Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Renowacja silnika i innych drobiazgów
Autor Wiadomość
Tobol 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 77
Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-03-2008, 19:03   Renowacja silnika i innych drobiazgów

Przymierzam się do renowacji silnika. Czy ktoś mógłby rzucić okiem i dać ewentualne sugestie co wymienić i jak?










Dźwignia ssania:
_________________
"Spala się, zanim wyciągniesz po to ręce..."
Jak zwalczyć depresję, smutek, dół
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2008, 20:52   

Po pierwsze - wymień świece ! Na tych , które masz - silnik dawno nie powinien już działać ...
     assistance
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2008, 21:03   

Po drugie - wymień wężyki paliwowe idące do pompy po te wyglądają na "lekko" spękane.
Wymień uszczelkę pod deklem zaworów, bo trochę cieknie.
Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych.
Rzuć okiem na węże układu chłodzenia, bo ten powrotny do pompy też za ładnie nie wygląda ( chyba że to takie złudzenie na zdj.).

A na koniec weź karchera i spłucz go trochę, to od razu będzie ładniej pod maską ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-03-2008, 21:09   

polansky napisał/a:
A na koniec weź karchera i spłucz go trochę, to od razu będzie ładniej pod maską

a od takiego mycia mu sie nic nie stanie? :|
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 31-03-2008, 21:18   

Jak odłączy akumulator i przewody WN to jak postoi całą ciepłą noc to powinno być ok...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 31-03-2008, 21:26   

polansky napisał/a:
Wymień uszczelkę pod deklem zaworów, bo trochę cieknie


no i prawdopodobnie uszczelniacz na wałku rozrządu do wymiany bo pokrywa cała w oleju.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-03-2008, 21:30   

Ja tak myłem mojego TD wogóle nie patrząc na co leje ale co do benzyny to chyba bym wolał uważać na elektronike.
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Tobol 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 77
Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-03-2008, 22:57   

No i jeszcze biegi....
O tak wygladaja:

http://www.youtube.com/watch?v=H0RM3XkXojQ
_________________
"Spala się, zanim wyciągniesz po to ręce..."
Jak zwalczyć depresję, smutek, dół
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-04-2008, 00:02   

kable z janmorów bym zmienił na normalne bo to grozi... a te jak janmory wyglądają;
dolot do gaźnika też nie taśmą a czymś sztywnym złączyl lub wymienił;
chyba olej cieknie z kopułki zapłonu - nie duże koszty uszczelnić... tylk otrochę czasu (ja na to do dziś czasu nei mam :P )
uszczelka od dekla zaworów - tania a wymiana szybciutka;
sprawdzić stan wężyków podciśnieniowych czy nie pękają, nie puszczają na złączkach etc;
stan chłodnicy i okolic czy nie puszcza; wymyć nieco silnik i obejrzeć czy nie cieknie po kilku dniach gdzieś mocniej;
wymieniłbym śiwece bo te to trgedia; no i po szrotach poszukał elementów od rączki ssania bo tak to nie wypada :P

** Dodano: 01-04-2008, 00:03 **
biegi - sprawdzi stan poduszek silnika i skrzyni a potem luzy na wodzikach czy nie przesadne, czy coś nie wyrobione, ew wymieni poduchy i wodziki, przesmarował...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2008, 00:30   

Mycie komory silnika wykonalne :)

Co do pilnych robót to zacząłbym od simenringu na wałku rozrządu od strony paska bo cała obudowa obrzygana, tak jak koledzy piszą świece kable, stan przewodów wszystkich sprawdź. No i załatw sobie podpórkę bo ten kij to... :lalala: no powstrzymam się od komentarza. Dodatkowo zainteresuj się stanem reduktora - "parownika" być może wymaga regeneracji. Gaźnik może wymagać regeneracji i regulacji ( http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf ) bo wygląda na porządnie zapuszczony. No i polecam wymienić komplet filtrów - koszt śmiesznie niski.

** Dodano: 01-04-2008, 01:21 **
P.S: Rurkę od dolotu kup od jakiegoś klubowicza, albo wstaw tam jakiś kawałek rury o podobnej średnicy i zaciśnij opaskami po obu stronach, za tą taśmą tak być nie może zwłaszcza jak masz gaz.

** Dodano: 01-04-2008, 01:27 **
unknown napisał/a:
kable z janmorów bym zmienił na normalne bo to grozi... a te jak janmory wyglądają;
po czym to poznajesz? ja ma też niebieskie ;p
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2008, 14:17   

Sapphiron napisał/a:
a od takiego mycia mu sie nic nie stanie? :|


Shiden napisał/a:
Ja tak myłem mojego TD wogóle nie patrząc na co leje ale co do benzyny to chyba bym wolał uważać na elektronike.

Ale przy gaźniku to tej elektroniki jest naprawdę tyle że wystarczą dwa worki foliowe na kopułkę i aparat i na digiplexa, a Tobol z tego co widzę ma silnik bez digi więc wystarczy mu jeden worek ;)
Zresztą, jak to z karcherem - trzeba to robić z wyczuciem, żeby za duże ciśnienie nie uszkodziło jakiś kabelków, wężyków itp. no i nie lać za bardzo po aku, i innej elektronice i nic się nie powinno stać.
Ja też byłem z początku sceptycznie nastawiony do mycia silnika, ale wcale nie jest tak źle jakby się mogło wydawać ;)
Polecam jeszcze zainwestować z 8zł w preparat do mycia silników, który ładnie rozpuszcza szlam i olej - z wierzchu silnika oczywiście, a potem spłukać ładnie z myjki.
No ale mycie to już raczej kosmetyka, więc Tobol, zajmij się tym wszystkim co Ci koledzy podpowiadają, posprawdzaj powymieniaj, a jak już będziesz miał wszystko doprowadzone do stanu OK, to możesz się pobawić w mycie, przy okazji zobaczysz czy nie ma nowych wycieków ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 23 days
Network load