 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Renowacja silnika i innych drobiazgów |
Autor |
Wiadomość |
Tobol


Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:03 Renowacja silnika i innych drobiazgów
|
|
|
Przymierzam się do renowacji silnika. Czy ktoś mógłby rzucić okiem i dać ewentualne sugestie co wymienić i jak?
Dźwignia ssania:
 |
_________________ "Spala się, zanim wyciągniesz po to ręce..."
Jak zwalczyć depresję, smutek, dół |
|
|
|
 |
schab


Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 20:52
|
|
|
Po pierwsze - wymień świece ! Na tych , które masz - silnik dawno nie powinien już działać ... |
|
|
|
 |
polansky


Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 21:03
|
|
|
Po drugie - wymień wężyki paliwowe idące do pompy po te wyglądają na "lekko" spękane.
Wymień uszczelkę pod deklem zaworów, bo trochę cieknie.
Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych.
Rzuć okiem na węże układu chłodzenia, bo ten powrotny do pompy też za ładnie nie wygląda ( chyba że to takie złudzenie na zdj.).
A na koniec weź karchera i spłucz go trochę, to od razu będzie ładniej pod maską |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
 |
Sapphiron


Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 21:18
|
|
|
Jak odłączy akumulator i przewody WN to jak postoi całą ciepłą noc to powinno być ok... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
akj3


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 31-03-2008, 21:26
|
|
|
polansky napisał/a: | Wymień uszczelkę pod deklem zaworów, bo trochę cieknie |
no i prawdopodobnie uszczelniacz na wałku rozrządu do wymiany bo pokrywa cała w oleju. |
_________________ banda złego |
|
|
|
 |
Shiden


Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-03-2008, 21:30
|
|
|
Ja tak myłem mojego TD wogóle nie patrząc na co leje ale co do benzyny to chyba bym wolał uważać na elektronike. |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
 |
Tobol


Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 00:02
|
|
|
kable z janmorów bym zmienił na normalne bo to grozi... a te jak janmory wyglądają;
dolot do gaźnika też nie taśmą a czymś sztywnym złączyl lub wymienił;
chyba olej cieknie z kopułki zapłonu - nie duże koszty uszczelnić... tylk otrochę czasu (ja na to do dziś czasu nei mam )
uszczelka od dekla zaworów - tania a wymiana szybciutka;
sprawdzić stan wężyków podciśnieniowych czy nie pękają, nie puszczają na złączkach etc;
stan chłodnicy i okolic czy nie puszcza; wymyć nieco silnik i obejrzeć czy nie cieknie po kilku dniach gdzieś mocniej;
wymieniłbym śiwece bo te to trgedia; no i po szrotach poszukał elementów od rączki ssania bo tak to nie wypada
** Dodano: 01-04-2008, 00:03 **
biegi - sprawdzi stan poduszek silnika i skrzyni a potem luzy na wodzikach czy nie przesadne, czy coś nie wyrobione, ew wymieni poduchy i wodziki, przesmarował... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 00:30
|
|
|
Mycie komory silnika wykonalne
Co do pilnych robót to zacząłbym od simenringu na wałku rozrządu od strony paska bo cała obudowa obrzygana, tak jak koledzy piszą świece kable, stan przewodów wszystkich sprawdź. No i załatw sobie podpórkę bo ten kij to... no powstrzymam się od komentarza. Dodatkowo zainteresuj się stanem reduktora - "parownika" być może wymaga regeneracji. Gaźnik może wymagać regeneracji i regulacji ( http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf ) bo wygląda na porządnie zapuszczony. No i polecam wymienić komplet filtrów - koszt śmiesznie niski.
** Dodano: 01-04-2008, 01:21 **
P.S: Rurkę od dolotu kup od jakiegoś klubowicza, albo wstaw tam jakiś kawałek rury o podobnej średnicy i zaciśnij opaskami po obu stronach, za tą taśmą tak być nie może zwłaszcza jak masz gaz.
** Dodano: 01-04-2008, 01:27 **
unknown napisał/a: | kable z janmorów bym zmienił na normalne bo to grozi... a te jak janmory wyglądają; | po czym to poznajesz? ja ma też niebieskie ;p |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
polansky


Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 14:17
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | a od takiego mycia mu sie nic nie stanie? |
Shiden napisał/a: | Ja tak myłem mojego TD wogóle nie patrząc na co leje ale co do benzyny to chyba bym wolał uważać na elektronike. |
Ale przy gaźniku to tej elektroniki jest naprawdę tyle że wystarczą dwa worki foliowe na kopułkę i aparat i na digiplexa, a Tobol z tego co widzę ma silnik bez digi więc wystarczy mu jeden worek
Zresztą, jak to z karcherem - trzeba to robić z wyczuciem, żeby za duże ciśnienie nie uszkodziło jakiś kabelków, wężyków itp. no i nie lać za bardzo po aku, i innej elektronice i nic się nie powinno stać.
Ja też byłem z początku sceptycznie nastawiony do mycia silnika, ale wcale nie jest tak źle jakby się mogło wydawać
Polecam jeszcze zainwestować z 8zł w preparat do mycia silników, który ładnie rozpuszcza szlam i olej - z wierzchu silnika oczywiście, a potem spłukać ładnie z myjki.
No ale mycie to już raczej kosmetyka, więc Tobol, zajmij się tym wszystkim co Ci koledzy podpowiadają, posprawdzaj powymieniaj, a jak już będziesz miał wszystko doprowadzone do stanu OK, to możesz się pobawić w mycie, przy okazji zobaczysz czy nie ma nowych wycieków |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|