|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podlaczenie halogenow |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2013, 00:17 Podlaczenie halogenow
|
|
|
Witajcie.Instrukja podlaczenia halogenow dotyczy tylko samochodow ktore posiadaja instalacje fabryczna do nich.Sprawa jest utrudniona o tyle ze owa instalacja nie jest kompletna ale bardziej opaca sie uzupelnic ta istniejaca niz dorabiac cala kompletna druga.Jako ze nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na pytanie,, czego brakuje ze nie swieca"zdecydowalem sie uproscic sprawe tym ktorzy mieli podobny problem.Sama przerobka jest bardzo prosta ale samo rozwiklanie zagadki zajelo mi sporo czasu glownie na znalezieniu i rozszyfrowaniu schematu wiec czytajacym ten poradnik sporo to ulatwie.A wiec po kolei
Po pierwsze musimy ustalic czy posiadamy instalacje fabryczna w samochodzie.Mozemy zrobic to w dwoch miejscach.Jesli za listewka nad nawiewem znajdziemy bialy wtyk 3 pin to instalacja jest.Wyglada to tak:
Za prawym przednim reflektorem szukamy plaskiego gniazda 4 pin.Jesli jest to instalacje mamy w aucie.Oto jego fotka:
Jezeli znalezlismy jedno i drugie to juz niewiele nas dzieli by uruchomic halogeny niewielkim nakladem pracy.
Potrzebny bedzie przekaznik.Ja zastosowalem oryginalny szary przekaznik z T/T.Wiekszosc w skrzynce jest taka sama.Moze byc od swiatel krotkich,dlugich czy klaksonu.
Wkladamy go do wolnego gniazda skrzynki bezpiecznikow znajdujacej sie pod kierownica oznaczonego E4.
Bezpiecznik plytkowy 20A(zolty)wkladamy do wolnego gniazda w skrzynce bezpiecznikow z symbolem swiatel przeciwmgielnych przednich.Gniazdo bezpiecznika nr.19
Kolejnym krokiem jest odkrecenie zestawu wskaznikow celem zastapienia korka wkreconego w miejsce kontrolki halogenow zarowka.Na zdjeciu zaslepka a obok zarowka ktora musimy wkrecic na miejsce kontrolki.Jesli zarowka juz jest licznik mozemy montowac na swoje miejsce.
Kolejnym etapem jest dostanie sie do skrzynki bezpiecznikow ale od strony przewodow.Najlepiej jest ja sobie odkrecic tak by zwisala na przewodach wtedy bedziemy miec dobry dostep.
Szukamy na skrzynce wtyku oznaczonego jako ,,J" i wyjmujemy go.Wyglada on tak:
Trzeba teraz zrobic mu mostek przewodem miedzy pinami 1,5,6 (te 3 piny maja spiete byc razem)Drugiego mostka miedzy dwma pinami jak widac na zdjeciu nie modyfikujemy.Oznaczenia pinow sa na wtyku-trzeba tylko sie uwaznie przyjrzec.
Ja nie przerabialem wtyku bo akurat posiadalem taki wtyk ze zmostkowanymi przewodami tymi co trzeba z wersji tipo HSD a wiec z najbogatsza wersja elektryczna wiec dlatego na drugim zdjeciu kolory przewodow juz sa inne.Badz co badz po przerobce wtyk ma wygladac tak:
Wpinamy przerobiony wtyk w gniazdo z ktorego go wyjelismy i przykrecamy skrzynke spowrotem.
Pozostaje jeszcze podpiac wlacznik halogenow do bialego wtyku nad sterowaniem nawiewu jak rowniez dorobic kawalek instalacji od gniazda za prawym reflektorem do halogenow.Wtyk ma przewody 2 brazowe+2 czarne.Instalacje wykonujemy tak by jeden halogen byl podpiety pod skrajne przewody z jednej str.wtyku(brozowy+ czarny)i drugi halogen analogicznie z drugiej str.wtyku pod przewody brazowy+czarny.Brakujacy wtyk za prawym reflektorem i oryginalne wtyki do halogenow kupilem w sklepie elektrycznym.Instalacje do lewego halogenu poprowadzilem przypinajac ja do dolnej belki pod chlodnica.Oczywiscie przewody wlozylem do peszla.
Jako ze nie mialem oryginalnego wlacznika halogenow zalozylem tymczasowo inny.Jesli ktos mialby podobny problem powiem tylko ze we tyku wylacznika nalezy zewrzec dwa skrajne przewody(Brazowy z czarnym)by wlaczyc halogeny.Srodkowy przewod sluzy w oryginale do podswietlenia wylacznika.Po zapaleniu pozycji pojawia sie tam prad.Ja go nie wykorzystywalem z racji tego ze ma zwykly przelacznik bez podswietlenia.
Oczywiscie halogeny dzialaja tak jak fabryka przewidziala-kluczyk na zaplonie plus zapalone conajmniej swatla pozycyjne.Halogeny gasna samoczynnie po wylaczeniu pozycyjnych lub wylaczeniu zaplonu czy zgaszeniu auta.Tak wiec nie ma mowy by z powodu zapomnienia rozladowac akumulator.
To by bylo na tyle.Zycze owocnej przerobki i jasniejszej drogi dzieki nowo uruchomionemu oswietleniu swietleniu |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kefir
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 151 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-02-2014, 10:59
|
|
|
Orientujesz się, czy w Temprze wygląda to identycznie? Wiem, że pytanie z pozoru głupie, jednak często okazywało się, że różnice między tipo, a temprą były większe, niż się może wydawać. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-02-2014, 13:19
|
|
|
Niestety nie wiem.Nigdy nie mialem tempry :)Niemniej poszukaj przewodow.Jesli znajdziesz plaska wtyczke za reflektorem i wewnatrz do podlaczenia wlacznika to juz jestes w domu |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|