|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1,4 - zwarcie |
Autor |
Wiadomość |
capitanos
Wiek: 34 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 17:49 Tipo 1,4 - zwarcie
|
|
|
Witam to mój pierwszy temat na tym forum (jeśli zakładam go w złym dziale proszę o przeniesienie). Problem wygląda następująco: gdy stałem na skrzyżowaniu coś zaczęło syczeć, po przejechaniu kilku metrów spod deski rozdzielczej i z nawiewów powietrza (lewy, środkowe i górne) poszedł dym. Po zatrzymaniu zauważyłem małe płomienie na bezpiecznikach (nie wiem czy fachowo to nazywam chodzi mi o to miejsce pod kierownicą po lewej stronie, gdzie z reguły w autach są bezpieczniki). Płomienie ugasiłem, akumulator odłączyłem, auto odholowane do domu i co dalej ? Umówiłem się już na wizytę w zakładzie elektromechanik, bo elektryk ze mnie marny i nawet nie wiem od czego by zacząć ew. naprawę (z resztą wolę oddać auto do fachowca). Pytanie mam następujące co mogło być przyczyną, co będzie trzeba wymienić ? Chodzi mi o to, że chcę wiedzieć "na czym stoję" i na jakie koszta się nastawić. Po zwarciu (jeśli można to tak nazwać) światła działały, samochód chodził. Posiadam Fiata Tipo 1,4 S - "golasa" bez żadnych udogodnień więc elektryki ponadprogramowej tu niewiele. Jeżeli wnosi to coś do tematu dodam, że dzień prędzej przylutowałem jeden z kabli od wiatraka na chłodnicy, ponieważ był urwany i nie było chłodzenia. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 18:26
|
|
|
Wszystko zależy gdzie i co się spaliło. Jeżeli w jakiś sposób skrzynka bezpieczników przetrwała to jest mniej roboty. Możliwe, że gdzieś zwarcie poszło na kablach.
Tutaj przy podszybiu jest taki punkt w którym woda ścieka. Czasami odpływ się tam zatyka i woda się gromadzi. Słyszałem o przypadkach takich, że dochodziło do tego, że kapało na skrzynkę bezpieczników. Możliwe, że przez to doszło do zwarcia. Oczywiście to tylko przypuszczenia. Poszukaj o tym na forum.
Możliwe, też że jakiś kabel się przepałiłi zrobił zwarcie. Nawet mały palący się kabelek może narobić dużo dymu i strachu.
Mogło to być też upalenie się elementów w skrzynce bezpieczników, u wujasa kiedyś w Passacie się podobnie stało i cała skrzynka poszła z dymem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
capitanos
Wiek: 34 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 22:31
|
|
|
capitanos, to co cyknąłeś to okolice gdzie jest przekaźnik od podgrzewacza kolektora dolotowego o ile ten twój 1.4 S to gaźnik. Muszę zerknąć do siebie to ci powiem co to jest. Strasznie nie wyraźne te fotki zwłaszcza ta druga. Nie dało by się czegoś lepszego zrobić? Może tym lutowaniem zrobiłeś zwarcie, i gdy termo włącznik uruchomił się, po nagrzaniu, to usmażyło ci kable. Wydaje mi się że obok drugi przekaźnik jest właśnie od wentylatora ale muszę sobie posprawdzać i przypomnieć. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
capitanos
Wiek: 34 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-04-2009, 09:59
|
|
|
Przekaźnik rzeczywiście był od wentylatora, został wymieniony, kable, które się usmażyły zostały usunięte. Koszt naprawy 30 zł. Wczoraj wieczorem spotkała mnie kolejna nie miła niespodzianka z elektryki mianowicie padł mi akumulator co ciekawe po całym dniu jazdy... W pewnym momencie zaczęła się świecic kontrolka i po postoju rozrusznik już nie zakręcił, oczko w akumulatorze było zielone (czyli wydawało by się, że powinno byc OK). Dziś jedzie do innego mechanika w związki z wymianą filtra, oleju i chyba także pompki (kapie na filtr) więc przy okazji poproszę żeby sprawdzili mi ten akumulator. |
_________________ Tipo 1.4 S '94 r. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2009, 12:17
|
|
|
capitanos, niech ci od razu sprawdzi prąd ładowania i napięcie z alternatora, powinno być ~14,5V nie zależnie od obrotów. Aż się ciśnie na myśl że dalej masz zwarcie, niech ci pomierzy pobór prądu z akumulatora na wyłączonym silnik ale przetraconym kluczyku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
capitanos
Wiek: 34 Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-04-2009, 17:09
|
|
|
Po kolejnej wizycie u elektryka gdzie pan mgr. inż. zarzekał się, że oni wszystko zrobili jak należy okazało się, że do wymiany jest rozdzielacz (nie wiem czy nie przekręciłem nazwy) od alternatora - koszt tej zabawy 60 zł. Wymieniłem dziś też filtry, olej i pompkę za tą zabawę zapłaciłem 125 zł (tylko za części, znajomy wujka, więc potraktował ulgowo). Stwierdził, że auto zdrowe, tylko coś na skrzyni się poci, ale mam tego nie ruszac póki co, więc mogę spac spokojnie. |
_________________ Tipo 1.4 S '94 r. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|