|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[MPI] Sonda Lambda - uszkodzona grzałka |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2013, 17:09 [MPI] Sonda Lambda - uszkodzona grzałka
|
|
|
Witam. Chciałbym wiedzieć jakie są objawy nie działającej grzałki sondy lambda oraz za co ona odpowiada.
Z góry dzięki za pomoc. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-03-2013, 17:15
|
|
|
wysokie spalanie pb bedzie, sonda podaje sygnal do sterownika silnika czy wzmocnic mieszanke czy zubozyć |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2013, 17:16
|
|
|
palidzojnt221, Dzięki za szybką odpowiedź ale pytałem o grzałkę sondy |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2013, 17:30
|
|
|
Lasgo07,sonda zaczyna dzialac dopiero powyzej 300 st.C a wiec grzalka jest po to aby szybciej ta minimalna temperature osiagnac bo dopoki sonda zimna silnik chodzi na b.bogatej mieszance.W niektorych samochodach dodatkowo sonda potrafi stygnac na wolnych obrotach np.w korku wiec jej dzialanie jest konieczne.W innych samochodach sonda bez grzalki moze wogole nie osiagnac minimalnej temp.pracy.Zalezy jaka sonda i jak daleko od kolektora wydechowego.Jak cisniesz ostro na pedal gazu prawie kazda sie rozgrzeje nawet bez grzalki ale jadac normalnie juz niekoniecznie.
Podsumowujac:zimna sonda np.taka ze spalona grzalku=wyzsze spalanie.Niestety tego nie naprawisz.Tylko wymiana.Nie kupuj tylko tanich zamiennikow.Zwykle wcale nie dzialaja lub daja dziwne wyniki. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2013, 17:35
|
|
|
shagger78, Dzięki za konkretną odpowiedź. W takim razie wiem co mam dalej robić Pozdro |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
EDD
witamy nowego
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2014, 12:56
|
|
|
Podepnę się do tematu.
Czy wymiana sondy rozwiązała problem?
W mojej temprze 1,6 90km 95r. jest taki objaw, że pali się kontrolka wtrysku (po odpaleniu auta) - jeśli ma to znaczenie - deska w digitalu. Lampka gaśnie dopiero po konkretnym rozgrzaniu - 5-10km trzeba przejechać. Potem kontrolka gaśnie i wszystko jest ok. Trochę silnik poszarpuje w okolicach 1800-2000obr. Ale jak da się w gaz to wkręca się normalnie na obroty.
Czy może to być właśnie objaw uszkodzonej grzałki w sondzie?
Początkowo problem pojawiał się rzadko. Raz na 2dni zapaliła się kontrolka wtrysku (na ogół zawsze na zimno). Silnik trochę podłapał temp. + mocniejsze przyspieszenie i kontrolka gasła.
Teraz jest tak, że trzeba większy kawałek przejechać, żeby kontrolka zgasła.
Nie bardzo mam gdzie podpiąć auto pod komputer.
Auto pali dość sporo - cykl mieszany 12-13na sto, z przewagą trasy. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-07-2014, 19:56
|
|
|
może być to grzałka w sondzie , ale nie musi - przez 2 minuty po odpaleniu sonda nie działa , może to wina czujnika temperatury na kolektorze - moja rada podepnij się do kompa , będzie najtaniej , nie wymienisz połowy osprzętu |
|
|
|
|
EDD
witamy nowego
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2014, 20:04
|
|
|
Problem jest taki, że to strasznie przedpotopowy komputer, a wszyscy mechanicy lecą na dużo nowszych sprzętach i nie bardzo chcą się podjąć sprawdzenia.
To, że sonda nie działa przez pierwszy okres czasu to wiem - musi się rozgrzać.
W przypadku uszkodzonej grzałki, okres ten trwa na pewno dużo dłużej.
Spróbuję jeszcze sprawdzić zakres pracy sondy voltomierzem.
Czujnik temperatury powietrza w kolektorze może dawać podobny efekt?
Czujnik temp. cieczy, raczej można chyba wykluczyć, bo wskazania na desce są właściwe.
