|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pompa wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-03-2006, 22:51 Pompa wspomagania
|
|
|
Od jakiegoś czasu pompa wspomagania strasznie hałasuje - poprostu wyje. NIe bardzo wiem co z tym zrobić. Wymienilem już olej w układzie i niewiele to pomogło. Co z tą pompą - da się ją zregenerować - czy są tam łożyska (to właśnie one mogą hałasować), które można wymienić itp, itd
[ Dodano: 28-03-2006, 17:32 ]
Witam ponownie. Mam jeszcze kilka pytań w związku z powyższym. Czy może to być zawór zwrotny (jak tak to gdzie on się znajduje)? Jakie są objawy gdy pompa łapie "lewe" powietrze? Nie wiem co z tym zrobić, a zaczyna coraz bardziej wyć. Prosze o jakieś sugestie, porady. Z góry dzięki. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2006, 07:39
|
|
|
jesli pompa hałasuje ci w skrajnych położeniach kierownicy to nie masz czym się przejmować - tak jest i koniec...
jesli jednak podczas pracy w całym zakresie ci hałasuje, a na dodatek siła wspomagania zależy od obrotów to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić że nie pomoże jej nawet regeneracja... jesli tylko hałasuje a wspomaganie nie zależy od obrotów i jest zawsze tak samo sprawne to możesz próbować szukać warsztatu regenerującego pompy.
pozdro!
P.S. widze że jestes z Wrocławia. więc moge ci podpowiedzieć że regeneracją pomp wspomagania zajmuje się na przykład zakład na Wysockiego 39 (tel. 71 3729898). zadzwoń i pogadaj z gościem |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2006, 08:32
|
|
|
czecho napisał/a: |
P.S. widze że jestes z Wrocławia. więc moge ci podpowiedzieć że regeneracją pomp wspomagania zajmuje się na przykład zakład na Wysockiego 39 (tel. 71 3729898). zadzwoń i pogadaj z gościem |
Dzięki wielkie za namiary. Porozmawiam z gościem z zakładu regenerującego pompy i zobaczymy co z tego będzie. Pozdrawiam. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2006, 13:02
|
|
|
A w jaki sposób wymieniłeś płyn w układzie wspomagania?
Bo jeżeli tylko w zbiorniczku wyrównawczym to nie miało prawa pomóc. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2006, 15:04
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | A w jaki sposób wymieniłeś płyn w układzie wspomagania?
Bo jeżeli tylko w zbiorniczku wyrównawczym to nie miało prawa pomóc. |
Wymieniałem w ten sposób - najpierw odessałem wszystko ze zbiorniczka wyrównawczego. Potem ściągnąłem jeden przewód ze zbiorniczka - powrót z maglownicy i umieściłem go w butelce. Następnie druga osoba odpaliła silnik i kręciła kierownicą. Ja w tym czasie dolewałem płynu aż do czasu, kiedy z przewodu w butelce zaczął wylatywać czysty płyn - czyli układ się troszkę przeczyścił.
Po samej wymianie, płyn był tak na pół czysty, miał czerwonawą barwe. Po kilku dniach płyn jest znów czarny jak smoła.
Byłem dzisiaj u gościa od regeneracji pomp, tego którego mi poleciliście. On powiedział, żeby wymienić dokładnie cały płyn (odkręcając przewód od maglownicy), zalać nowym i nie przejmować się jak wspomaganie działa, bo wymiana pompy to duże koszty. Faktycznie - sprawdzałem w Eperze i pompa wspomagania kosztuje bagatela 1200 zł. Tak więc wymienie sam płyn i zobaczymy co będzie się działo.
Sorki, że troszkę przydługie, ale opisałem wszystko jak było. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi i sugestie. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2006, 18:05
|
|
|
Jak ja kupiłem autko to wspomaganie też mi skrzypiało. Po pierwszej wymianie płynu trochę się poprawiło ale to jeszcze nie było to. Chyba po dwóch albo trzech dniach ponownie wymieniłem płyn i było już zdecydowanie lepiej. Kolejna wymiana (chyba po dwóch tygodniach) usunęła całkowicie problem. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|