|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kontrolka okładzin ciernych przednich hamulców |
Autor |
Wiadomość |
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-11-2005, 12:42 Kontrolka okładzin ciernych przednich hamulców
|
|
|
Jeżdże Tempra juz 3 lata a dopiero wczoraj zaczęło mnie zastanawiać za co odpowiedzialna jest ta kontrolka na desce rozdzielczej.
Poszperałem i okazuje się, że ona jest od zużycia się okładzin ciernych w przednich hamulcach. Pomijając fakt, że moje okładziny cierne nie mają czujników do podpięcia pod kabelek to ciekawi mnie w którym miejscu powinienem mieć taki kabelek (a może 2) gdzie mógłbym go dopiąć do klocków.
Szczerze mówiąc nigdy taki kabelek mi się nie rzucił w oczy a dość często zaglądam pod podwozie. Zawsze w związku z tym kupowałem tańsze klocki bez czujników. Skoro jednak taka kontrolka jest na desce to moznaby to naprawić i miec klocki z czujnikami.
I teraz moje pytanko.
Czy jeśli w mojej wersji (podstawowa decha analog) na desce rozdzielczej wśród zatrzęsiena chyba "aż" 6 kontrolek jest właśnie kontrolka od okładzin ham. to czy mogła fabrycznie nie być pociągnięta odpowiednia instalacja?
Wydaje mi sie że jak już namalowali taki znaczek na desce to chyba instalka powina być?
Na mojej desce brakuje wielu innych kontrolek, które są w wyższych wersjach więc gdyby i ta nie była używana to chyba by jej nie namalowali?
Jak to wygląda u Was?
Gdzie szukać kabelka/ów (tylko bez rozkręcania deski)? |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-11-2005, 13:05
|
|
|
Ja mam to - choc ma wersje rowniez prawie "podstawowa".
Kabelek u mnie znajduje się w po lewej stronie (od kierowcy) w nadkolu. Wychodzi od strony silnika na wysokosci skrzyni biegów. Dosyc cienki czarny kabelek w gumowej oslonce.
Powinien byc zakonczony taka specjalna koncowka taka "rurkową" - cos na wzor BNC przy np. satelitach, czy kabla od TV.
Na okladzienie powinine byc wlozony w specjalne miejsce (zazwyczaj) bialy koleczek.
Do tego koleczka "wpinamy" ten kabelek. Kiedy okladzina sie juz dosyc mocno zetrze, trzpien tego koleczka rowniez i co spowoduje, że "pojdzie masa" na kabelek, wtedy zapali się kontrolka.
U mnie niestety to nie dziala, kiedys uszkodzilem ta koncowke na kablu i tak w sumie nigdy juz tego nie naprawialem. Poprostu raz na dlugi czas tak z ciekawosci patrze jak sie maja okladziny i wtedy ewentualnie wiem czy je wymienic czy nie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2005, 13:47
|
|
|
U mnie tez jest ale nie dziala to jak nalezy :/
Wiec klocki bez kabelkow i poprostu dogladnaie kiedy sie koncza :-) a niestety znwu sie koncza:( |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-11-2005, 16:09
|
|
|
Miszko napisał wszystko na ten temat U mnie jest identycznie. Zmieniałem w sierpniu tarcze i klocki i odwrotnie założyłem klocki w lewym kole - ten z czujnikiem jest od zewnątrz, a powinien być od wewnątrz i przez zacisk nie mogę wsadzić kabelka - olałem sprawę, bo nie chciało mi się od początku tego wszystkiego zdejmowac... Nastepnym razem założe dobrze
P.S. Co ile mniej więcej zmieniacie tarcze i klocki u siebie? (bo chyba trzeba wszystko na raz wymieniać, prawda?) |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-11-2005, 16:28
|
|
|
Erewan napisał/a: | P.S. Co ile mniej więcej zmieniacie tarcze i klocki u siebie? (bo chyba trzeba wszystko na raz wymieniać, prawda?) |
Jak zmieniasz tarcze to koniecznie musisz wymienić klocki bo są one juz dopasowane do starej tarczy i ich skuteczność hamowania będzie bardzo zła.
Co do częstości wymiany tarcz to chyba nie ma jakichś norm czasowych. Po prostu jak grubość tarcz spadnie poniżej wartości dopuszczalnej (bezpiecznej) to koniecznie należy wymianić. Ja mam właśnie takie wspaniałe tarcze, których grubość nieznacznie się różni od grubości kartki papieru. Muszę je wymienić (możliwie najszybciej).
Z klockami sprawa się ma podobnie jak z tarczami, z ta tylko różnicą że jak wymieniasz klocki to nie musisz wymieniać tarcz . Klocki także wymienia się jak ich grubość będzie minimalna (nie mówiąc już o tym jak po tarczy będzie ślizgać sie już metal a nie okładzina) |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-11-2005, 16:35
|
|
|
Erewan napisał/a: | Co ile mniej więcej zmieniacie tarcze i klocki u siebie? |
To wiec tak. Przy kazdej zmianie klockow powinienes zdjac tarcze i dac do przetoczenia. Jednak nikt chyba tego nie robi tylko zaklada nowe okladziny i jezdzi.
