Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MPI] Sonda Lambda - uszkodzona grzałka
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2013, 17:09   [MPI] Sonda Lambda - uszkodzona grzałka

Witam. Chciałbym wiedzieć jakie są objawy nie działającej grzałki sondy lambda oraz za co ona odpowiada.

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-03-2013, 17:15   

wysokie spalanie pb bedzie, sonda podaje sygnal do sterownika silnika czy wzmocnic mieszanke czy zubozyć
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2013, 17:16   

palidzojnt221, Dzięki za szybką odpowiedź ale pytałem o grzałkę sondy ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2013, 17:30   

Lasgo07,sonda zaczyna dzialac dopiero powyzej 300 st.C a wiec grzalka jest po to aby szybciej ta minimalna temperature osiagnac bo dopoki sonda zimna silnik chodzi na b.bogatej mieszance.W niektorych samochodach dodatkowo sonda potrafi stygnac na wolnych obrotach np.w korku wiec jej dzialanie jest konieczne.W innych samochodach sonda bez grzalki moze wogole nie osiagnac minimalnej temp.pracy.Zalezy jaka sonda i jak daleko od kolektora wydechowego.Jak cisniesz ostro na pedal gazu prawie kazda sie rozgrzeje nawet bez grzalki ale jadac normalnie juz niekoniecznie.

Podsumowujac:zimna sonda np.taka ze spalona grzalku=wyzsze spalanie.Niestety tego nie naprawisz.Tylko wymiana.Nie kupuj tylko tanich zamiennikow.Zwykle wcale nie dzialaja lub daja dziwne wyniki.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2013, 17:35   

shagger78, Dzięki za konkretną odpowiedź. W takim razie wiem co mam dalej robić :) Pozdro
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EDD 
witamy nowego


Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-07-2014, 12:56   

Podepnę się do tematu.
Czy wymiana sondy rozwiązała problem?

W mojej temprze 1,6 90km 95r. jest taki objaw, że pali się kontrolka wtrysku (po odpaleniu auta) - jeśli ma to znaczenie - deska w digitalu. Lampka gaśnie dopiero po konkretnym rozgrzaniu - 5-10km trzeba przejechać. Potem kontrolka gaśnie i wszystko jest ok. Trochę silnik poszarpuje w okolicach 1800-2000obr. Ale jak da się w gaz to wkręca się normalnie na obroty.
Czy może to być właśnie objaw uszkodzonej grzałki w sondzie?
Początkowo problem pojawiał się rzadko. Raz na 2dni zapaliła się kontrolka wtrysku (na ogół zawsze na zimno). Silnik trochę podłapał temp. + mocniejsze przyspieszenie i kontrolka gasła.
Teraz jest tak, że trzeba większy kawałek przejechać, żeby kontrolka zgasła.
Nie bardzo mam gdzie podpiąć auto pod komputer.
Auto pali dość sporo - cykl mieszany 12-13na sto, z przewagą trasy.
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2014, 19:56   

może być to grzałka w sondzie , ale nie musi - przez 2 minuty po odpaleniu sonda nie działa , może to wina czujnika temperatury na kolektorze - moja rada podepnij się do kompa , będzie najtaniej , nie wymienisz połowy osprzętu
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EDD 
witamy nowego


Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-07-2014, 20:04   

Problem jest taki, że to strasznie przedpotopowy komputer, a wszyscy mechanicy lecą na dużo nowszych sprzętach i nie bardzo chcą się podjąć sprawdzenia.
To, że sonda nie działa przez pierwszy okres czasu to wiem - musi się rozgrzać.
W przypadku uszkodzonej grzałki, okres ten trwa na pewno dużo dłużej.
Spróbuję jeszcze sprawdzić zakres pracy sondy voltomierzem.

Czujnik temperatury powietrza w kolektorze może dawać podobny efekt?
Czujnik temp. cieczy, raczej można chyba wykluczyć, bo wskazania na desce są właściwe.

