 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Po czym poznac ze wydmuchało uszczelkę pod głowicą |
Autor |
Wiadomość |
sabam123456


Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 23 Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2008, 15:05 Po czym poznac ze wydmuchało uszczelkę pod głowicą
|
|
|
Mam takie pytanie do bardziej doświadczonych uzytkowników TIPO .
Mam podejrzenia co do uszczelki pod głowicą, teraz wiem ze mozna to sprawdzic sprawdzajac czy nie wyskakuja bombelki po odkreceniu korka od zbiorniczka chłodnicy ??
teraz pytanie czy na silniku odpalonym cieplym czy zimnym ?
czy ew. sa jakies inne sposoby na sprawdzenie uszczelki ? |
_________________ Tipi 1.4e + gaz |
|
|
|
 |
kubek


Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 16:06
|
|
|
patrzysz na odpalonym silniku czy przez przewod przelewowy (przy chlodnicy) leci plyn czy plyn z powietrzem. jak leci z powietrzem to moze byc to uszczelka.
** Dodano: 31-03-2008, 16:08 **
mozesz sprawdzic jeszcze olej czy nie ma w nim wody lub na odwrot czy nie ma oleju w wodzie. |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 16:11
|
|
|
na ciepłym jest bardziej miękko i się rozciąga wsio poza tym ciśnienie się zrobi w ukł chłodzenia, wtedy lepiej; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
Shiden


Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2008, 16:42
|
|
|
No ciśnienie się dość duże robi i zaraz po odpaleniu silnika podczas odkręcania korka "zafuczy" , poza tym mocno dymi na biało na wolnych obrotach, słabszy, czasem może nierówno chodzić, jeśli jest przerwa też na olej (u mnie nie było) to będziesz miał tam pianę, lub bardzo brudny płyn chłodniczy.
Nie życzę - dość niemiła i droga przygoda |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 18:02
|
|
|
czyli lepiej wymienić uszczelke zawczasu? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 18:04
|
|
|
zaw zawczasu lepiej nie ruszać silnika i głowicy bo się samemu wywoła coś złego
no chyba, że faktycznie silnik bierze dobrze olej i słaby już jest, to przy remonicku jakimś uszczelkę można od razu;
tak, jeśli nie padła, to nie ma co, chyba, że są objawy uszczelki i słaba moc; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
Tipo-14000


Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 18:06
|
|
|
Dokładnie , jak mieszczać to dopiero wtedy kiedy odczuwasz ,że jest taka potrzeba , ale dopiero kiedy odczuwasz a nie kiedy widzisz |
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:03
|
|
|
I tak źle i tak niedobrze |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
sabam123456


Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 23 Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:51
|
|
|
własnie sluchaje jest tak ze mocy wogole nie traci, olej gubi ale to wiem juz chyba w ktorym miejscu, pozatym jak odpale i od krece to nie "fuczy" i nie ma bąbelków, ale kolor oleju mi sie sredno podobał jak zobaczylem chyba ze juz taki zuzyty
i jak odpalam i zcasami na luzie jak stoi na odpalonym silniku to slychac bulgotanie pod kierownica;>
chyba ze moze ktos z wawy madrzejszy ode mnie tutaj jest i by luknał swoim okiem |
_________________ Tipi 1.4e + gaz |
|
|
|
 |
kubek


Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:58
|
|
|
sabam123456, to bulgotanie to znaczy ze masz zapowietrzona chlodnice od ogrzewania |
|
|
|
 |
Shiden


Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2008, 21:44
|
|
|
dcfan napisał/a: | czyli lepiej wymienić uszczelke zawczasu? |
Jak już mówiłem niemiła i droga sprawa.
Niemiła dlatego że to chwilę schodzi, a droga dlatego że aby wymienić uszczelkę tak żeby nowej nie wydmuchało to trzeba splanować głowicę... ale jak już planuje się głowicę to głupio nie wymienić uszczelniaczy zaworów, a skoro one to szlifnąć gniazda i same zawory... jak się coś nie uda (tak jak w moim przypadku ) i rozrząd się przy składaniu przestawi to robisz wszystko od nowa + nowe szklanki i zawory. Prawodopodobnie też przy ściąganiu głowicy zanieczyści się olej i trzeba będzie wymienić.
Ogólnie jakby mi się udało za pierwszym razem złożyć tak jak trzeba to wyniosło by mnie to:
- tydzień auto nie na chodzie,
- 400 zł
- ściąganie i zakładanie głowicy na własną rękę (dobre dwa wieczorki)
...a jeśli coś chodzi dobrze to lepiej nie poprawiać bo może to mieć odwrotny skutek. |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 00:09
|
|
|
olej może gubić np na uszczelniaczach zaworów a tak aż nie musi dymić od tego; jak nie bulgota w płyie i nie masz 'piany' tej w zbioriczku płynu jak się olej z chłodzącym wymiesza na uszk. uszczelce to lepiej nie ruszać przesadnie, wpierw poszukać innych miejsc gubienia oleju - uszczelka dekla pokrywy zaworów, miejsce kopułka-silnik, uszczelka miski olejowej a poem uszczelniacze zaworów - tam może spalać/uciekać nieco; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|