Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Po czym poznac ze wydmuchało uszczelkę pod głowicą
Autor Wiadomość
sabam123456 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2008, 15:05   Po czym poznac ze wydmuchało uszczelkę pod głowicą

Mam takie pytanie do bardziej doświadczonych uzytkowników TIPO .

Mam podejrzenia co do uszczelki pod głowicą, teraz wiem ze mozna to sprawdzic sprawdzajac czy nie wyskakuja bombelki po odkreceniu korka od zbiorniczka chłodnicy ??

teraz pytanie czy na silniku odpalonym cieplym czy zimnym ?

czy ew. sa jakies inne sposoby na sprawdzenie uszczelki ?
_________________
Tipi 1.4e + gaz
  
 
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-03-2008, 16:06   

patrzysz na odpalonym silniku czy przez przewod przelewowy (przy chlodnicy) leci plyn czy plyn z powietrzem. jak leci z powietrzem to moze byc to uszczelka.

** Dodano: 31-03-2008, 16:08 **
mozesz sprawdzic jeszcze olej czy nie ma w nim wody lub na odwrot czy nie ma oleju w wodzie.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2008, 16:11   

na ciepłym jest bardziej miękko :D i się rozciąga wsio :D poza tym ciśnienie się zrobi w ukł chłodzenia, wtedy lepiej;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2008, 16:42   

No ciśnienie się dość duże robi i zaraz po odpaleniu silnika podczas odkręcania korka "zafuczy" :P , poza tym mocno dymi na biało na wolnych obrotach, słabszy, czasem może nierówno chodzić, jeśli jest przerwa też na olej (u mnie nie było) to będziesz miał tam pianę, lub bardzo brudny płyn chłodniczy.
Nie życzę - dość niemiła i droga przygoda :?
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2008, 18:02   

czyli lepiej wymienić uszczelke zawczasu?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2008, 18:04   

zaw zawczasu lepiej nie ruszać silnika i głowicy bo się samemu wywoła coś złego :D
no chyba, że faktycznie silnik bierze dobrze olej i słaby już jest, to przy remonicku jakimś uszczelkę można od razu;
tak, jeśli nie padła, to nie ma co, chyba, że są objawy uszczelki i słaba moc;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tipo-14000 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 197
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2008, 18:06   

Dokładnie , jak mieszczać to dopiero wtedy kiedy odczuwasz ,że jest taka potrzeba , ale dopiero kiedy odczuwasz a nie kiedy widzisz :)
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2008, 19:03   

I tak źle i tak niedobrze :evil:
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
sabam123456 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2008, 19:51   

własnie sluchaje jest tak ze mocy wogole nie traci, olej gubi ale to wiem juz chyba w ktorym miejscu, pozatym jak odpale i od krece to nie "fuczy" i nie ma bąbelków, ale kolor oleju mi sie sredno podobał jak zobaczylem chyba ze juz taki zuzyty :P

i jak odpalam i zcasami na luzie jak stoi na odpalonym silniku to slychac bulgotanie pod kierownica;>

chyba ze moze ktos z wawy madrzejszy ode mnie tutaj jest i by luknał swoim okiem
_________________
Tipi 1.4e + gaz
  
 
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-03-2008, 19:58   

sabam123456, to bulgotanie to znaczy ze masz zapowietrzona chlodnice od ogrzewania :P
     Moneta
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2008, 21:44   

dcfan napisał/a:
czyli lepiej wymienić uszczelke zawczasu?

Jak już mówiłem niemiła i droga sprawa.
Niemiła dlatego że to chwilę schodzi, a droga dlatego że aby wymienić uszczelkę tak żeby nowej nie wydmuchało to trzeba splanować głowicę... ale jak już planuje się głowicę to głupio nie wymienić uszczelniaczy zaworów, a skoro one to szlifnąć gniazda i same zawory... jak się coś nie uda (tak jak w moim przypadku :sciana: ) i rozrząd się przy składaniu przestawi to robisz wszystko od nowa + nowe szklanki i zawory. Prawodopodobnie też przy ściąganiu głowicy zanieczyści się olej i trzeba będzie wymienić.

Ogólnie jakby mi się udało za pierwszym razem złożyć tak jak trzeba to wyniosło by mnie to:
- tydzień auto nie na chodzie,
- 400 zł
- ściąganie i zakładanie głowicy na własną rękę (dobre dwa wieczorki)

...a jeśli coś chodzi dobrze to lepiej nie poprawiać bo może to mieć odwrotny skutek.
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-04-2008, 00:09   

olej może gubić np na uszczelniaczach zaworów a tak aż nie musi dymić od tego; jak nie bulgota w płyie i nie masz 'piany' tej w zbioriczku płynu jak się olej z chłodzącym wymiesza na uszk. uszczelce to lepiej nie ruszać przesadnie, wpierw poszukać innych miejsc gubienia oleju - uszczelka dekla pokrywy zaworów, miejsce kopułka-silnik, uszczelka miski olejowej a poem uszczelniacze zaworów - tam może spalać/uciekać nieco;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 24 days
Network load