|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Mam problem z gazem w moim tipo |
Autor |
Wiadomość |
wilson
Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-05-2010, 12:19 Mam problem z gazem w moim tipo
|
|
|
Mianowicie chciałbym sie dowiedziec jak moge wyregulowac samodzielnie gaz . Instalacja gazowa to lovato . Jest za słaby na gazie .Prosze o pomoc |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-05-2010, 12:52
|
|
|
wilson, to zalezy czy masz wejscie pod kompa czy nie. jesli nie to na przewodzie jest sruba do regulacji. Jesli masz wejscie do kompa to tylko w serwisie ci to wyreguluja |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-05-2010, 14:56
|
|
|
Luczu napisał/a: | ale ja nie polecam samemu regulować |
no ja też jeżeli się nie ma pewności co do działania sondy lambda.
Wyregulować można samemu IIgenerację jak się ma interfejs, potrzeba do tego tylko cierpliwośći i trochę do wiadomości co i jak.
Ja u siebie zrobiłem interfejs sam i gnębiłem instalację przez dwa tygodnie, powiem w krótko, najlepiej rególować w trakcie jazdy. ja zszedłem z 10L w trasie do 8,5L.
Wniosek taki:
Jak się komu chce, ma rękę, ochotę i czas to można |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-05-2010, 15:12
|
|
|
lazik666 napisał/a: | no ja też jeżeli się nie ma pewności co do działania sondy lambda. |
chyba że kolega wilson, ma gaźnik bo pisze w profilu 1.4 ale nie wiadomo co
lazik666 napisał/a: | Jak się komu chce, ma rękę, ochotę i czas to można |
Tak Ja u siebie majstruję przy LPG ale śruby na parowniku od ostatniej pro regulacji nie ruszam. Bawię się tylko tą przy dolocie. Nie jest źle. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
wilson
Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-05-2010, 17:28 u mnie w tipo
|
|
|
u mnie w tipo nie ma kompa ani sondy jest tipo 1.4 rok 91 na gazniku |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-05-2010, 17:51
|
|
|
Cytat: | tipo 1.4 rok 91 na gazniku |
czyli masz jedną śrubę na parowniku jedną na dolocie
W linku który podałem masz wszystko od a do z
Jak ja to reguluję ?
Nie ruszam śruby od wolnych obrotów tj tej na parowniku. Mam nadzieję że jeszcze jest ok tam od ostatniej prawdziwej regulacji.
Jak tylko mam za duże spalanie albo za bardzo muli to bawię się śrubą na dolocie. Kręcąc w prawo zakręcasz gaz a w lewo odkręcasz. Kwestia 1/2 obrotu - nie kręć więcej przynajmniej na początku.
Ja sobie zrobiłem to tak że jak miałem duuże spalanie to przykręciłem w prawo o ok. 1/2 obrotu.
Jechał jak by go wykastrowali Jak dałem do dechy to wyraźnie było czuć że nie daje rady bo ma za mało LPG
Później przekręciłem 1/4 obrotu w lewo i jest w miarę ok
Tobie radzę na początek skoro Ci muli - przekręć ją o 1/4 obrotu w LEWO
Pojeździj i zobacz jak dasz do dechy co się bedzie działo. ( pamiętaj że to gaźnik i tak do około 2000 - 2500 rpm jak dasz do dechy na biegu to go zmuli
Pojeździj tak ze 100 km i zobacz jakie wyjdzie spalanie. Jak będzie OK to sprawa załatwiona.
Jeżeli masz rozregulowaną śrubę na parowniku ja nie pomogę bo sam nie kręciłem.
Nie możesz mieć też za ubogiej mieszanki ( czyli prawdopodobnie tak jak masz teraz ) bo Ci zawory powypala.
** Dodano: 15-05-2010, 18:54 **
A jakie masz teraz spalanie ?
Koszt pro regulacji u gazownika to około 30 - 40 zł
** Dodano: 15-05-2010, 18:55 **
dla 100% jasności
pisząc PRAWO mam na myśli kierunek zgodny z ruchem wskazówek zegara
w LEWO przeciwnie do wskazówek |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
wilson
Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 21 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-05-2010, 18:12 moje spalanie
|
|
|
moje spalanie to 93 km na 9 litrach czyli za 20 zeta , a tą sruba na parowniku tez mi sie zdazyło pokrecic to chyba teraz jechac do specjalisty? |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-05-2010, 18:16
|
|
|
wilson, no zdało by się pojechać |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-05-2010, 23:17
|
|
|
ja chyba za bardzo sobie przykręciłem bo dzisiaj w 2 osoby 139km/h i ani kilometra wiecej :/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|