|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wolne obroty na gazie |
Autor |
Wiadomość |
Lukaszewicz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 27 Sty 2007 Posty: 11 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2007, 15:32 wolne obroty na gazie
|
|
|
Koledzy mam problem ponieważ na gazie wolne obroty skaczą mi od normalnych 900 do 400. Jak przełączę na benzynę to wszystko jest ok. Czy to oznacza zę parownik się kończy a może to coś innego. Prośił bym o pomoc!!! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-07-2007, 16:39
|
|
|
niekoniecznie , że się kończy, ale możesz zaznaczyć aktualne ustawienie śruby od regulacji wolnych obrotów, spróbować ją przekręcić o jeden obrót w jedną stronę, zobaczyć jak się zachowuje, potem z powrotem i w drugą stronę i jak się zachowuje, potem przywrócić ustawienie;
może po prostu masz membrany na tyle sztywne i/lub uszczeleczki w reduktorze czy iglice wyrobione, iż przepuszcza, nie trzyma dobrze;
jak kilka latem reduktor ma to warto zregenerować reduktor, zrobisz to sam i powinno pomóc, na pewno mniej będzie palić a odzyska moc;
ale sprawdź najpierw czy trzyma wyższe i niższe obroty jak pokręcisz od nich śrubką... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-07-2007, 20:01
|
|
|
Mam reduktor firmy Lovato. Kupiłem go jakoś 3 lata temu i od tamtego momentu przejechałem nim około 80tys. km. Miałem właśnie takie problemy, że na Pb było ok, a na LPG szalały obroty i nie mogłem ich wyregulować jakkolwiek kręciłem śrubami od regulacji.
Przyczyną okazały się już zużyte i lekko sparciałe membrany w reduktorze. Kupiłem na allegro za 65zł zestaw wszystkich trzech membran, wymieniłem i jest ok. Trzyma idealnie obroty, nic nie skacze. Raz wyregulowałęm i jest ok. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-08-2007, 14:45
|
|
|
a jaka jest przecietna zywotnosc membran i od czego ona zalezy? co wplywa na przyspieszone / spowolnione ich zuzywanie? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-08-2007, 18:59
|
|
|
snajper555 napisał/a: | a jaka jest przecietna zywotnosc membran i od czego ona zalezy? co wplywa na przyspieszone / spowolnione ich zuzywanie? |
ok kilkudziesięciu to ponad 100tkm.
Największy wpływ na ich żywotność ma odpalanie na gazie w zimie oraz jakość tankowanego gazu. Przy złym gazie w parowniku zbiera się syf który należy co jakiś czas spuścić. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-08-2007, 19:50
|
|
|
a czy samo oczyszczenie cos daje? pytam o osiagi / zuzycie paliwa. ale o konkrety, nie o 0.1 litra na 100km czy 0,5sek szybciej do setki.prawde mowiac nie wiem, kied u mnie byly wymieniane membrany. po czym poznam, ze trzeba je juz wymienic?
a jak powiedzmy rozbiore parownik "sla sportu", zeby sprawdzic stan membran, to czy raczej sa one do poskladania (czy sie nie uszkadzaja podczas demontazu, jezeli np bede chcial wyczyscic wszystko a potem poskladac)? bo z uszczelkami z gaznika to jest tak, ze jak sie otwirzy, to trzebaby wymienic... |
|
|
|
|
Bratek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 51 Skąd: Rymanów Zdrój
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-08-2007, 19:57
|
|
|
Oczyszczenie raczej nic nie da, jeśli masz faktycznie membrany zparciałe. Ja u siebie przejechałem jakies 60 tyś na parowniku Lovato i niedawno go rozkręcałem, sprawdzić właśnie stan membran. I stwierdziłem, że są już troszkę zużyte, ale jeszcze chwilę na nich pojeżdzę, nie miałem żadnego kłopotu z poskładaniem go do "kupy". Dodam, że w zimie jak i w lecie jeżdźę na gazie.
** Dodano: 04-08-2007, 20:59 **
a po czym poznać, że są już do wymiany??
poprostu, albo będą dziurawe (zdaża się i tak), albo poprostu straciły swoją elastyczność. |
_________________ TIPO 1.4 GAŹNIK POWERED by LPG --> Niestety sprzedany:/ aż łezka się w oku kręci... |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-08-2007, 20:24
|
|
|
no tak, stracily elastycznosc, ale czym sie to objawia dla uzytkownika:zaczyna byc slabszy? wiecej pali? gorzej zapala na zimnym?
a jak mowisz o peknieciu, to ciecz chlodzaca powinna byc zasysana przez komore spalania i plynu chlodniczego powinno ubywac. to chyba mozliwe, prawda? tyle ze wtedy pewnie nie da rady jezdzic.
A jak juz otwirze parownik, to jakimi kryteriami sie kierowac zeby stwierdzic: jest jeszcze ok, albo: trzeba wymienic jak najszybciej? |
|
|
|
|
Bratek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 51 Skąd: Rymanów Zdrój
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-08-2007, 21:21
|
|
|
tak jak piszesz, gdy membrany już padają autko nie trzyma wolnych obrotów i wiecej pali. A jeśli chodzi o dziurawe membrany, to wcale płyn chłodniczy nie ma z tym nic wspolnego. Membrany służą do dekompresji gazu, ze stanu ciekłego w gazowy, a płyn chłodniczy tylko ogrzewa parownik, bo przy przyjściu w stan gazowy, jako skutek uboczny, jest wydzielana niska temperatura (poniżej zera), dlatego powinno się zapalać auto na paliwie, a dopiero jak się nagrzeje to przełączyć na gaz. Bo zakładając brak płynu chłodzącego lub jego niski stan, przy odpaleniu (lub jeździe) na gazie parownik poprostu zamarznie.
A jeślo chodzi o kryteria wymiany membran w parowniku, to jest jedno 100% pewne:
- jeśli jest dziurawa któraś z membran to wymiana, jeśli nie to dalej można śmigać |
_________________ TIPO 1.4 GAŹNIK POWERED by LPG --> Niestety sprzedany:/ aż łezka się w oku kręci... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-08-2007, 11:26
|
|
|
Bratek napisał/a: | A jeślo chodzi o kryteria wymiany membran w parowniku, to jest jedno 100% pewne:
- jeśli jest dziurawa któraś z membran to wymiana, jeśli nie to dalej można śmigać |
No nie tylko gdy jest dziurawa.Wymieniałem w swoim aucie cały zestawik mimo że membrany były całe,ale silnik był mułowaty,dużo palił i był problem z zapaleniem ciepłego silnika.Po wymianie jak ręką odjął. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|