Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wolne obroty na gazie
Autor Wiadomość
Lukaszewicz 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 11
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-07-2007, 15:32   wolne obroty na gazie

Koledzy mam problem ponieważ na gazie wolne obroty skaczą mi od normalnych 900 do 400. Jak przełączę na benzynę to wszystko jest ok. Czy to oznacza zę parownik się kończy a może to coś innego. Prośił bym o pomoc!!!
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2007, 16:39   

niekoniecznie , że się kończy, ale możesz zaznaczyć aktualne ustawienie śruby od regulacji wolnych obrotów, spróbować ją przekręcić o jeden obrót w jedną stronę, zobaczyć jak się zachowuje, potem z powrotem i w drugą stronę i jak się zachowuje, potem przywrócić ustawienie;
może po prostu masz membrany na tyle sztywne i/lub uszczeleczki w reduktorze czy iglice wyrobione, iż przepuszcza, nie trzyma dobrze;
jak kilka latem reduktor ma to warto zregenerować reduktor, zrobisz to sam i powinno pomóc, na pewno mniej będzie palić a odzyska moc;

ale sprawdź najpierw czy trzyma wyższe i niższe obroty jak pokręcisz od nich śrubką...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-07-2007, 20:01   

Mam reduktor firmy Lovato. Kupiłem go jakoś 3 lata temu i od tamtego momentu przejechałem nim około 80tys. km. Miałem właśnie takie problemy, że na Pb było ok, a na LPG szalały obroty i nie mogłem ich wyregulować jakkolwiek kręciłem śrubami od regulacji.

Przyczyną okazały się już zużyte i lekko sparciałe membrany w reduktorze. Kupiłem na allegro za 65zł zestaw wszystkich trzech membran, wymieniłem i jest ok. Trzyma idealnie obroty, nic nie skacze. Raz wyregulowałęm i jest ok.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-08-2007, 14:45   

a jaka jest przecietna zywotnosc membran i od czego ona zalezy? co wplywa na przyspieszone / spowolnione ich zuzywanie?
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-08-2007, 18:59   

snajper555 napisał/a:
a jaka jest przecietna zywotnosc membran i od czego ona zalezy? co wplywa na przyspieszone / spowolnione ich zuzywanie?

ok kilkudziesięciu to ponad 100tkm.
Największy wpływ na ich żywotność ma odpalanie na gazie w zimie oraz jakość tankowanego gazu. Przy złym gazie w parowniku zbiera się syf który należy co jakiś czas spuścić.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-08-2007, 19:50   

a czy samo oczyszczenie cos daje? pytam o osiagi / zuzycie paliwa. ale o konkrety, nie o 0.1 litra na 100km czy 0,5sek szybciej do setki.prawde mowiac nie wiem, kied u mnie byly wymieniane membrany. po czym poznam, ze trzeba je juz wymienic?

a jak powiedzmy rozbiore parownik "sla sportu", zeby sprawdzic stan membran, to czy raczej sa one do poskladania (czy sie nie uszkadzaja podczas demontazu, jezeli np bede chcial wyczyscic wszystko a potem poskladac)? bo z uszczelkami z gaznika to jest tak, ze jak sie otwirzy, to trzebaby wymienic...
  
 
Bratek 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 51
Skąd: Rymanów Zdrój
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-08-2007, 19:57   

Oczyszczenie raczej nic nie da, jeśli masz faktycznie membrany zparciałe. Ja u siebie przejechałem jakies 60 tyś na parowniku Lovato i niedawno go rozkręcałem, sprawdzić właśnie stan membran. I stwierdziłem, że są już troszkę zużyte, ale jeszcze chwilę na nich pojeżdzę, nie miałem żadnego kłopotu z poskładaniem go do "kupy". Dodam, że w zimie jak i w lecie jeżdźę na gazie.

** Dodano: 04-08-2007, 20:59 **
a po czym poznać, że są już do wymiany??
poprostu, albo będą dziurawe (zdaża się i tak), albo poprostu straciły swoją elastyczność.
_________________
TIPO 1.4 GAŹNIK POWERED by LPG :) --> Niestety sprzedany:/ aż łezka się w oku kręci...
  
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-08-2007, 20:24   

no tak, stracily elastycznosc, ale czym sie to objawia dla uzytkownika:zaczyna byc slabszy? wiecej pali? gorzej zapala na zimnym?

a jak mowisz o peknieciu, to ciecz chlodzaca powinna byc zasysana przez komore spalania i plynu chlodniczego powinno ubywac. to chyba mozliwe, prawda? tyle ze wtedy pewnie nie da rady jezdzic.

A jak juz otwirze parownik, to jakimi kryteriami sie kierowac zeby stwierdzic: jest jeszcze ok, albo: trzeba wymienic jak najszybciej?
  
 
Bratek 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 51
Skąd: Rymanów Zdrój
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-08-2007, 21:21   

tak jak piszesz, gdy membrany już padają autko nie trzyma wolnych obrotów i wiecej pali. A jeśli chodzi o dziurawe membrany, to wcale płyn chłodniczy nie ma z tym nic wspolnego. Membrany służą do dekompresji gazu, ze stanu ciekłego w gazowy, a płyn chłodniczy tylko ogrzewa parownik, bo przy przyjściu w stan gazowy, jako skutek uboczny, jest wydzielana niska temperatura (poniżej zera), dlatego powinno się zapalać auto na paliwie, a dopiero jak się nagrzeje to przełączyć na gaz. Bo zakładając brak płynu chłodzącego lub jego niski stan, przy odpaleniu (lub jeździe) na gazie parownik poprostu zamarznie.

A jeślo chodzi o kryteria wymiany membran w parowniku, to jest jedno 100% pewne:
- jeśli jest dziurawa któraś z membran to wymiana, jeśli nie to dalej można śmigać 8)
_________________
TIPO 1.4 GAŹNIK POWERED by LPG :) --> Niestety sprzedany:/ aż łezka się w oku kręci...
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-08-2007, 11:26   

Bratek napisał/a:
A jeślo chodzi o kryteria wymiany membran w parowniku, to jest jedno 100% pewne:
- jeśli jest dziurawa któraś z membran to wymiana, jeśli nie to dalej można śmigać


No nie tylko gdy jest dziurawa.Wymieniałem w swoim aucie cały zestawik mimo że membrany były całe,ale silnik był mułowaty,dużo palił i był problem z zapaleniem ciepłego silnika.Po wymianie jak ręką odjął. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load