Tarcze (bez ABS i niewentylowane) maja nowe 12mm szerokosci. Zalecana jest ich zmiana gdy maja 9mm grubosci. Ja zmienialem tarcze po - juz nie pamietam - 220tys? Bynajmniej mialy okolo 5.5-6mm. Kupilem nowe w ASO.
Acha i nigdy nie przetaczalem tarcz... zawsze sie zakladalo nowe klocki i jezdzilo dalej.
Oczywiscie zaraz po zalozeniu odpowietrzalem uklad i jechalem na mala przejazdzke zeby lekko dotrzec klocki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-11-2005, 16:38
|
|
|
miszko napisał/a: | Tarcze (bez ABS i nie wentylowane) maja 12mm szerokosci. Zalecana jest ich zmiana gdy maja 9mm grubosci. |
Moje mają 4 mm.
Pozostaje tylko |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-11-2005, 17:42
|
|
|
Nieźle ja wymieniłem jak miały cos koło 7 czy jakoś i myślałem ze to strasznie mało!! A kabelek mam podłączony i elegancko działa - tzn. jeszcze nie działa, bo klocki jeszcze są spoko:): |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-11-2005, 18:05
|
|
|
No ja mam teraz eleganckie nowiutkie tarcze i klocki, cieszę sie więc, ze przy zmianie klocków nie trzeba zmieniac tarcz Przy najblizszej zmianie klockow zaloze dobrze kabelek By the way - co ile wymieniacie w takim razie SAME KLOCKI (tzn. na ile starczają czasowo przy średnim przebiegu) |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-11-2005, 18:52
|
|
|
Erewan napisał/a: | By the way - co ile wymieniacie w takim razie SAME KLOCKI (tzn. na ile starczają czasowo przy średnim przebiegu) |
Pozwól, że znów ja Ci odpowiem.
Przebiegi robię raczej mniejsze niż średnie (około 10-12 tys rocznie).
Klocki zmieniałem już 3 razy. Wszystko zależy od firmy. Nie pamiętam jakich firm miałem poprzednie, ale nie jakaś rewelacja. obecnie mam chyba Siffert-a i jeszcze jeżdżą (zmieniałem rok temu).
Rekord pobiły poprzednie klocki, które starczyły na .... 2 tysiące km i się starły.
A więc widzisz Jarku, że to wszystko zależy od zasobu Twojego portfela (czyt. firmy) |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-11-2005, 19:42
|
|
|
Trzeba uważać żeby nie zjechać za bardzo tarczy. cienka tarcza się bardzo szybko nagrzewa przez co może łatwiej się skrzywić i będzie wszystko chodziło w czasie hamowania. Co do klocków to raczej nie ma co kupować taniochy typu shiffer ( sam sobie taki badziew kupiłem ) klocki nie wymienia się aż tak często żeby oszczędzać. Ogólnie jak będziemy dużo hamować silnikiem i delikatnie hamulcem to na długooooo starczą. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-11-2005, 20:27
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Trzeba uważać żeby nie zjechać za bardzo tarczy. cienka tarcza się bardzo szybko nagrzewa przez co może łatwiej się skrzywić i będzie wszystko chodziło w czasie hamowania. |
popieram.
Naprawdę poniżej 9mm powoli trzeba zbierać siędo wymiany.
Przetoczenie generalnie co drugie klocki.
Jednak na wszystko trzeba patrzeć indywidualnie czyli ocenić wzrokowo. Można zjechać tarczę po paru tysiącach jak sie ma beznadziejne twarde klocki a moze ona być dobra nawet po trzech zmianach klocków.
A więc zasada tylko jedna - popatrzeć i ocenić. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-11-2005, 20:39
|
|
|
miszko napisał/a: | Ja mam to - choc ma wersje rowniez prawie "podstawowa".
Kabelek u mnie znajduje się w po lewej stronie (od kierowcy) w nadkolu. Wychodzi od strony silnika na wysokosci skrzyni biegów. Dosyc cienki czarny kabelek w gumowej oslonce.
Powinien byc zakonczony taka specjalna koncowka taka "rurkową" - cos na wzor BNC przy np. satelitach, czy kabla od TV.
Na okladzienie powinine byc wlozony w specjalne miejsce (zazwyczaj) bialy koleczek.
Do tego koleczka "wpinamy" ten kabelek. |
Ja mam u siebie ten kabelek, niestety dynda sobie niepodlaczony, bo poprzedni wlasciciel oszczedzal na klockach z czujnikiem. Tego kabelka z samochodu nie podpina sie bezposrednio do malego bolca w klocku. Na wiosne zakladalem oryginalne klocki i te bolce byly, ale nie bylo od nich kabelka ktory to powinien miec koncoweczke pasujaca do tego z instalacji testujacej klocki. Jaka powinna byc "wtyczka" w instalacji auta, zeby to pasowalo do klockow? W zalaczeniu zdjecie klocka "z czujnikiem" i kabelkiem.
[ Dodano: Pon 07 Lis, 2005 20:43 ]
dzejbi napisał/a: | Gdzie szukać kabelka/ów (tylko bez rozkręcania deski)? |
Dzejbi - napewno masz to podlaczone do deski skoro w Tipo "golasie" instalacja jest Poszukaj pod maska kabelka po stronie kierowcy. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|