyn niczego nie uszkodził. A i używałem środka firmy Wurth nie jest tani jak jak yoyo, pisze nie mam zaufania do taniochy. yoyo napisał/a: | zawsze można przepłukać samą chłodnicę, | no tak ale niestety cały układ się zanieczyszcza łącznie z blokiem choć zawsze to coś. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sony
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 11 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-04-2009, 00:35
|
|
|
no to tak ... chłodnicę wymieniałem ok rok temu i przed jej założeniem dokładnie wyprostowałem wszystkie aluminiowe żeberka , samą chłodnicę dokładnie przepłukałem preparatem do tego przystosowanym i przepłukiwałem wrzątkiem ... jest na na bank w 100% drożna i nie zasyfiona ... nie wiem jak reszta np blok ... termostat otwiera pełny obieg po nagrzaniu silnika do 90 C
więc też jest ok ( zresztą to ma mało wspólnego bo gdyby nie otwierał to płyn w chłodnicy był by zimny i wentylator by się nie włączał ) czujnik w chłodnicy też zresztą wymieniałem
ojciec kumpla ma uno które wyprowadził z salonu parę lat temu i mówi że w tym uniaczu od nowości w lato wentylator też co chwilę się włączał także sam już nie wiem
jeśli ktoś kto ma 2.0 8v napiszę mi że u niego wentylator nie włącza się tak często to może spróbuje wlać jakiś " przepłukiwacz" |
_________________ Fiat Tipo 2.0 GranTurismo |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2009, 07:03
|
|
|
Sony, fiaty,alfy juz tak maja,ze czesto sie załącza wentylator,nie ma sie czym przejmowac,taka specyfika ich układów chłodzenia,dla zaspokojenia ciekawosci,mozesz zmienic czujnik w chłodnicy załaczający wentylator,jak nie pomoże to osobiscie bym sie tym nie przejmował. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-04-2009, 08:04
|
|
|
a co w tym dziwnego, że się wentylator załącza jak przekracza 90'c ? Latem na postoju (1.6) mi też się załącza co 30-60 sekund, pochodzi z 5-10 sekund i się wyłącza. W czasie jazdy załącza się jedynie na mieście podczas jazdy w korkach. Na trasie nie zdarzyło mi się to. Dotyczy to także poloneza. W dwóch poldkach tak miałem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sony
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 11 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-04-2009, 10:25
|
|
|
aha czyli jednak raczej wszystko jest ok
dzięki wszystkim za pomoc |
_________________ Fiat Tipo 2.0 GranTurismo |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2009, 20:01
|
|
|
Kolego ja mam Tipo 2.0 8v i mam identyczną sytuację w drodze spoko wentylator włącza się rzadko w korku sytuacja sie radykalnie zmienia włącza się co chwile pochodzi temp spada i się wyłącza i tak w kółko wiec myslę ze nie ma czym sie przejmowac pozdr |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|