Może ktoś z forum posiada taki komp i jest w stanie ogarnąć dokładne sprawdzenie wszystkich błędów?
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-07-2014, 20:33   

deska , a moduł to dwie różne sprawy czujnik temp. na deskę masz w bloku , a czujnik na moduł w kolektorze dolotu . na obwodzie grzałki zapnij w szereg żaróweczkę 12v wtedy będziesz widział czy grzeje , co do kompa to mam starego euroscana i on na pewno się połączy ale masz do mnie 200km więc jeśli kiedyś będziesz przejazdem to możesz wstąpić . masz MPI?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EDD 
witamy nowego


Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-07-2014, 13:16   

Czujnik w dolocie, to nie jest przypadkiem czujnik ciśnienia, a nie czujnik temperatury?
Chyba, że o innym czujniku mówimy.
Czujnik temperatury silnika wydaje się działać poprawnie, ma kostkę na 2 wtyki, więc nie wiem, czy w ogóle komputer bierze go pod uwagę przy ustalaniu mieszanki.

Silnik to 1,6 mpi 90km.
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-07-2014, 19:22   

podaj oznaczenie silnika (nr) bo nie wiem jaki masz , w opisie masz 1,6 - 90km a takiego silnika nie było , największy to 84km w S,SX czujnik temperatury ma gniazdo pinów niebieskie i moduł bierze to pod uwagę , przy sondzie będzie dużo palił , szarpał i śmierdział z wydechu (chociaż ?) na odległość można gdybać może CPP , a może termostat
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EDD 
witamy nowego


Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-07-2014, 20:44   

termostat jest dobry, poza tym to nie wywali błędu na desce. auto rozgrzewa się normalnie i trzyma temperaturę.
Sprawdziłem dziś sondę - przed odpaleniem wykazała oporność grzałki. po odpaleniu i rozgrzaniu oporność grzałki wzrosła, a wskazania sondy wahały się od 0,1v do 0,6-0,7v więc teoretycznie sonda jest sprawna.
odpiąłem wtyczkę od sondy - błędu nie wywaliło, więc tego komp nie uwzględnia przy wyrzucaniu błędów.

Generalnie odpaliła bez błędu od razu, po tygodniowym postoju.
Odpinałem EGR, czujnik położenia przepustnicy, czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i czujnik w rurze dolotowej - chyba czujnik ilości powietrza? - wszystkie odpięcia wywaliły błąd na desce.
Także bez dostępu do kompa nie będę w stanie sprawdzić czego dotyczy problem.
I tu ponawiam pytanie - kto ma komp, który to ogarnie, lub kto wie jaki kabel i program trzeba ogarnąć, żeby wszystko się skomunikowało.

Co do mocy silnika, to jak najbardziej jest to 1,6 90km mpi. Były takie tempry, w katalogach nawet takie występują.
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-07-2014, 11:23   

Tak znalazłem były takie 1,6 mpi z modułem GM i chyba taki u Ciebie występuje , te moduły były też w polonezach , daewoo , i punto 90km programem jakim to sprawdzisz ? - myślę że multiecuscan da radę + viaken , dzisiaj sprawdziłem u siebie na euroscanie i GM jest , ale euroscana na 2 porty com +california acces 6100 już nie kupisz :(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EDD 
witamy nowego


Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-07-2014, 19:30   

dokładnie komp jest GMa

Muszę w takim razie poszukać kogoś, kto ma komp, który to ogarnie.
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-07-2014, 21:01   

mam euroscana , ale masz do mnie 200 km i koszt przejazdu będzie większy niż zapłacić za diagnozę w okolicy :( ale jak będziesz przejazdem to sprawdzę za free
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-07-2014, 19:55   

Jaka byla opornosc grzalki na zimnym a jaka na goracym?

Podaj nr z ecu.Moze bedzie latwiej ustalic czym to podpiac.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-07-2014, 21:27   

Kolegi EDD, moduł to - GM-MPI-ROCHESTER i teraz albo bez nr , albo z nr 46472356 silnik zapewne 159B9.000 i to chyba tylko euroscan na 2xRS :( - ogarnie
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load