Może ktoś z forum posiada taki komp i jest w stanie ogarnąć dokładne sprawdzenie wszystkich błędów? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-07-2014, 20:33
|
|
|
deska , a moduł to dwie różne sprawy czujnik temp. na deskę masz w bloku , a czujnik na moduł w kolektorze dolotu . na obwodzie grzałki zapnij w szereg żaróweczkę 12v wtedy będziesz widział czy grzeje , co do kompa to mam starego euroscana i on na pewno się połączy ale masz do mnie 200km więc jeśli kiedyś będziesz przejazdem to możesz wstąpić . masz MPI? |
|
|
|
|
EDD
witamy nowego
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-07-2014, 13:16
|
|
|
Czujnik w dolocie, to nie jest przypadkiem czujnik ciśnienia, a nie czujnik temperatury?
Chyba, że o innym czujniku mówimy.
Czujnik temperatury silnika wydaje się działać poprawnie, ma kostkę na 2 wtyki, więc nie wiem, czy w ogóle komputer bierze go pod uwagę przy ustalaniu mieszanki.
Silnik to 1,6 mpi 90km. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-07-2014, 19:22
|
|
|
podaj oznaczenie silnika (nr) bo nie wiem jaki masz , w opisie masz 1,6 - 90km a takiego silnika nie było , największy to 84km w S,SX czujnik temperatury ma gniazdo pinów niebieskie i moduł bierze to pod uwagę , przy sondzie będzie dużo palił , szarpał i śmierdział z wydechu (chociaż ?) na odległość można gdybać może CPP , a może termostat |
|
|
|
|
EDD
witamy nowego
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-07-2014, 20:44
|
|
|
termostat jest dobry, poza tym to nie wywali błędu na desce. auto rozgrzewa się normalnie i trzyma temperaturę.
Sprawdziłem dziś sondę - przed odpaleniem wykazała oporność grzałki. po odpaleniu i rozgrzaniu oporność grzałki wzrosła, a wskazania sondy wahały się od 0,1v do 0,6-0,7v więc teoretycznie sonda jest sprawna.
odpiąłem wtyczkę od sondy - błędu nie wywaliło, więc tego komp nie uwzględnia przy wyrzucaniu błędów.
Generalnie odpaliła bez błędu od razu, po tygodniowym postoju.
Odpinałem EGR, czujnik położenia przepustnicy, czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i czujnik w rurze dolotowej - chyba czujnik ilości powietrza? - wszystkie odpięcia wywaliły błąd na desce.
Także bez dostępu do kompa nie będę w stanie sprawdzić czego dotyczy problem.
I tu ponawiam pytanie - kto ma komp, który to ogarnie, lub kto wie jaki kabel i program trzeba ogarnąć, żeby wszystko się skomunikowało.
Co do mocy silnika, to jak najbardziej jest to 1,6 90km mpi. Były takie tempry, w katalogach nawet takie występują. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-07-2014, 11:23
|
|
|
Tak znalazłem były takie 1,6 mpi z modułem GM i chyba taki u Ciebie występuje , te moduły były też w polonezach , daewoo , i punto 90km programem jakim to sprawdzisz ? - myślę że multiecuscan da radę + viaken , dzisiaj sprawdziłem u siebie na euroscanie i GM jest , ale euroscana na 2 porty com +california acces 6100 już nie kupisz |
|
|
|
|
EDD
witamy nowego
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-07-2014, 19:30
|
|
|
dokładnie komp jest GMa
Muszę w takim razie poszukać kogoś, kto ma komp, który to ogarnie. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-07-2014, 21:01
|
|
|
mam euroscana , ale masz do mnie 200 km i koszt przejazdu będzie większy niż zapłacić za diagnozę w okolicy ale jak będziesz przejazdem to sprawdzę za free |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-07-2014, 19:55
|
|
|
Jaka byla opornosc grzalki na zimnym a jaka na goracym?
Podaj nr z ecu.Moze bedzie latwiej ustalic czym to podpiac. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-07-2014, 21:27
|
|
|
Kolegi EDD, moduł to - GM-MPI-ROCHESTER i teraz albo bez nr , albo z nr 46472356 silnik zapewne 159B9.000 i to chyba tylko euroscan na 2xRS - ogarnie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|